جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۶
کد مطلب: 11603
۰

طرح جديد انگليس براي تحصيل نوجوانان در دانشكده‌هاي فني به جاي مدرسه

طبق طرحي كه اخيرا دولت انگليس تصويب كرد: 20 هزار نوجوان مي‌توانند به جاي تحصيل در مدارس معمولي در دانشكده‌هاي فني تخصص بگيرند.

به گزارش ايسنا، بر اساس طرح دولت انگليس نوجوانان بين 14 تا 16 سال مي‌توانند وارد دانشكده‌هاي فني شوند.

اين گزارش نشان داد: دانش آموزان در 14 سالگي شانس ورود به نسل جديد دانشكده‌هاي فني را دارند و مي‌توانند در رشته‌هايي چون مهندسي، توليدات صنعتي، ساخت و ساز، تجارت و علم كامپيوتر آموزش ببينند.

به گزارش روزنامه تلگراف، دولت انگليس اعلام كرد: تعداد دانشكده‌هاي به اصطلاح فني كه داير و يا در حال گشايشند دو برابر شده و به 34 دانشكده رسيده است و پيش بيني شده است كه تا سال 2014 ميلادي تعداد دانش آموزان 14 تا 18 ساله مشغول به تحصيل در اين دانشكده‌ها به 20 هزار تن مي‌رسد.

بنا بر اين گزارش، اتحاديه‌هاي آموزشي از اين اقدام انتقاد كرده و معتقدند اين طرح سيستم آموزشي را به دو رده‌اي تقسيم مي‌كند. يك طبقه دانش آموزان با عملكرد ضعيف كه به سمت دانشكده‌هاي فني كشيده شده‌اند و ديگري دانش آموزان آكادمي در مدارس معمولي اما وزيران به شدت معتقدند اين دانشكده‌ها كه به با دانشگاه‌ها در ارتباط قرار مي‌گيرند هم پاي مدارك GCSE و A-level در مهارت‌هاي فني پيشرفته، پايه‌هاي كاربردي را فراهم مي‌كنند.

لورد هيل، وزير مدارس گفت: «سراسر كشور، كارفرمايان، دانشگاه‌ها، دانش آموزان و والدين مشتاق به تحصيلات فني با كيفيت عالي هستند».

به نقل از اين روزنامه، در حال حاضر 2 دانشكده داير و 17 تاي ديگر در شرف بازگشايي هستند و انتظار مي‌رود كه در سپتامبر 2012 يا 2013 دانش آموزان را ثبت نام كنند.

دانش آموزان مي‌توانند در 14 تا 16 سالگي به مدرسه‌ها بروند و در حالي كه در يك يا دو رشته متخصص شده‌اند. براي مدارك GCSE‌ و A-level اقدام كنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخن گفتن با خدا مانند صحبت کردن با یک دوست پشت تلفن است... ممکن است او را در طرف دیگر نبینیم، اما می دانیم که دارد گوش می دهد...