پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۲
کد مطلب: 11215
۰

مقاله ISI معیار اساتید دانشگاه شریف

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف گفت: معیار اصلی اساتید دانشگاه مقاله ISI شده است در صورتی که در خیلی موارد این مقالات مشکلی را از جامعه ما حل نمی‌کنند.
زیبا مدبر در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات آموزشی در این دانشگاه گفت: در مدل آموزشی دانشگاه شریف،  سئوال محوری مطرح نیست و دانشجویان به صورت حافظه الکترونیکی تحویل جامعه صنعتی می شوند و در برخی از اوقات می بینیم که دستاوردهای دانشگاه در اختیار جامعه و صنعت ما قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: معیار اصلی اساتید دانشگاه مقاله ISI شده است که در خیلی موارد مشکلی از جامعه ما حل نمی‌کند، پژوهشگران و اساتید دانشگاه‌ها و سیاستگذاران عرصه علمی کشور باید به فکر ایجاد ساز و کارهایی جدید برای سنجش علم باشند که مبتنی بر باورها وارزشهای دینی بوده و به پیشرفت مملکت نیز کمک کند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف به صحبت های مقام معظم رهبری و شعارسال جاری مبتنی بر تولید ملی و حمایت از کارو سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: تولید ملی مستلزم پشتوانه علمی است و برای تحقق این هدف، باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط هدف دار و تنگاتنگی وجود داشته باشد در صورتی که این ارتباط بین صنعت و دانشگاه ضعیف است.

وی ادامه داد: دانشگاه باید معضلات صنعت را حل کند و تمام پروژه های مختلف، دفاعی، صنایع هوا فضا، نفت و گاز توسط دانشجویان و در داخل دانشگاه ها انجام شود در این صورت است که روحیه اعتماد به نفس دانشجویان تقویت می شود.

مدبر یاد آورشد: این کار از مهاجرت دانشجویان به کشورهای خارجی جلوگیری می کند چرا که احساس می کنند به آنها و علم آنها احترام گذاشته شده است.

وی در ادامه به تغییر معاون فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در زمان معاون فرهنگی سابق، استراتژی فرهنگی مشخصی وجود نداشت، بوروکراسی شدیدی در فعالیت های دانشجویی دیده می شد، نظارت بر نشریات دانشجویی ناعادلانه بود، بدنه دانشجویی با مسئولان ارتباط قوی نداشت و بحث حجاب و عفاف نیز در اولویت برنامه ها قرار نداشت که امیدواریم معاونت فرهنگی جدید یک استراتژی فرهنگی مشخصی را تعریف کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .