جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۳:۵۷
کد مطلب: 11277
۰

جمعیت ایران تا بامداد دیروز چقدر بود؟

سازمان ثبت احوال با راه اندازی پایانه ای توانسته آمار تولد و مرگ و میر را در این سازمان به روز کند و آمار دست اول و به روزی ارائه کند.

جمعیت ایران تا بامداد دیروز چقدر بود؟سازمان ثبت احوال با راه اندازی پایانه ای توانسته آمار تولد و مرگ و میر را در این سازمان به روز کند و آمار دست اول و به روزی ارائه کند.
مطابق آخرین آمار این سازمان میزان جمعیت تا آخرین روز اردیبهشت ماه امسال حدود 75 میلیون و 417 هزارو 226 نفر است.و البته طبق آمار این سازمان سال 90 ،جمعیت کشور 75 میلیون و 263 هزارو 972 نفر بوده است .

علی اکبر محزون مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال با حضور در کافه خبر آخرین آمار تولد در کشور را می دهد و می گوید: مطابق آخرین آمارها ،استانهای مرزی و برخی از استانها مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دارای بیشترین میزان زاد و ولد هستند.

با اینحال وی نسبت به رشد منفی جمعیت در سال‌های آینده هشدار می دهد و می افزاید:ایران از سال 90 وارد مرحله سوم گذار سنی جمعیت یعنی دوره میانسالی می‌شود و این بدان معناست که در هرم سنی جمعیت کشور، تعداد افراد 30 تا 64 ساله بیشتر از سایر گروه‌های جمعیتی خواهد بود.

کنترل جمعیت و سیاست های جمعیتی سبب شده است که به گفته مسئولان ما با کاهش جمعیت در کشور روبه رو باشیم و برای همین هم چند وقتی است که دولت درصدد است سیاستهای جمعیتی را تغییر دهد و به گفته محزون در سال‌های 75 تا 89 ،کشور ما دوره گذار سنی جمعیت در دوره جوانی را سپری کرد اما از سال 1410 ،کشور به مرحله کهنسالی می رسد.

وی درباره آینده نرخ رشد جمعیت کشور در زمان احتمالی منفی شدن این رشد توضیح می دهد: زمانی که نرخ باروری کل کشور به زیر 2.1 برسد، این موضوع زنگ خطری برای ثبات جمعیت کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که هم‌اکنون، میزان باروری کل در کشورمان به 1.8 رسیده است.

و با این روال ما ابتدا رشد صفر و بعد رشد منفی را تجربه می کنیم .

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی