پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۰
کد مطلب: 11238
۰

بروز بالای یک بیماری ویروسی زنانه در تهران

رئیس انجمن سرطانهای زنان ایران از بروز بالای یک بیماری ویروسی زنانه در شهر تهران خبر داد و گفت: یکی از علل ابتلا به زگیل تناسلی، می تواند روابط آزادتر جنسی باشد.

به گزارش مهر، دکتر اعظم السادات موسوی روز دوشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره سرطانهای زنان ایران که قرار است طی روزهای 30 و 31 خرداد و اول تیر ماه امسال در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شود، در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه علت ابتلا به سرطان دهانه رحم چیست، گفت: زگیلهای تناسلی زمینه ابتلا به سرطان دهانه رحم را ایجاد می کنند.

وی در ارتباط با مضرات سرطان دهانه رحم افزود: ممکن است ابتلا به این سرطان مانع از زایمان طبیعی شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اینکه عمل سزارین می تواند از انتقال بیماری به جنین جلوگیری کند، گفت: سزارین دلیلی برای جلوگیری از آلودگی جنین به ویروس این بیماری نیست.

وی با عنوان این مطلب که سرطان دهانه رحم قابل پیشگیری است، افزود: در حال حاضر میزان مرگ و میر بر اثر این نوع سرطان در کشورهای صنعتی به شدت کاهش یافته است. چون راههای تشخیص و پیشگیری از آن به درستی دنبال و اجرا می شود.

موسوی با اعلام اینکه سالانه 500 هزار زن در کشورهای جهان سوم بر اثر ابتلا به سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می دهند، گفت: مرگ و میر این سرطان در سنین 50 سالگی رخ می دهد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افزایش موارد تشخیص زگیلهای تناسلی در مراجعات زنان به مطبها، افزود: این موارد در شهرهای بزرگ مثل تهران بیشتر است و از همین رو امکان پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم افزایش می یابد اما در شهرستانها چون مراجعات به مطبها کمتر دیده می شود، زنان موقعی که به این سرطان مبتلا شده اند نزد پزشک می آیند.

وی با عنوان این مطلب که اکثر زنان ایرانی رفتارهای پرخطر جنسی ندارند، گفت: متاسفانه زنان ایرانی قربانی رفتارهای جنسی همسران خودشان می شوند.

موسوی اظهارداشت: با توجه به اینکه واکسن سرطان دهانه رحم در حدود 10 سال است که تولید می شود، زمانی باید این واکسن به دختران زده شود که هنوز ویروس بیماری وارد بدن نشده باشد. بنابراین قبل از ازدواج، بهترین زمان تزریق واکسن است.

وی با اشاره به روابط آزاد جنسی در کشورهای غربی و محدود بودن این روابط در ایران، گفت: بهترین زمان برای تزریق این واکسن بین 14 تا 16 سالگی است البته با توجه به افزایش سن ازدواج در کشور، تا 26 سالگی هم می توان این واکسن را تزریق کرد.

موسوی در ارتباط با هزینه خرید این واکسن نیز افزود: این واکسن وارداتی است و تحت پوشش بیمه نیست. بنابراین قیمت آن برای تزریق 3 دوز، در حدود 375 دلار است.

رئیس چهارمین کنگره سرطانهای زنان ایران در ادامه با اعلام اینکه تمامی مسائل مربوط به سرطانهای زنان در این کنگره بررسی می شود، گفت: سرطان تخمدان به عنوان بدخیم ترین سرطانی که راه غربالگری ندارد، در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

موسوی از سرطان رحم یک عنوان یکی از شایعترین سرطانهای زنان نام برد و افزود: سرطان پستان، شایعترین سرطانی است که بیشترین مرگ و میر زنان را در دنیا دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم