شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۳۳
کد مطلب: 11689
۰

۵ نوع روغن که بايد در هر آشپزخانه اي باشد

با تنوع روغن هاي آشپزي، انتخاب روغن مناسب تا حدي سخت شده است. انواع روغن هاي سرخ کردني و مخصوص سالاد در بازار موجود است اما کدام يک از آن ها سالم تر است؟ به نوشته سايت «هلث نيوز»، هر آشپزخانه بايد ۵ نوع روغن داشته باشد.


روغن کانولا؛
اين روغن که به ميزان پايين چربي دارد، يکي از سالم ترين روغن ها براي پخت و پز به حساب مي آيد. علاوه بر آن حاوي مقدار زيادي امگا۳ است که مو و پوست را تغذيه مي کند. جالب است که بدانيد گياهي که براي تهيه اين روغن استفاده مي شود، از خانواده کلم است. مصرف اين روغن ميزان کلسترول خون را کاهش مي دهد و منبع غني ويتامين E است. اين روغن که اغلب براي سرخ کردن به کار برده مي شود، حالت ترد به غذا مي دهد.


روغن زيتون؛
روغن زيتون يکي از پرطرف دارترين روغن هاست؛ اين روغن ملايم، چندکاره و غني از تک چربي هاي اشباع نشده است که در صورت حرارت نديدن مي توان به غذا افزود.

توجه داشته باشيد که اين روغن از ميوه به دست مي آيد، بنابراين با قرار گرفتن در معرض هوا، حرارت و نور فاسد مي شود. لذا روغن زيتون را دور از نور خورشيد و حرارت نگه داريد. اين روغن سرشار از پلي فنولز نوعي آنتي اکسيدان طبيعي است که مانع از بروز بيماري  قلبي مي شود و کلسترول و فشارخون را کاهش مي دهد.


روغن بادام زميني؛
اين روغن که از آن به وفور در تهيه غذاهاي آسيايي استفاده مي شود، به علت اين که طعم غذاهاي ديگر را به خود جذب نمي کند، بهترين روغن سرخ کردني به حساب مي آيد. اين روغن فاقد چربي هاي ترانس و حاوي ميزان پايين چربي هاي اشباع شده است که براي قلب بسيار مفيد است.


روغن هسته انگور؛
طعم ملايمي دارد و از آن جا که دماي بالاتري را تحمل مي کند مي توان آن را جايگزين روغن زيتون براي پخت و پز کرد. روغن هسته انگور براي سلامت قلب و عروق مفيد است.


روغن گردو؛
روغن گردو سرشار از اسيد آلفالينولنيک، نوعي امگا۳ مفيد براي قلب و ضد التهاب است. اين روغن حاوي ويتامين K است که براي تقويت استخوان مفيد است. اين روغن که نبايد حرارت داده شود، براي تهيه سس هاي سرد، سالاد و ... قابل مصرف است.     خراسان / شماره انتشار 18138
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .