جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۹
کد مطلب: 11997
۰

دوستت دارم های وقت و بی وقت

گاهی قلب و زن و مرد آکنده از عشق همسرش است اما هیچگاه به طور جدی این مساله را با وی در میان نمی گذارد و برای برخی از افراد مشکل باشد که بفهمند چه موقع باید این عبارت را بیان کنند... .
خانواده گروه کوچکی متشکل از افرادی است که از طریق پیوند زناشویی با یکدیگر در ارتباط متقابل  هستند و در کنار یکدیگر در واحد خاصی زندگی می کنند و دارای تجارب و فرهنگی مشترک هستند. دارای امیال و اهداف مشابه بوده و مهر و علاقه و ابراز عشق، آنان را به یکدیگر پیوند داده است.

ازدواج نیز سرمنشا تشکیل خانواده و یک نماد و پیمان خاص اجتماعی و عامل پیدایی خانواده است که با توجه به ساخت جامعه شکل می گیرد و در خود شادی ها، نابسامانیها، ارزشهای مطلوب و نامطلوب دارد و به طور کلی تمام ویژگی های جامعه را از خود منعکس می سازد. لذا با این اوصاف آرامش خاطر و آسایش روان همسران زمانی به شایستگی فراهم می گردد که ارتباط متقابل ایشان بر پایه محبت و عطوفت و مهربانی و گذشت استوار باشد. به سخن دیگر آرامش روان در سایه محبت حاصل می شود و لازمه تبلور و فراوانی رفتارهای محبت آمیز نیز برخورداری از آرامش روان است.

بنابراین محکم ترین ارکان یک خانواده سعادتمند وجود و حضور پویا متعالی همسرانی است که پایدارترین و قوی ترین کشش بین ایشان همان مودت و محبت، رحمت و شفقت و بهره مندی از آرامش روانی است. بدون شک از مهمترین معیارهای سعادتمندی و موفقیت در همسری و نشانه های همسران برتر، میزان مودت و محبت و عطوفتی است که بین ایشان وجود دارد.

یکی از راههای ایجاد و افزایش مهر و محبت میان زوجین ابراز علاقه و محبت و به طور ساده بیان دوست داشتن به یکدیگر است.

گفتن " دوستت دارم" یکی از مراحل بزرگ و با اهمیت در یک رابطه زناشویی است و باید کاملا جدی در نظر گرفته شود. چرا که بسیار مشاهده می شود که قلب و زن و مرد آکنده از عشق همسرش است اما هیچگاه به طور جدی این مساله را با وی در میان نمی گذارد ضمن اینکه ممکن است برای برخی از افراد مشکل باشد که بفهمند چه موقع باید این عبارت را بیان کنند(منظور کسانی است که تازه در صدد انتخاب همسر هستند و در حال طی کردن مراحل آشنایی هستند)."دوستت دارم" می تواند یک عبارت جادویی در ارتباطات باشد.

در ادامه به برخی نکات درباره زمانی که لازم است این عبارت مسحور کننده گفته شود ارایه می گردد:

عشق واقعی: اولین نکته برای هر فردی که می خواهد بداند چه زمانی باید این عبارت جادویی را بگوید این است منتظر باشد تا زمانی که واقعا نیمه گمشده خود را پیدا کرده باشد. اغلب مردم عشق را با شیدایی و شیفتگی و یا تمایل شدید اشتباه می گیرند. در حالی که در ار انتخاب نیمه گمشده، مساله بر سر وجود تناسبهای واقعی و هماهنگی هاست. لذا این اصطلاح در خور اهمیت نباید در هر موقعیت و برای هر فردی به کار برده شود این اصطلاح جادویی را تنها زمانی به کار برید که انتخاب تان قطعی شده است.
زمانی که در جریان شناخت و خواستگاری هستید، هیچگاه به این جلسات سرنوشت ساز بار عاطفی و هیجانی نداده و لذا از اصطلاح"دوستت دارم" استفاده نکنید
با احتیاط به کار بردن: به خاطر داشته باشید که همان قدر که این اصطلاح بار عاطفی و هیجانی دارد، بر روابط و مناسبات شما دو نفر نیز تاثیر جدی می گذارد. لذا زمانی که در جریان شناخت و خواستگاری هستید، هیچگاه به این جلسات سرنوشت ساز بار عاطفی و هیجانی نداده و لذا از اصطلاح"دوستت دارم" استفاده نکنید.

سطح بعدی: گفتن دوستت دارم" رابطه را به یک سطح جدید هدایت می کند. سطح جدید معمولا به مفهوم مشارکت و همکاری بیشتر و برای بسیاری از مردم می تواند به مفهوم ایجاد یک فصل جدید در زندگی باشد. به همین علت است که در اغلب موارد به زوجین توصیه می شود که تلاش کنید و توجه داشته باشید که ابراز علاقه و به کار بردن اصطلاح"دوستت دارم" را هر روز در برنامه عادی زندگی تان قرار دهید.

رمانتیک(عاشقانه): معمولا تا قبل از گفتن این عبارت، هر یک از زوجین نیاز دارد که برای ایجاد یک جو عاشقانه برای همسر خیلی تقلا و تلاش کند در حالی که گفتن"دوستت دارم" به تنهایی لحظه های عاشقانه را خلق می کند و از آن به بعد حتی لحظات توام با سکوت لحظاتی خاص و ویژه می شود.


فقط شما دو نفر: اینکه هنگام تنهایی دو نفره تان به یکدیگر بگویید "دوستت دارم" ایده خوبی است؛ البته به چند دلیل: اول اینکه می تواند آن لحظه را رمانتیک تر کند و دوم اینکه می تواند توجه همسر را برای لحظه های طولانی متوجه خود سازد و پیش درامد خوبی برای اغاز یک گفتگوی زناشویی و حل مشکلات مابین باشد.

گذشت زمان: گاهی اوقات مدتی نیز از ازدواج می گذرد اما هنوز زوجین احساس عشق و تعلق خاطری را که باید نسبت به هم احساس کنند، در خود نمی یابند و در اینجاست که ما توصیه جدی می کنیم که برای ابراز عشق و علاقه به هم تلاشی عمدی و جدی کنید. شاید در ابتدا کمی سخت باشد که بفهمید احساسی که نسبت به هم دارید واقعا عشق است و یا شیفتگی و شیدایی روزهای اول ازدواج و یا تنها علاقمندی یک طرفه است. معمولا کمی تلاش برای ایجاد الفت و نزدیکی بیشتر باعث هیچ صدمه و لطمه ای نمی شود پس برای بیان" دوستت دارم" قصور نکنید. چه این احساس نوعی عشق باشد که با گذر زمان در حال محکمتر شدن است و چه اینگونه نباشد بکار بردن عبارت"دوستت دارم" قلبهای شما دو نفر را محکم تر به هم نزدیک کرده و گره می زند.


تبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "