جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۹
کد مطلب: 11986
۰

دوستي‌ با جنس مخالف به زير6سال رسید!

مديركل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با استناد به آمار بدست آمده از اظهارات معتادان حاضر در مراكز سازمان بهزيستي و همچنين آمار اعلامي توسط معاون پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر، سن آغاز «اعتياد به سيگار» را 10 سالگي اعلام كرد و گفت: طبق اين اظهارات، دريچه ورود به اعتياد سيگار و سن آغاز آن 10 سالگي بوده است.
دكتر فرهاد اقطار در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام خبر ساخت نخستين بازي رايانه‌اي در زمينه آموزش پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و آموزش مهارت‌هاي زندگي اظهار كرد: اين بازي براي سنين بالاي 9 سال توليد شده است و از 2 سال پيش توليد آن با همكاري مركز ملي بازي‌هاي رايانه‌اي آغاز شده و به زودي رونمايي مي‌شود.

وي افزود: با انجام اين بازي كودك بالاي 9 سال وارد مسيري مي‌شود و در طي آن با مهارت‌هاي زندگي آشنا مي‌شود و بدين دليل سنين بالاي 9 سال به عنوان گروه مخاطب اين بازي انتخاب شده‌اند، چرا كه اعتياد به دخانيات در كشور از 10 سالگي آغاز مي‌شود.

مديركل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه از توزيع رايگان 5 هزار نسخه از اين بازي پس از رونمايي از آن خبر داد.

اقطار در ادامه با اعلام تشكيل «كميته علمي آسيب‌هاي نوپديد» و برگزاري همايش پيشگيري از آسيب‌ها با رويكرد تدوين راهكار و نظام پيشگيري از آسيب‌هاي نوپديد عنوان كرد: اين كميته در بخش‌هاي مختلف از جمله فضاي سايبري، خشونت‌هاي رسانه‌اي، اينترنت و فضاي مجازي، بازيها، انيميشن‌ها و ماهواره كه خود شامل تبليغات كاذب درمان‌ها، آموزش‌هايي كه پيوند تحكيم خانواده را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند و دوست‌يابي مي‌شود، تشكيل شده است.

مديركل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه با اشاره به انيميشن‌هاي وارداتي نيز گفت: متاسفانه الگوي آموزش دوستي‌ها با جنس مخالف در اين انيميشن‌ها از سنين زير 6 سال شروع مي‌شود و به عنوان مثال حتي در كنار رابين هود هم يك دختر وجود دارد و براي مقابله با اين آموزش‌هاي غلط بايد انيميشن‌هايي ساخته شود.

مدير كل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي در ادامه با اشاره به انيميشن‌هاي وارداتي نيز گفت: متاسفانه الگوي آموزش دوستي‌ها با جنس مخالف در اين انيميشن‌ها از سنين زير 6 سال آغاز مي‌شود و به عنوان مثال حتي در كنار رابين هود هم يك دختر وجود دارد و براي مقابله با اين آموزش‌هاي غلط بايد انيميشن‌هايي ساخته شود.

اقطار همچنين در پايان از توزيع رايگان سه هزار نسخه از كتاب رضايت زناشويي كه در اين دفتر تدوين شده است در ميان زوج‌هاي جوان خبر داد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد