شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۳:۳۵
کد مطلب: 10655
۰

جزئیات نحوه انتخاب معلمان نمونه در سال 1391+آمار

   
52 درصد معلمان نمونه امسال مرد هستند/7.5 میلیارد تومان اعتبار برای هدایای معلمان نمونه

بر اساس اعلام قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم، 52 درصد از معلمان نمونه امسال را مردان و 48 درصد را زنان تشکیل می دهند.


به گزارش پانا، در حالی به بیست و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم نزدیک می شویم که برگزاری این مراسم در سال جاری با توجه به وجود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از جایگاه ویژه ای برخوردار شده است.

اسدالله اسدی گرمارودی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم گفت: 23 سنجه در سه رویکرد دانشی، ارزشی و مهارتی در شیوه نامه امسال قرار گرفته است و با توجه به این سنجه ها معلمان در بخش مهارتی به ویژه در حوزه مهارت های تولید محتوای الکترونیکی برخوردار شدند که نشان می دهند همزمان با تجهیز مدارس و هوشمند سازی مدارس معلمان با بهره گیری از تجهیزات الکترونیکی نحوه و شیوه تدریس خود را با مقتضای زمانی همسو می کنند.



*سطح دانش، اختراعات و اکتشافات از موارد انتخاب معلم نمونه
وی افزود: در این شیوه نامه بحث های مربوط به اختراعات و اکتشافات و کسب رتبه در مسابقات علمی، فرهنگی، هنری و قهرمانی در مسابقات ورزشی برای مربیان تربیت بدنی و میزان تسلط بر 4 زبان، مهارت در فناوری و آموزش های متناسب ضمن خدمت در مجموعه این مباحث قرار دارند.

گرمارودی ادامه داد: در قسمت دیگر دانش معلمان، مدرک تحصیلی، ادامه تحصیل، ارتقای مدارک تحصیلی و بخش هایی که از این قسمت قرار دارد را مورد توجه قرار داده ایم.



*تجلیل از 300 معلم نمونه کشوری

تعداد معلمان نمونه انخاب شده در شهرستان ها 17 هزار نفر، در استان ها 3 هزار نفر و در سطح کشور 300 نفر است که در هفته گرامیداشت مقام معلم از آنها تجلیل خواهد شد.

ترکیب 300 معلم منتخب و برتر کشوری شامل 90 نفر از ابتدایی، 17 نفر از معلمان دوره استثنایی، 2 نفر از تربیت معلم، 65 نفر از دوره راهنمایی، 110 نفر از مجموعه متوسطه، کاردانش و فنی و حرفه‌ای و 16 نفر از مجتمع‌های آموزشی و تربیتی تجلیل خواهند شد.



*52 درصد از مردان و 48 درصد از زنان در جمع معلمان نمونه
در مجموع 144 فرهنگی زن یعنی 48 درصد و 156 فرهنگی مرد یعنی 52 درصد از معلمان نمونه‌های کشوری را تشکیل می‌دهند.

مدارک تحصیلی معلمان نمونه‌ کشوری هم شامل 16 نفر دارای مدرک فوق‌دیپلم، 165 نفر دارای مدرک لیسانس، 112 دارای مدرک فوق لیسانس و 7 نفر دارای مدرک دکترا هستند.

در بخش ارزشی هم 90 نفر رزمنده، 38 جانباز، 3 نفر آزاده، 233 نفر بسیجی فعال، 47 نفر ایثارگر، 18 نفر حافظ قرآن و 71 نفر داور قرآن هستند و در بخش اطلاعات مهارتی، 105 نفر در بخش تألیف کتاب، 91 نفر در بخش اختراع، 8 نفر تسلط به زبان‌های خارجی، 162 نفر مهارت فناوری اطلاعات و 277 نفر در مدیریت برنامه‌ریزی بالاترین رتبه ها را داشته اند که در جمع معلمان برتر هستند.



*7.5 میلیارد اعتبار برای پرداخت هدایا به معلمان نمونه

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه بودجه درنظر گرفته شده برای هدایای معلمان در سال گذشته 3.5 میلیارد تومان بود، گفت: این رقم در سال جاری به 7.5 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در خصوص 4 زبانی که فرهنگیان به لحاظ تسلط می‌توانند امتیاز کسب کنند، اشاره و افزود: زبان‌های انگلیسی، عربی، آلمانی و روسی 4 زبانی هستند که هریک از فرهنگیان در صورت تسلط در این زبان‌ها و داشتن مدرک از محل‌هایی که آموزش و پرورش اعلام کرده است، حائز امتیاز در این خصوص می‌شدند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .