سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ / ۱۵:۴۸
کد مطلب: 11161
۰

حمله اراذل و اوباش به ماموران اورژانس اجتماعی+عكس

پس از گذشت کمتر از یک ماه از حمله اوباش ورامین به ماموران اورژانس اجتماعی، این بار اراذل میدان راه آهن به ماموران اورژانس با پنجه بوکس حمله ور شدند.
به گزارش فارس، صبح امروز ماموران اورژانس اجتماعی با حضور در یکی از خبایان‌های میدان راه آهن قصد داشتند با خانوده‌ای که قصد آزار و اذیت کودکی را داشتند، برخورد کنند که از سوی اراذل و اوباش مورد حمله قرار گرفتند.

در این حادثه خانم"ر" مامور اروژانس اجتماعی به شدت از ناحیه سر مورد آسیب قرار گرفت و به سرعت به بیمارستان برای جراحی منتقل شد.

جزئیات حمله خونین مرد شرور به مددکار زن اورژانس اجتماعی
با گذشت کمتر از یک ماه از حمله به یکی از مددکاران اورژانس اجتماعی در ورامین، این بار یکی از مددکاران زن مورد حمله افراد شرور قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد.

صبح روز گذشته تیمی از مددکاران اورژانس اجتماعی راهی خانه‌ای در منطقه شوش تهران شدند تا پسربچه 5ساله‌‌ای را که در آنجا در شرایط بدی زندگی می‌کرد، به بهزیستی منتقل کنند. آنها از چند روز قبل در جریان وضعیت این پسربچه قرار گرفته بودند و در این مدت با کمک کلانتری، توانسته بودند حکم قضایی درخصوص انتقال پسربچه به بهزیستی را دریافت کنند اما ساعت 10:30 صبح، زمانی که قصد داشتند پسربچه را به‌خودروی ون اورژانس اجتماعی انتقال دهند حادثه وحشتناکی اتفاق افتاد؛ حادثه‌ای که باعث شد یکی از مددکاران به نام بیتا رضا زاده، راهی بیمارستان شود.

یکی از همکاران این مددکار در گفت‌وگو درخصوص حادثه گفت: یک هفته قبل بود که زنی با یکی از مراکز حمایت از کودکان تماس گرفت و مدعی شد که به مواد‌مخدر اعتیاد دارد و قادر نیست از پسربچه 5ساله‌‌اش که او هم دچار مصرف مواد شده نگهداری کند. آن مرکز هم ماجرا را به 123 (اورژانس اجتماعی) خبر داد و ما وارد عمل شدیم. وی ادامه داد: در تحقیقاتی که با کمک ماموران کلانتری محل انجام دادیم معلوم شد که پسربچه 5ساله در شرایط بسیار بد و نامناسبی زندگی می‌کند. بعد از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات محلی سرانجام پرونده به دادسرای محلاتی ارجاع شد و قاضی، دستور انتقال پسربچه را به بهزیستی صادر کرد.

پس از گرفتن حکم، صبح روز شنبه، 2نفر از مددکاران زن سوار خودروی ون اورژانس اجتماعی شدند و به طرف محل زندگی پسربچه مورد نظر حرکت کردند. علاوه بر آنها، 2 نفر از ماموران کلانتری هم به این محل رفتند. مددکاران و ماموران وارد خانه شدند و پسربچه 5 ساله را از آنجا به بیرون منتقل کردند تا به بهزیستی انتقال دهند.

زمانی که آنها از خانه خارج شده بودند، ناگهان 3 مرد به همراه مادر پسربچه از خانه بیرون آمدند و به مددکاران و ماموران حمله کردند. یکی از مردان که قوی‌هیکل بود می‌خواست پسربچه را به خانه برگرداند اما وقتی با مقاومت بیتا روبه‌رو شد، با مشت ضربه محکمی به چشم او وارد کرد. ضربه آنقدر شدید بود که بیتا روی زمین افتاد و مامور کلانتری با استفاده از گاز اشک‌آور، توانست مرد قوی هیکل و مادر پسربچه 5ساله را دستگیر کند.

این مددکار اجتماعی افزود: با گزارش ماجرا به اورژانس، بیتا با کمک امدادگران راهی بیمارستان سینا شد و پزشکان به سرعت کار معاینه و درمان او را شروع کردند که خوشبختانه با اقدام بموقع پزشکان حال او رضایت بخش است. پس از این حادثه عامل حمله به بیتا و زن جوان به کلانتری منتقل شدند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

دومین حمله در یک ماه

حمله به مددکار زن اورژانس اجتماعی در حالی صورت می‌گیرد که صبح شنبه، 9اردیبهشت‌ماه امسال نیز در حادثه‌ای مشابه، یکی از مددکاران مرد مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفت و به‌شدت مجروح شد. فرهاد عبادی آن روز برای مشاوره و ارائه خدمات به مردم راهی مناطق جرم خیز ورامین شده بود که این حادثه برایش رخ داد. او در تشریح ماجرا گفت: آن روز باید به منطقه‌ای در اطراف کارخانه قند می‌رفتیم تا به خانواده‌های نیازمند درخصوص رفتار با کودکان و آسیب‌های اجتماعی مشاوره دهیم.

هنوز به مقصد نرسیده بودیم که یک پرادوی مشکی رنگ سد راه خودروی ما شد. مردی هیکلی و بلند قد در حالی که چوبی در دست داشت به‌خودروی ون اورژانس حمله کرد. به محض اینکه در ون را باز کردم، خودم را در مقابل مرد جوان دیدم و توانستم چوب را از دستش بگیرم. اما او این بار چاقویی از جیبش درآورد و به من حمله کرد. او 8 ضربه چاقو به بدنم وارد کرد و وقتی شاهدان دور ما جمع شدند پا به فرار گذاشت.

در این حادثه مرد ناشناس نه تنها به من آسیب رساند بلکه راننده ون را هم مجروح کرد. بعد از اینکه ما را به بیمارستان بردند، ماموران اداره آگاهی ورامین وارد عمل شدند و در تحقیقات مشخص شد ضارب متهم سابقه‌داری است که چندین بار به خاطر شرارت به زندان افتاده است. ما یک هفته قبل از آن یک نفر را به اتهام کودک‌آزاری دستگیر کردیم و او به زندان افتاد و احتمال می‌دهم که ضارب ناشناس از اقوام این فرد بوده که برای انتقام‌جویی به‌خودروی ما حمله کرده بود.

براساس این گزارش، مددکاران اورژانس اجتماعی در حالی با اینگونه خطرات روبه‌رو هستند که در بحث تامین امنیت هنوز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. مدتی قبل مدیرکل اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به این مشکلات از بررسی آیین‌نامه ساماندهی اورژانس اجتماعی در هیات دولت خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تصویب این آیین‌نامه مواد قانونی کافی برای تامین امنیت ماموران اورژانس تامین شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ