شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۱
کد مطلب: 10581
۰
۱۴

جزئیات کنکور دوره‌های ترمی دانشگاه علمی کاربردی



سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور جزئیات و شرایط نحوه‌ ثبت‌ نام‌ در آزمون‌ مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دوره های ترمی دانشگاه جامع علمی - کاربردی سال 91 را اعلام کرد.

به گزارش مهر، مهلت ثبت نام شرکت در آزمون های مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دوره‌های ترمی دانشگاه جامع علمی - کاربردی از روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا روز یکشنبه 17 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

دارا بودن معدل کل حداقل 14 از 20 در دیپلم سه‌ساله برای داوطلبان نظام جدید و داشتن همین معدل در کارنامه دیپلم برای داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه شرط شرکت متقاضیان شرکت در آزمون مقطع کارشناسی پیوسته دوره‌های ترمی علمی - کاربردی است. همچنین داشتن گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا شش ساله نظری و هنرستان) از دیگر شروط شرکت در این دوره است.

گزینش دانشجو در هریک از کدرشته‌‌محل‌های تحصیلی براساس نمره کل آزمون و با توجه به صلاحیت‌های عمومی داوطلبان و در دو سهمیه آزاد و شاغل و نیز اولویت‌های بومی بودن و سهمیه رزمندگان و براساس مصوبات مربوط صورت می‌گیرد.

گزینش دانشجو به یکی از دو روش متمرکز و نیمه‌متمرکز انجام می گیرد . در روش متمرکز کد رشته ‌محل‌هایی که پذیرش در آن‌ها به روش متمرکز صورت می‌پذیرد با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت‌های انتخابی و ظرفیت اختصاص داده شده به هر سهمیه، فهرست پذیرفته‌شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org  اعلام می شود.

در روش نیمه‌متمرکز  کدرشته‌محل‌هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه‌متمرکز براساس نمره کل و از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت‌های عمومی آنان انجام می‌گیرد. لذا معرفی‌شدگان کدرشته‌محل‌های مذکور لازم است براساس برنامه زمانی که به همراه فهرست اسامی آنان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org منتشر می‌شود برای انجام مراحل فوق مراجعه می کنند و گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه و یا نمره آزمون عملی انجام خواهد شد.

ثبت نام داوطلبان شرکت در این دوره منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور امکان‌پذیر است و داوطلبان لازم است به یکی از دو روش پرداخت اینترنتی و یا مراجعه به دفاتر پستی برای دریافت کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه در این آزمون ها ثبت نام کنند.

هزینه ثبت نام  برای دریافت یک کارت اعتباری ثبت‌نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون 11 هزار و 500 تومان است و در صورت مراجعه به پست مبلغ  5 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و مبلغ 2  هزار و 500 ریال بابت کارت اعتباری ثبت‌نام نیز توسط دفاتر پستی از داوطلب دریافت می شود.

همچنین آزمون مقطع کارشناسی ناپیوسته دوره‌های ترمی علمی- کاربردی سال 91 مختص داوطلبان دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) است که داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و پزشکی و یا داشتن مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش شرط شرکت این گروه از داوطلبان در آزمون است.

زمان پرینت و دریافت کارت شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان طی اطلاعیه‌ای که در روز دوشنبه 26 تیرماه 91 در نشریه پیک سنجش و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  منتشر خواهد شد، به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

آزمون برای کلیه گروه‌های آموزشی در روز جمعه 30 تیر ماه 91 برگزار خواهد شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
من میخوام رشته گرافیک یا معماری بخونم ولی نمی دونم که دوره های ترمی علمی کاربردی که تازه داره ثبت نام می کنه داره این رشته هارو یا نه.ویه سوال دیگه کاردانی ترمی آزمون جدا واسه خودش دار؟
سلام.سایتتون خیلی ضعیفه من الان دو ساعته میخوام درباره دانشگاه علمی کاربردی اطلاعات بدست بیارم ولی هیچی پیدانکردم تازه این سوال خانم سمیرا رو دیدم که دقیقا سوال منه ولی شما جواب رو به نمایش نذاشتید تا من هم به هدفم برسم.---------------باسپاس از شمادوست عزیز - اخبار ما بر اساس اطلاعیه های رسمی سازمان سنجش و دانشگاه آزاد و جامع تنظیم می شود و ما سر خود نمی توانیم بجای آنها که کارشون پاسخگویی به داوطلبین هست سایت ما جواب بدهد . شما لطفا کنید از طریق 118 یا سایت های مراجع مذکور مستقیما سئوالات خود را با مسئولین امر در میان بگذارید . کمی مهارت حل مساله خود را افزایش دهید . بازم ممنون از کامنت های شما دوستان
سلام من هنوز معدل دیپلمم به خاطر یه درس افتاده مشخص نیس برای ثبت نام باید چیکارکنم؟
سلام خسته نباشی دوست عزیز:نتیجه کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی ترمی کی میادممنون میشم.
لطفا زمان اعلام نتایج کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی را اعلام کنید
Iran, Islamic Republic of
سلامزمان اعلام نتایج ترمی کارشناسی را بگید ممنون میشم
سلام من معدلم 13 /50 شده نميتونم شركت كنم ؟؟
سورينا
Iran, Islamic Republic of
معدل ١٣ نمي تونه شركت كنه
سلام من دانشگاه علمی کاربردی کاردانی ناپیوسته قبول شدم میخواستم بدونم این بهتره یا دانشگاه غیر انتفایی.رشتم هم گرافیک است.خواهش میکنم راهنماییم کنید همین روزا ثبت نامشه----------غيرانتفاعي ها زير نظر وزارت علوم هستن..
باسلامدوره های ترمی علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی ناپیوسته،بهمن ماه پذیرش دارد؟
با سلام.میخواستم بدونم دانشگاه علمی کاربردی مدرک پیش دانشگاهی میخواد یا نه.
سلام خسته نباشیدمیخواستم بدونم برای وارد شدن به رشته گرافیک میتونیم با دیپلم گرافیک ررایانه.رایانه (کاردانش) ثبت نام کرد؟ مرسی منتظر جواب هستم.
با عرض سلام من ميخواستم بدونم تفاوت بن پيوسته و نا پيوسه چيه منتظ جوابم با تشكر
ماریا
کاش میشد زمان پاسخ گویی به آزمون 92 روهم میگفتین باباقلبمون تو دستمونه از کنجکاوی دارم میمیرم
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.