پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۳۳
کد مطلب: 11672
۱
۲

آمادگی حوزه علمیه برای اداره 1000 مدرسه امین در کشور


مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور از آمادگی حوزه علمیه برای اداره یک‌هزار مدرسه امین در کشور در سال تحصیلی آینده خبر داد.


به گزارش مهر، حجت‌الاسلام حسین مردان‌پور ظهر چهارشنبه در نشست تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه و مدیران آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به فعالیت 125 مدرسه امین در سطح کشور اظهار داشت: برای اداره این مدارس یک‌هزار و 500 نیرو تربیت شده است.

وی هدف از راه‌اندازی مدارس امین در کشور را ارائه الگوی تربیتی با محوریت آیات، روایات و سیره ائمه معصوم عنوان کرد و ادامه داد: حوزه علمیه آمادگی دارد در صورت فراهم بودن شرایط لازم در سال تحصیلی آینده یک‌هزار مدرسه را در کشور به شکل مدارس امین اداره کند.

مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشور تولید نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را پایه و اساس مدارس امین عنوان کرد و افزود: به همین منظور الگوی تربیتی دینی توسط معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه کشور طراحی و ارائه شده است.

وی افزود: خودشناسی و شناخت جایگاه انسان، محبت و عشق به خدا، قرآن و اهل بیت، ایمان به غیب، نماز، گناه گریزی، حیا، صداقت، راستگویی و درستکاری، امر به معروف و نهی از منکر، ارزش علم و اهمیت عالم، نظام اسلامی، ولایت فقیه و تقلید شاخص‌های طراحی این طرح است.

مردان‌پور به پشتیبانی محتوایی از طلاب مدارس امین اشاره کرد و ادامه داد: یک روحانی متعهد، متخصص و با مهارت روزانه پنج ساعت برای اجرای این طرح تربیتی در زوایای مختلف در مدارس امین به آموزش می پردازد.

وی از تدوین محتوای متناسب با این طرح تربیتی برای مبلغان این مدارس خبر داد و گفت: آموزش‌های بدو و ضمن خدمت نیز برای معلمان طراحی شده است که می‌تواند باعث تقویت توانمندی‌های معلمان در این طرح شود.

مدیرکل تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه کشوراظهار داشت: به منظور رشد اخلاق دینی و تربیت اسلامی علاوه بر رشد علمی در این مدارس روحانیون نیز مستقر خواهند شد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ر.ن
مدرک حوزوی برای استخدام در طرح تربیتی مدارس امین چیست آیا سطح یک حوزه کافیست؟وثبت نام درکجا انجام میگیرد خواهشا ایمیل کنید
Iran, Islamic Republic of
لطفا به امام جمعه شهر مراجعه کنید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو