جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۶
کد مطلب: 11697
۰

آغاز انتخاب محل تحصیل در کنکور ارشدپزشکی از 28خرداد

برگزاری آزمون در 1و 2 تیر آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی در روزهای اول و دوم تیرماه برگزار می شود و داوطلبان از روز 28 خرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب محل تحصیل به صورت اینترنتی اقدام کنند.
به گزارش مهر، آزمون در 2 نوبت صبح و بعدازظهر پنجشنبه اول تیر و جمعه دوم تیر در 55 رشته برگزار می شود. نوبت صبح راس ساعت 9 صبح و نوبت عصر راس ساعت 15 آغاز می شود و داوطلبان در هر یک از آزمونها 160 دقیقه فرصت خواهند داشت.

دانشگاههای پذیرنده دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد جهت انتخاب محل تحصیل در 28 خرداد از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir اعلام می شود. کارت آزمون و برگه راهنما تنها از طریق سایت مرکز سنجش صادر می شود. داوطلبان باید ابتدا دانشگاههای محل تحصیل خود را انتخاب کنند و پس از ثبت نهایی آن، کارت ورود به جلسه خود را از طریق سایت و با وارد کردن کدرهگیری دریافت کند.

انتخاب محل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بر اساس ظرفیت پذیرش دانشگاهها

انتخاب محل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید بر اساس ظرفیت پذیرش دانشگاهها انجام گیرد و حداکثر تعداد دانشگاههای انتخابی بر اساس تعداد دانشگاه پذیرنده و ظرفیت مورد پذیرش آنها در رشته امتحانی مربوطه است. مهلت انتخاب محل تحصیل از 28 خرداد آغاز و تا 2 تیرماه پیش از برگزاری آزمون ادامه دارد.

عدم امکان شرکت در آزمون 92 برای پذیرفته شدگان سال 91

افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 به جز شعبه های بین الملل پذیرفته شده اما در دانشگاه ثبت نام نکنند و یا پس از ثبت نام انصراف دهند مجاز به شرکت در آزمون سال 92 نخواهند بود، بنابراین افراد در انتخاب اولویت های محل تحصیل خود دقت کنند.

با توجه به اینکه کلیه اطلاعات شخصی توسط خود داوطلبان در فرم ثبت نام درج شده است در صورت وجود هر گونه اشکال در اطلاعات فردی (نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه) داوطلبان می توانند در روزهای اول تا چهارم تیرماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ویرایش اطلاعات فردی اقدام کنند. داوطلبانی که کد ملی خود را اشتباه وارد کرده اند باید در خواست خود را با درج اطلاعات فردی، کد رهگیری، کد ملی صحیح به همراه اسکن اصل کارت ملی از تاریخ اول تا چهارم تیرماه به آدرس اینترنتی edit@sanjeshp.ir ارسال کنند.

دانشجویان ترم آخر و همچنین افرادی که یکسال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته، مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان هستند و در حال حاضر برای آزمون سال 91 آمادگی ندارند، در صورت تمایل می توانند در آزمون شرکت نکرده و غیبت کنند و یکبار حق شرکت در آزمون را برای سال 92 محفوظ دارند. شرط این است که تا زمان ثبت نام آزمون سال 92، فرصت یکساله پس از فارغ التحصیلی آنها به اتمام نرسیده باشد.

اعلام شرایط و جزئیات داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه تسهیلات ویژه استعدادهای درخشان

داوطلبان متقاضی استفاده از آیین نامه تسهیلات ویژه استعدادهای درخشان با آزمون ورودی و بدون آزمون باید مطلع باشند که ملاک سنجش در سهمیه استعداد درخشان بر اساس معرفی و اعلام نهایی دانشگاه خواهد بود و متقاضیان می توانند از تاریخ 14 تیر تا 25 مرداد جهت انجام مراحل مربوطه و معرفی از طریق دانشگاه به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

متقاضیان استفاده از تسهیلات آیین نامه استعداد درخشان باید در آزمون ثبت نام کرده باشند و تنها متقاضیان واجد شرایط پذیرش بدون آزمون لزومی برای شرکت در آزمون ندارند و در صورت تمایل می توانند بدون استفاده از "آیین نامه بدون در آزمون" در آزمون شرکت کنند.

متقاضیان استعداد درخشان باید توجه داشته باشند که در صورت عدم معرفی داوطلب از سوی دانشگاه طی مهلت مقرر مسئولیتی بر عهده مرکز سنجش آموزش پزشکی نیست. همچنین بر اساس ماده 2 پذیرش بدون آزمون، برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته شرط مربوط به اینکه در دوره کاردانی جزء 10 درصد برتر باشند، در آزمون کارشناسی ارشد سال 91 اجرا نخواهد شد.

تنها داوطلبان رشته های فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، بهداشت محیطف بهداشت حرفه ای و مهندسی پزشکی مجاز به استفاده از ماشین حساب با یکی از مدلهای (بدون قابلیت برنامه ریزی) هستند. مدلها در برگه راهنما ذکر شده است و داوطلبان در زمان آزمون ملزم به ثبت مشخصات ماشین حساب خود هستند.

اعلام شرایط سه دانشگاه برای پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد

سه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، دانشگاه شاهد و دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله شرایط اختصاصی خود را برای آزمون کارشناسی ارشد سال 91 اعلام کردند. بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی زنجان این دانشگاه تعهدی در برابر ارائه امکانات خوابگاهی پذیرفته شدگان ندارد.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه شاهد، داوطلبان متقاضی تحصیل در رشته های مورد پذیرش این دانشگاه باید قبل از انتخاب این دانشگاه به نشانی اینترنتی آن مراجعه کرده و از شرایط آن مطلع شوند. دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله نیز اعلام کرده است که داوطلبان متقاضی تحصیل در این دانشگاه باید از پرسنل رسمی نیروهای مسلح باشند و مدرکی دال بر رسمی بودن خود ارائه کنند.

امکان شرکت در آزمون سال 92 درصورت به حد نصاب نرسیدن دوره بین الملل در دانشگاهها

داوطلبانی که متقاضی ادامه تحصیل در شعب بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی هستند دقت داشته باشند که در صورت عدم تشکیل دوره به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد ثبت نام شوندگان و اعلام انحلال توسط دانشگاه پذیرش این افراد در آزمون سال 91 قابل تعمیم برای سال آینده نخواهند بود اما داوطلبان می توانند در آزمون سال 92 شرکت کنند.

شرایط تصحیح اطلاعات متقاضیان سهمیه 20 درصدی رزمندگان

داوطلبانی که متقاضی سهمیه 20 درصد رزمندگان (جانباز 25 درصد، فرزند و همسر جانباز 50 درصد و بالاتر، آزاده، فرزند و همسر آزاده، فرزند و همسر مفقودالاثر، فرزند و همسر شاهد) هستند در صورتی که به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه سهمیه آنها تایید نشده می توانند در زمان ویرایش اطلاعات، کد ملی و مشخصات صحیح را به پست الکترونیک مرکز سنجش ارسال کنند.

همچنین داوطلبانی که متقاضی سهمیه 20 درصد رزمندگان (رزمنده و ایثارگر) هستند در صورتی که به هنگام دریافت کارت ورود به جلسه سهمیه آنها تایید نشده می توانند در زمان ویرایش اطلاعات، جهت تایید به مرکز استانی مربوطه مراجعه کنند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين