جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۹:۴۶
کد مطلب: 11723
۰

بيش از 70 درصد از زنان خياباني اختلال رواني دارند

مدير كل امورآسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور گفت: بيش از 70 درصد از زنان خياباني اختلال رواني داشته و به درمان‌هاي رواني نياز دارند.

مسعودي فريد در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام تدوين چارچوب توانمندسازي زنان آسيب‌ديده اظهار كرد: رويكرد سازمان بهزيستي در حوزه زنان آسيب ديده، تغيير اساسي مي‌يابد و اين تغيير در راستاي توانمندسازي زنان در ابعاد اقتصادي، روحي و اجتماعي است.

وي افزود: بسياري از زنان آسيب ديده كه به عنوان زنان خياباني و روسپي شناخته مي‌شوند، فارغ از نياز به توانمندسازي اقتصادي، به حمايت‌هاي رواني و اجتماعي نيز نياز دارند.


مسعودي‌فريد در ادامه تاكيد كرد: به طور قطع هرچه خدمات مددكاري پس از ترخيص تقويت شوند، ماندگاري اين زنان در چرخه توانمندسازي تداوم بيشتري مي‌يابد.

مديركل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي كشور گفت: بيش از 90 درصد از زنان ويژه با طلاق، تعارض‌هاي خانوادگي، خشونت، بدسرپرستي مواجه بوده‌اند و اگر در خانواده‌ها فعاليت پيشگيرانه تقويت شود، به ميزان قابل توجهي از روسپي‌گري در جامعه كاسته مي‌شود.

مسعودي فريد در ادامه با بيان اينكه سازمان بهزيستي به دليل محدوديت‌هاي پيش رو نمي‌تواند در برخورد با اين زنان رويكرد فعالي داشته باشد، عنوان كرد: امكان دسترسي به موقع و هميشگي به اين زنان بسيار كم است و به دليل محدوديت‌هاي موجود در جامعه و جرم انگاشتن اين امر تعداد زيادي از اين زنان پنهان باقي مي‌مانند و اگر سازمان بهزيستي بتواند رويكرد فعالانه‌اي را در اين راستا پيدا كند مي‌توان به پاتوق‌هاي اين زنان دسترسي پيدا كرد.

وي در ادامه اظهار اميدواري كرد كه با تدوين چهارچوب توانمندسازي زنان ويژه، سازمان بهزيستي بتواند رويكرد فعالانه‌اي را در برخورد با اين زنان پيدا كند.

مديركل امور آسيب ديدگان سازمان بهزيستي در ادامه با بيان اينكه بسياري از زنان آسيب ديده به خشونت، اعتياد و آسيب‌هاي مرتبط مبتلا هستند، عنوان كرد: در برخي موارد شاهد باندهايي هستيم كه اين زنان را حمايت و سازماندهي مي‌كنند و به اين سبب سازمان بهزيستي براي توانمندسازي اين زنان با مشكلات عديده‌اي مواجه است.



داشتن رويكرد فعالانه براي توانمندسازي زنان آسيب ديده به سرانه هشت ميليارد توماني نياز دارد


وي در ادامه عنوان كرد: براي اعمال رويكرد فعالانه براي توانمندسازي اين زنان، سازمان بهزيستي به سرانه هشت ميليارد توماني براي اين بخش نياز دارد و به طور ميانگين توانمند شدن هر زن آسيب ديده به هشت ميليون تومان سرانه نياز دارد، چرا كه بسياري از اين افراد شناسنامه ندارند، مجهول الهويه هستند، فاقد بيمه‌هاي درماني و اجتماعي هستند و توانمندشدن اين زنان رفع اين مشكلات و كارآفريني، ايجاد اشتغال، تامين وديعه مسكن را طلب مي‌كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.