کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات بورس تحصیلی "اراسموس" برای دانشجویان دانشگاه آزاد

22 خرداد 1391 ساعت 5:44


جزئیات بورس تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری Erasmus Mundus Students and Alumni Association در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.
به گزارش مهر، در این طرح دانشجویان بورسیه بصورت مشترک در چند دانشگاه اروپایی، تحصیلات تکمیلی خود را طی می کنند و افزایش کیفیت تحصیلات تکمیلی، افزایش امکان دسترسی به دانشگاه های معتبر اروپایی بطور همزمان از مهمترین اهداف این طرح است.

پروژه "Erasmus Mundus " از سال 2004 در کشور آغاز شده و در فاز نخست، 7 هزار بورس تحصیلی برای 50 دانشگاه مختلف اروپایی در نظر و انجام گرفته است.

عبارت "Erasmus Mundus "  از اراسموس که برگرفته از زندگی دانشمند قرن 15 است و مدارج علمی خود را در مدارس کشورهای مختلف کسب کرد و موندوس که بیانگر جهانی بودن این پروژه علمی است، شکل گرفت.

این پروژه در سال 2008 وارد فاز دوم شد و علاوه بر افزایش ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد، تعداد 34 رشته در مقطع دکتری نیز بر آن افزوده شد. بیش از 53 هزار بورس تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد، 450 بورس تحصیلی برای مقطع دکتری و نزدیک به 2 هزار بورس تحصیلی برای اساتید در نظر گرفته شد.

یکی دیگر از مهمترین اهداف این پروژه علمی، ایجاد شبکه های حرفه ای بین دانشجویان، استادان، ترویج و پشتیبانی معنوی از دانش آموختگان و دانشجویان است.

اما، جابجایی ها و نقل مکان های متعدد دانشجویان در این پروژه در دانشگاه های مختلف، موجب خستگی و عدم تمرکز دانشجویان روی مباحث درسی است که از معایب پروژه Erasmus Mundus به شمار می آید.

در پروژه EMA Erasmus Mundus students and Alumni Association یک هزار دانشگاه در 170 رشته  با 12 هزار دانشجو از 140 کشور مختلف فعالیت می کنند و در این پروژه تنها یکی از دانشگاهها وظیفه اعطای مدرک به دانشجو را دارد.

علاوه بر این، 85 درصد دوره های علمی این پروژه به زبان انگلیسی است و در پروژه اراسموس برنامه ای جامع تدوین شده که دانشجویان از تمام کشورهای جهان بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

دریافت پذیرش دانشجویان به ترتیب پس از ثبت نام از طریق سایت EMA، ارسال مدارک، پرینت بصورت آنلاین، ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی، استعلام بورس از دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از طرفین دارای تفاهم نامه پذیرش دانشجو از این بورس صورت می گیرد.

تاکنون حدود 400 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این پروژه پذیرش شده اند.


کد مطلب: 11771

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/11771/جزئیات-بورس-تحصیلی-اراسموس-دانشجویان-دانشگاه-آزاد

میگنا
  https://www.migna.ir