کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیروهای شرکتی معترض به سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند

12 ارديبهشت 1391 ساعت 9:12


معاون راهبردی و منابع معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور گفت: نیروهای شرکتی دستگاه‌های دولتی باید تاکنون تبدیل وضعیت شده باشند و معترضین می توانند به سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری شکایت کنند
به گزارش ميگنا " هاجر تحریری نیک صفت " در گفت‌وگو با فارس، در مورد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در دستگاه‌های دولتی گفت: در دستگاه‌هایی که ماموریت آن به بخش خصوصی واگذار شده دیگر تغییر وضعیت معنا ندارد اما اگر دستگاهی دولتی باشد و شرایط مصوبه هیئت وزیران را داشته باشد باید از تاریخ مصوبه دولت در ابتدای بهمن 90 به مدت 15 روز تبدیل وضعیت می‌شدند.

معاون راهبردی و منابع معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تصریح کرد: در اکثر مواردی که تبدیل وضعیت از حالت نیروی شرکتی به نیروی قرار دادی انجام نشده است، کل فعالیت آن اداره به بخش خصوصی واگذار شده یا اموری است که به شرکت‌های خصوصی واگذار شده است. مثلا اگر یک اداره غذای کارکنان دولتی را از یک رستوران تهیه می‌کند دلیل ندارد با کارگران آن رستوران قرارداد ببندد.

تحریری نیک صفت در ضمن گفت: شنبه‌ها ملاقات مردمی وجود دارد و نیروهایی که در زمینه تبدیل وضعیت خود سؤال یا ابهامی دارند می‌توانند مراجعه کنند.

وی گفت: اگر دستگاه‌های مربوطه به کارکنان خود پاسخ منفی در مورد تبدیل وضعیت دادند آنگاه می‌توانند موضوع را از طریق دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری پیگیری کنند. اما اگر گفته شد، قرار است دستگاه دولتی واگذار شود و یا اینکه برخی از وظایف در وزارتخانه‌های ادغام شده تبدیل به شرکت تعاونی شده و از نیروهای موجود دستگاه برای شرکت تعاونی استفاده می‌شود وضعیت آنها متفاوت است و نیازی به تبدیل وضعیت از حالت شرکتی به قرار داد مستقیم ندارند.

وی گفت: اگر یک دستگاه دولتی مصوبه‌ دولت را اجرا نکرده باشند کارکنان می‌توانند از طریق دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند و متن کامل مصوبه دولت در سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور منتشر شده است.

معاون منابع معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور در مورد آمار نیروهای تبدیل وضعیت شده شرکتی گفت: قبلا نیروهای استخدام شده شماره استخدامی داشتند الان نیروهای قرار دادی دارای کد شناسه هستند که اگر آن کد شناسه نباشد نمی‌توانند حقوق دریافت کنند بنابراین آمار کل نیروهای شرکتی و قرار دادی به راحتی قابل تشخیص است اما چون آمار تکمیل و نهایی نشده قابل ارائه نیست.

تحریری نیک صفت تصریح کرد: کارکنانی که ابهام و یا سؤال دارند و از نحوه قرار داد با سازمان خود سؤال دارند می‌توانند به ذی حسابان دستگاه خود مراجعه کرده و اگر تعاونی تشکیل داده و یا قرار است خصوصی شوند نیازی به تبدیل وضعیت نیست اما اگر در عین دولتی بودن سازمان هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند و جواب منفی از دستگاه دولتی گرفتند آن گاه از طریق دستگاه‌های نظارتی مسائل خود را پیگیری کنند.

به گزارش فارس متن کامل بخشنامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در سایت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به شرح زیر منتشر شده است.

به استناد تبصره 2 ماده 57 قانون برنامه پنجم توسعه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مشخصات کارکنان پیمانی شاغل در مشاغل حاکمیتی موضوع بند الف ماده 45 قانون مدیریت خدمات کشوری را که از محل مجوزهای قانونی استخدام شده‌اند، با رعایت شرایط ذیل جهت تدبیل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی بر اساس ماده 46 قانون مذکور و سایر مقررات مربوط برای تایید نهایی کار گروه متشکل از معاونت‌های توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور طبق فرم پیوست به این معاونت ارسال نمایند:

1- تایید و تصویب ساختار سازمانی در اجرای ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری.

2- تصویب مشاغل حاکمیتی توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور بر اساس تصویب نامه شماره 163467/449113 مورخ 22/7/89 هیات وزیران

3- داشتن حداقل 3 سال سابقه خدمت پیمانی برای دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی فوق دیپلم و بالاتر و حداقل 5 سال سابقه خدمت پیمانی برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم.

4- رضایت مدیر واحد محل خدمت.

5- کسب حداقل 60 درصد میانگین نمره ارزیابی عملکرد 3 ساله آخر.

6- تایید گزینش ذیربط.


کد مطلب: 10735

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10735/نیروهای-شرکتی-معترض-سازمان-بازرسی-دیوان-عدالت-اداری-شکایت-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir