پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۳
کد مطلب: 11921
۰

آموزش قوانین رانندگی به ۳ میلیون دانش آموز

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور از آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به ۳ میلیون دانش‌آموز در طی سه ماه تعطیلات تابستانی خبر داد.
به گزارش میگنا سرهنگ خسروی در گفت‌وگو با فارس گفت: همیاران پلیس یکی از سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی پلیس به حساب می‌آیند که در راستای توسعه قانون‌مندی در جامعه به صورت افتخاری در کنار پلیس قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: پلیس این افتخار را دارد که با همکاری متقابلی که با مسئولان آموزش و پرورش ایجاد کرده است غریب به 10 میلیون دانش آموز را در مقاطع ابتدایی با عنوان همیار پلیس، راهنمایی با عنوان همیار نوجوان پلیس و دبیرستان با عنوان همیار جوان پلیس سازمان‌دهی کرده است.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور خاطر نشان کرد: همیاران پلیس علاوه بر اینکه آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند و تجربه قانونمندی و قانون‌پذیری را کسب می‌کنند فرشته‌های نجاتی هستند که در کنار خانواده قوانین را گوشزد و چگونگی اجرای آن را نظاره می‌کنند.
وی گفت: وجود همیاران در هر خانواده‌ای باعث ایجاد جامعه‌ای قانون‌مدار خواهد شد. والدین هم اکنون بر این نکته واقف هستند که عملکردشان توسط کودکان ثبت و ضبط می‌شود و همین رابطه‌ای متقابل بین والدین و فرزندان زمینه را در جهت قانون‌مندی ایجاد می‌کند.
این مقام مسئول در پلیس راهور بیان داشت: کاهش 3 هزار نفری کشته شدگان جاده‌ای و نزول 17 هزار نفری تلفات در این بخش در سال گذشته یقینا محصول مشترکی از اقدامات پلیسی و استفاده از توان همیاران پلیس بوده است.
وی به طرح فرهنگیاران پلیس نیز اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته 100 هزار معلم همکاری خود را با پلیس آغاز کردند تا پلیس با این پشتوانه بزرگ فرهنگی به دنبال نهادینه کردن فرهنگ رانندگی در جامعه برآید.
خسروی اظهار داشت: هم اکنون با آغاز فصل تابستان حدود سه میلیون دانش آموز در اردوگاه‌های دانش‌آموزی به سر می‌برند که پلیس از این موقعیت استفاده کرده و با حضور در اردوگاه‌ها به این تعداد دانش‌آموز فرهنگ ترافیکی را آموزش می‌دهد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور با بیان اینکه هیچ اقدام عملیاتی و ترافیکی بدون پیوست فرهنگی اجرا نخواهد شد اذعان داشت: به هر میزان که پلیس از توان همیاران در بخش‌های مختلف استفاده کند اجرای قانون با اصطکاک کمتری انجام خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!