کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد با تامین منابع مالی جدید

4 ارديبهشت 1391 ساعت 6:26

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم تا تمامی کارکنان نیمه وقت و تمام وقت دانشگاه را ساماندهی کرده و طی یک دوره دو ساله با دستگاه ها و دانشگاه های دولتی برابر کنیم


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی از اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی به میزان همکاران و هم رده های خود در دانشگاه های دیگر حقوق و مزایا دریافت نمی کنند که سعی داریم تا با تامین منابع مالی جدید این تبعیض را از بین ببریم.

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر فرهاد دانشجو در حاشیه حضور در مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران با بیان مطلب گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی داریم تا تمامی کارکنان نیمه وقت و تمام وقت دانشگاه را ساماندهی کرده و طی یک دوره دو ساله با دستگاه ها و دانشگاه های دولتی برابر کنیم زیرا اعتقاد داریم کارمندان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها هم رده دانشگاه ها بلکه شاید بالاتر از دانشگاه های دولتی نیز باشند.
وی ادامه داد: تجاری کردن محصولات علمی، عقد قرارداد با صنعت برای فعالیت های مورد نیاز جامعه ، ایجاد گردش پولی و ارزش افزوده برای درآمد ها با ایجاد بیمه و بانک و یا همکاری با بانک های موجود از جمله برنامه ریزی های انجام شده برای تامین منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی است.
دانشجو با اشاره به تخفیف شهریه های دانشجویان گفت: شهریه های دانشگاه آزاد اسلامی زیاد نیست اما ما به خوبی می دانیم که توان مردم برای پرداخت این شهریه ها نیز اندک است. اگر شهریه های دانشگاه را با یک دبستان غیرانتفاعی مقایسه کنید خواهید دید که این رقم حتی کمتر از رقم ثبت نام این گونه دبستان ها است.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی ادامه داد: اما با تمامی این واقعیت ها ما در دانشگاه آزاد وظیفه خود می دانیم باری که بر روی دوش خانواده های دانشجویان است را کم کنیم به همین خاطر با ایجاد منابع مالی جدید سعی خواهیم کرد تا تخفیف های ویژه برای دانشجویان ایجاد کنیم اما دانشجویان و خانواده های آن ها نیز باید قدری صبور باشند زیرا این طرح نزدیک به دو سال کار می برد.
وی تاکید کرد: ما در نخستین گام سعی خواهیم کرد تا صرفه جویی را در دستور کار دانشگاه قرار داده تا بتوانیم تخفیف های شهریه بیشتری به دانشجویان ارائه کنیم . در دو سه ماه گذشته به عنوان یک هدیه برای ورودی های جدید دوره های کاردانی و کارشناسی پیوسته تا 20 درصد تخفیف قائل شده ایم. همچنین دانشجویان این دوره ها به هر میزان که معدل بالاتری داشته باشند می توانند از تخفیف شهریه بیشتری تا سقف 20 درصد استفاده کنند.
دانشجو در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد واحد آکسفورد تعطیل شده است گفت: دانشگاه آزاد آکسفورد تعطیل نشده بلکه تعلیق شده است. دولت انگلیس از دانشگاه خواسته تا حساب های دانشگاه را ببندند و اگر تا یک ماه بسته نشود حساب های دانشگاه بلوکه خواهد شد و امکان استفاده از آن نخواهد بود به همین خاطر رئیس واحد آکسفورد اعلام کرد که در شرایط کنونی بهتر است تا فعالیت دانشگاه تعلیق شود.
رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: تمام فعالیت های دانشگاه تعلیق شده و تمام کسانی که آن جا کار می کردند ماموریتشان خاتمه پیدا کرده است. بدون شک تعلیق نیز تا زمانی که این حرکت سیاسی و غیرمنطقی دولت انگلیس ادامه پیدا کند ادامه خواهد داشت اگر چه در در حال رایزنی هستیم تا دانشگاه بتواند در آینده ای نزدیک کار خود را از سر گیرد.


کد مطلب: 10527

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10527/افزایش-حقوق-اساتید-کارکنان-دانشگاه-آزاد-تامین-منابع-مالی-جدید

میگنا
  https://www.migna.ir