کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام کشورها به ایران بورس تحصیلی می‌دهند؟!

15 ارديبهشت 1391 ساعت 16:11



معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با اعلام اسامی کشورهایی که به ایران بورس تحصیلی می دهند، گفت: بعضی کشورها به ایران بورس تحصیلی می‌دهند و وزارت علوم نیز متقابلا به برخی کشورها بورس می‌دهد که این کار با هماهنگی نظام صورت می‌گیرد.


به گزارش مهر، حسن مسلمی نائینی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که طبق تفاهم نامه هایی، کشورهای چین، ژاپن، روسیه و هند کشورهایی هستند که به ایران بورس تحصیلی می‌دهند و در ایران نیز بر همین اساس به آنان بورس داده می شود.

وی با اشاره به برخی جزئیات تامین ارز برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور اعلام کرد که در 6 ماه گذشته وزارت علوم 200 میلیون دلار (200میلیارد تومان) معادل یک دهم بودجه آموزش عالی کشور برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه اگر این بودجه به دانشگاه‌های داخلی تزریق می‌شد، نیازی به اعزام دانشجو به خارج نبود، اضافه کرد: این آمار تنها مربوط به یک سوم دانشجویان خارج از کشور (10 هزار نفر) است و اگر به 30 هزار دانشجو ارز داده شود، معادل 600 میلیون دلار (یک سوم بودجه آموزش عالی) به حساب می آید.

مسلمی نائینی در بخش دیگر سخنان خود با ابراز شرمندگی از متقاضیان ارز به علت مشکلات دریافت ارز که پس از نوسانات اخیر قیمت آن اتفاق افتاد، از شکل جدید دریافت ارز دانشجویی خبر داد و افزود: از این پس در مناطق مختلف شهری که والدین دانشجو مستقر هستند، با استفاده از موسسات اعزام دانشجو، ارز به دانشجویان تحویل داده می‌شود.

رئیس کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات اعزام دانشجو درخصوص هزینه 20 هزار تومانی که موسسات اعزام دانشجو به خارج جهت ارائه معرفی نامه بانک برای دریافت ارز تحصیلی از دانشجویان می گیرند، تاکید کرد که هر دانشجو روی هر معرفی نامه بین 6 تا 10 هزار دلار دریافت می‌کند و به علت خصوصی بودن موسسات اعزام دانشجو مبلغ 20 هزارتومان دریافت می شود.






کد مطلب: 10798

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/10798/کدام-کشورها-ایران-بورس-تحصیلی-می-دهند

میگنا
  https://www.migna.ir