جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۰۵:۱۳
کد مطلب: 11140
۰

جنجال در دانشگاه هنر کرج/ ورود پلیس به دانشگاه

ورود نیروی های پلیس به دانشگاه هنر کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از البرز صبح امروز تعدادی از عوامل حراست دانشگاه علوم پزشکی به همراه عوامل انتظامی منطقه با ورود به دانشگاه هنر، بخش‌هایی از زمین این دانشگاه را در اختیار گرفته و مشغول دیوار و فنس‌کشی شدند.

عضو هیئت علمی و نماینده تام‌الاختیار دانشگاه هنر در طرح جامع کرج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با تشریح جزئیات این واقعه گفت: اختلافات ملکی بر سر زمین این دانشگاه سال‌هاست گریبان‌گیر مسئولان دانشگاه و دانشجویان بوده اما متأسفانه تاکنون اقدامی شایسته در این‌باره صورت نگرفته است که امروز به صورت ناگهانی و در یک روز نیمه تعطیل جمعی از ماموران و عوامل انتظامی و حراست دانشگاه علوم پزشکی با همراهی ادوات و ماشین‌آلات ساختمانی از جمله بیل مکانیکی و لودر به این مرکز آموزشی ورود کردند.
پزشکی با همراهی ادوات و ماشین‌آلات ساختمانی از جمله بیل مکانیکی و لودر به این مرکز آموزشی ورود کردند.

سعید زاویه افزود: ورود به مراکز فرهنگی و آموزشی بایستی با رعایت همه ضوابط و شرایط باشد و معتقدم شأن دانشگاه در این ماجرا رعایت نشد.

وی افزود: حراست دانشگاه هنر که از موضوع اطلاع نداشت از ورود آنان ممانعت کرد که همین مسئله منجر به درگیری شد و دو نفر از نیروهای حراست دانشکده هنر مجروح و به مرکز درمانی منتقل شدند.

زاویه ورود عوامل انتظامی و ماموران حراست دانشکده علوم ‌پزشکی در یک روز نیمه تعطیل بدون اطلاع رئیس و مسئولان دانشگاه را کاری خارج از چارچوب عرف خواند و گفت: اگر هدف اجرای قانون هم باشد باید ضوابط آن رعایت شود و از مجاری قانونی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: زمین این دانشگاه حدود ۴۰ سال است در خدمت دانشگاه هنر بوده و ملک آن محسوب می‌شود و این‌گونه برخورد با یک موضوع حقوقی بی‌تدبیری و فاقد وجاهت است.

زاویه گفت: صدور حکم دیوارکشی از سوی دادستانی بدون اینکه بدانند این حکم در چه مکانی و در چه زمانی اجرا شود بی‌تدبیری است.

دانشکده علوم پزشکی استان البرز: زمین مورد اشاره براساس مصوبه سفر استانی متعلق به علوم پزشکی است

در همین حال دانشکده علوم پزشکی استان البرز نیز هر گونه درگیری با انتظامات دانشگاه هنر را تکذیب کرد و گفت: زمینی در بالای دانشکده علوم پزشکی استان البرز وجود داشت که براساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به دانشگاه علوم پزشکی البرز تحویل داده شده بود و طبق تفاهم‌نامه‌ای که بین مدیریت راه و شهرسازی و رئیس دانشکده علوم پزشکی به امضا رسید این زمین به مساحت ۳۵ هکتار در اختیار این دانشگاه قرار گرفت.

در اطلاعیه این دانشکده که به صورت شفاهی برای خبرنگار فارس قرائت شده، آمده است: در حال حاضر دیوارکشی قسمت شمالی این زمین به پایان رسیده و دیوارکشی ضلع شرقی و جنوبی آن نیز رو به اتمام است و درصدد آن هستیم براساس مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان البرز سایت پیش‌بینی شده شامل ستاد مرکزی دانشگاه، دانشکده‌های مختلف و کوی دانشجویی را در آن به مرحله اجرا درآوریم.

در این اطلاعیه بدون اشاره به مقاومت نیروهای حراست دانشگاه هنر و عدم اطلاع رئیس این دانشگاه از زمان اجرای این به اصطلاح عملیات ساخت و ساز، آمده است: حضور نیروی انتظامی در دانشگاه صرفاً برای جلوگیری از برهم زدن نظم و آرامش محیط دانشگاهی بوده است و این موضوع با حکم رسمی دادستان استان صورت پذیرفته و هیچ ‌گونه درگیری بین نیروی انتظامی و عوامل دانشگاه صورت نپذیرفته است.

این در حالی است که مشاهدات خبرنگار فارس حاضر در محل وقوع حادثه از ضرب و شتم ماموران حراست دانشگاه هنر توسط عوامل دانشکده علوم ‌پزشکی حکایت دارد که دو نفر از آنان به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر با انتشار اطلاعیه‌ای خواستار برخورد جدی قوه قضاییه با عوامل حادثه روز پنجشنبه پردیس کرج دانشگاه هنر شدند.   اطلاعیه اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر درباره حادثه اخیر این دانشگاه در کرج

به گزارش فارس، اعضای هیئت علمی دانشگاه هنر در این اطلاعیه آورده‌اند: ضمن محکومیت شدید حوادث روز پنجشنبه گذشته که متاسفانه باعث مصدوم شدن همکاران انتظامات در محیط دانشگاه شد؛ با تشکر ویژه از مسئولان عالی دولت که با ورود به موقع، مانع از بروز یک بحران بزرگ در استان البرز گردیدند، اعلام می‌نماییم با توکل به خداوند متعال و تبعیت از مقام عظمای ولایت، در حمایت از مظلومیت دانشگاه و مقابله با حرمت شکنی حریم علم و دانش تا پای جان خواهیم ایستاد.

همچنین در قسمت دیگری از این اطلاعیه آمده‌است: از ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور خواستار برخورد جدی با مسببان این حادثه و عوامل پشت پرده آن هستیم.

این اطلاعیه می‌افزاید:بدیهی است مسئولین دانشگاه نیز پی‌گیری‌های قانونی خود را تا حصول نتیجه ادامه خواهند داد.   دانشگاه علوم پزشکی کرج از زمین دانشگاه هنر خارج شد
اراضی پردیس کرج دانشگاه هنر با پیگیری‌های وزیر علوم ، از اشغال عوامل دانشگاه علوم پزشکی کرج خارج شد.

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه هنر،در پی تصرف غیرقانونی اراضی پردیس کرج دانشگاه هنر و اقدام به کشیدن فنس در داخل این اراضی، با پیگیری‌های وزیر محترم علوم و به همت دانشجویان، مسئولان و انتظامات دانشگاه هنر، دانشگاه علوم پزشکی از زمین دانشگاه هنر خارج شد.


گفتنی است،صبح دیروز تعدادی از عوامل حراست دانشگاه علوم پزشکی به همراه عوامل انتظامی منطقه با ورود به اراضی پردیس دانشگاه هنر، بخش‌هایی از زمین این دانشگاه را در اختیار گرفته و مشغول دیوار‌کشی و فنس‌کشی شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد