جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۶:۰۷
کد مطلب: 11530
۰

بیماری‌های غیرواگیر به شدت متاثر از رفتار افراد است

مسئول آموزش، پایش و ارزشیابی واحد بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متداول‌ترین شیوه‌ای که دست‌اندرکاران حوزه سلامت برای تغییر رفتارهای غلط جامعه در پیش می‌گیرند، راهکار آموزش بوده و این در حالی است که هر موقعیت ویژه‌ای، استراتژی متفاوتی نیاز دارد.

به گزارش ايسنا، عباس پریانی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در کارگاه دو روزه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، مدیران گروه بیماری‌های غیرواگیر با استراتژی‌های گوناگون تغییر رفتار آشنا شده و در کنار روش آموزش، در مورد سایر شیوه‌های موثر در تغییر رفتار آگاهی می‌یابند.

وی ادامه داد: از آنجایی که بیماری‌های غیرواگیر به شدت متاثر از رفتار افراد هستند و شیوه‌های زندگی آن‌ها بر خانواده و جامعه تاثیر دارد، لازم است دست‌اندرکاران حوزه سلامت با راهکارهای تغییر رفتار آشنایی کامل داشته باشند.

پریانی با اشاره به مفاهیم مورد بررسی در این کارگاه افزود: علاوه بر برنامه‌ریزی و نیازسنجی آموزشی، شرکت‌کنندگان نسبت به این مساله آگاهی یافتند که در مواردی مانند داشتن مهارت و وجود موانع، راهکار "بازاریابی اجتماعی" کارایی بهتری خواهد داشت و برای افراد کلیدی نیز بهتر است از روش "حمایت‌طلبی" استفاده شود.

وی اضافه کرد: آشنایی با این روش‌ها، امکان تاثیر غیرمستقیم و در عین حال موثرتری را بر افراد جامعه ایجاد می‌کند که این آگاهی در حوزه بهداشت، سبب ارتقاء سلامت عمومی خواهد شد.

پریانی یادآور شد: امیدواریم کارگاه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بتواند سبب انتقال این مفاهیم به سایر دست‌اندرکاران بخش بیماری‌های غیرواگیر شده و در آینده شاهد تغییر رفتارهای سالم جامعه باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی