جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۵
کد مطلب: 12029
۰

اعتراض شرکت‌کنندگان آزمون دکتری در مقابل سازمان سنجش+عكس

در رشته جامعه‌شناسی از میان 255 نفر،‌85 نفر را گزینش کنند،‌تنها 61 نفر به دانشگاه‌ها معرفی شده و در این حالت دیگر رزومه افراد و حق انتخاب دانشگاه‌ها برای انتخاب دانشجویان مقطع دکتری معنا ندارد. قانون: صبح ديروز  بیش از 100 شرکت کننده آزمون دکتری سال 91 در اعتراض نسبت به عدم معرفی افراد مجاز به دانشگاه‌ها،‌ مقابل سازمان سنجش تجمع کردند.
یکی از این تجمع‌کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار قانون در مورد علت این تجمع گفت: «روز گذشته که سازمان سنجش کشور،‌ فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت کدرشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1391 را اعلام کرد،‌ برخی از داوطلبانی که حتی رتبه 6 و یا 16 را کسب کرده بودند اسامی آنها در این لیست وجود نداشت.»
وی ادامه داد: «بطور مثال برای کد رشته جامعه‌شناسی ظرفیت 85 نفری در کل دانشگاه‌های سراسر کشور در نظر گرفته شده بود که به گفته مسئولان بایستی 3 الی 4 برابر این ظرفیت، داوطلب مجاز اعلام می‌شد، نه تنها این کار صورت نپذیرفت بلکه برای این کد رشته 61 نفر معرفی شده‌اند و مشخص نیست که 24 نفر مابقی چگونه انتخاب و به دانشگاه معرفی خواهند شد.»
وی افزود: «تخلفی که سازمان سنجش کشور مرتکب شده این است که به جای اینکه سه الی 4 برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه‌ها معرفی و دانشگاه‌ها پس از مصاحبه،‌ دانشجویان دکتری را انتخاب کنند، راسا و بدون مبنای قانونی تعداد زیادی از دواطلبان را برای مرحله مصاحبه رد کرده است.
این شرکت‌کننده آزمون دکتری 91 با بیان اینکه در این وضعیت دانشگاه‌ها حق گزینش ندارند،‌ اظهار کرد: درحال حاضر به جای اینکه دانشگاه‌ها بتوانند در رشته جامعه‌شناسی از میان 255 نفر، ‌85 نفر را گزینش کنند،‌ تنها 61 نفر به دانشگاه‌ها معرفی شده و در این حالت دیگر رزومه افراد و حق انتخاب دانشگاه‌ها برای انتخاب دانشجویان مقطع دکتری معنا ندارد.»
وی مذاکره نماینده معترضان با مسئولان سازمان سنجش را بی‌نتیجه عنوان کرد و افزود: «پس از آنکه از میان معترضان فردی برای مذاکره با مسئولان سازمان سجنش وارد ساختمان شد، پس از خروج از ساختمان اعلام کرد که مسئولان سازمان حاضر به پذیرش اشتباه خود نیستند در حالی که این اشتباه ساده با جمع و تفریق ساده قابل فهم است.»
این معترض به عدم پذیرش برای مرحله مصاحبه آزمون دکتری گفت که در صورت به نتیجه نرسیدن با سازمان سنجش،‌ اعتراضات قانونی خود را از مراجع دیگری همچون مجلس و ریاست جمهوری پیگیری خواهند کرد.
فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت کد رشته‌ محل‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکترای نیمه متمرکز سال 1391، از میان مجازین به انتخاب رشته که در تاریخ مقرر نسبت به ثبت‌نام کد رشته محل‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کردند، با توجه به نمرات اکتسابی و اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و سهمیه مربوطه و حداکثر در سه کد رشته محل به منظور شرکت در مصاحبه مذکور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!