جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۵
کد مطلب: 11234
۰

درآمد باورنكردني اتباع افغانی در ایران!

رئیس کانون کارفرمایان مراکز مشاوره شغلی استان تهران گفت: مکاتبات و مذاکراتی با مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه واگذاری برخی تصدی ها به کاریابی ها صورت گرفته است.
به گزارش مهر، داود عسگری امروز در یک نشست خبری با اعلام اینکه هم اکنون 80 کاریابی غیردولتی در تهران و مجموعا 800 موسسه نیز در کل کشور فعالیت دارند، گفت: از 13 سال پیش تاکنون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاریابی ها را به بخش خصوصی واگذار کرد.

رئیس کانون کارفرمایان مراکز مشاوره شغلی استان تهران با اشاره به اینکه اشتغال در حال حاضر به عنوان یکی از مهم ترین چالش ها و مسائل کشور درآمده است، اظهار داشت: اصلاح آئین نامه اجرایی کاریابی ها از مسائل ساختاری موجود در این بخش بوده که نیازمند انجام اصلاحات فوری است.

عسگری ادامه داد: مکاتباتی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه واگذاری برخی تصدی های دولتی به کاریابی ها و دفاتر مشاوره شغلی انجام شد و همچنین با شخص وزیر نیز صحبت کردیم که البته نظر وی در اینباره مساعد بوده است.

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی نسبت به پایین بودن حق الزحمه بکارگماری کارجویان از طریق دفاتر مشاوره شغلی انتقاد کرد و افزود: با اینکه مقدمه جذب نیرو در بازار کار آموزش است اما متاسفانه آموزش های فعلی بر اساس نیازهای بازار کار کشور صورت نمی گیرد.

در ادامه این نشست محسن اسلامی، نایب رئیس کانون مراکز مشاوره شغلی استان تهران نیز در اظهاراتی، گفت: در حال حاضر 3 میلیون کارگر افغانی و 500 هزار عراقی در ایران حضور دارند.

این مقام مسئول در دفاتر مشاوره شغلی استان تهران، تصریح کرد: طبق آمارها درآمدی که افاغنه از ایران کسب می کنند به اندازه کل بودجه یکساله کشور افغانستان است که البته ساماندهی در این بخش می تواند فرصت های بیشماری را برای نیروی کار ایرانی ایجاد کند.

اسلامی خاطر نشان کرد: هر ساله 60 هزار پرونده اختلاف کارگری و کارفرمایی در هیئت های حل اختلاف استان تهران تشکیل می شود که معمولا رسیدگی به هر پرونده چندین ماه به طول می انجامد.

وی افزود: پایش اشتغال کشور، آموزش نیروی انسانی، ساماندهی مشاغل خانگی و بنگاه های خرد، انجام بازرسی کار و بر عهده گرفتن برخی تصدی ها در روابط کار از اموری است که کاریابی ها می توانند ورود کنند.

نایب رئیس کانون مراکز مشاوره شغلی استان تهران گفت: طی سال های گذشته 500 هزار نفر تا 1 میلیون کارجو در این استان به مراکز کاریابی مراجعه و ثبت نام کرده اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید