جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۹:۵۷
کد مطلب: 11024
۰

جذب دختران و زنان مطلقه با شگردهاي روانشناسانه‌ي منحرف

«سركرده فرقه با سوءاستفاده از مشكلات روحى و خانوادگى افراد و وعده‏‌هاى واهى، به مرور باعث متلاشی شدن بنيان برخى از اين خانواده‏‌ها شده كه در اين راستا شاكيانى نيز وجود دارند.»
مشرق نوشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی،عوامل فرقه نوظهور «ريكى» شناسایی و سركرده آن به نام (ب-پ) دستگير شد.

از جمله اهداف اين فرقه وارداتی، انحراف افكار و ترويج عقايد ضددينى و سكولار، اشاعه فحشا با عناوين همسويى، مديتيشن (تمركز)، ريلكسيشن (آرام‏سازى)، سكسولوژى (سكس درمانى) و... بوده كه رئیس فرقه نزد افرادی چون پاتريك زيگلر، كترين رايسون، اولى گابريل سن و رودكوكس در مالزى و تركيه این تعالیم را فرا گرفته و در تهران، مازندران و گلستان با همكارى تعدادى مدرس تبليغ مى‏ كرده است.

نام‏برده در تبليغ با به كارگيرى تكنيك‏ هاى موجود در روانشناسى و تلقين كه بر اثر قدرت بيان بالا در روح، ذهن و روان افراد مى‏ گذاشت، فرد را تحت عنوان تخليه و آرامش وادار به ابراز گناهان خود در ميان جمع مى ‏كرد.

ب-پ از سال 86 فعاليت فرقه‏ اى را در سارى آغاز و تاكنون بيش از دو هزار نفر در سطح كشور و بيش از 150 نفر در سطح استان جذب وی شدند كه اكثر آنان مونث و غالباً مطلقه هستند.

سركرده فرقه با سوءاستفاده از مشكلات روحى و خانوادگى افراد و وعده‏ هاى واهى، به مرور باعث متلاشى ‏شدن بنيان برخى از اين خانواده‏ ها شده كه در اين راستا شاكيانى نيز وجود دارند.

شگرد فرقه «ريكى» براى جذب افراد

فرقه «ريكى» براى جلب اعتماد و جذب بيشتر بانوان متقاضى شركت در كلاس‏هاى خود، آنان را به ثبت‏ نام همسران شان ترغيب مى‏ كرد تا علاوه بر درآمد بيشتر، با ايجاد اعتماد، پوششى بر روابط آزاد انان در كلاس‏ها باشد. هم‏چنين بعضى از مسترها «مربيان» با آموزش همسران يا محارم خود از حضور ايشان در جلسات بهره برده و در صورت درخواست متقاضى، لمس توسط همكار مستر صورت مى‏ گرفت.

اكثر شركت‏ كنندگان در جلسات فرقه داراى اعتقادات دينى ضعيفى بوده و اين‏گونه اقدامات فرقه به منظور شرعى جلوه دادن كلاس‏ ها بوده است. برخلاف القاى مسترها بر عدم تماس بدنى، اكثر حركات فرقه نياز به تماس بدنى مستر با شركت‏ كنندگان داشته است.

مختلط بودن جلسات آموزشى و جاذبه‏ هاى جنسى يكى از دلايل اقبال افراد فریب خورده به اين فرقه بوده است.

فرقه «ريكى» با جذب افراد معتبر از جامعه پزشكى و مشاوران روانشناس سعى در اعتباربخشى به فعاليت‏‌هاى فرقه‏ اى خود داشت و از طريق تبليغ چهره به چهره افراد نيز اقدام به جذب افراد انجمن‏ هاى ترك اعتياد كرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ