پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ تير ۱۳۹۱ / ۱۹:۲۳
کد مطلب: 12065
۴۸
۲۸۶

از خیانت همسرتان جلو گیری کنید!

از خیانت همسرتان جلو گیری کنید!
واژه خیانت واژه ای کاملا آشناست و آن را بارها شنیده اید، بارها شنیده اید که مردی به زنش خیانت کرد و دور از چشم او با زنی دیگر ارتباط برقرار کرده است. و بارها نیز با خود گفته اید چرا این گونه شده ؟ مگر زن او چه چیزی کم داشت؟
او که از هر نظر زنی کامل و نمونه بود چرا شوهرش قدر او را ندانست؟

و انواع این پرسش ها که تا به حال نتوانسته اید برای آن پاسخی پیدا کنید. حتی شاید هم نگران این مساله شده اید که نکند خدای ناکرده شوهر شما، برادر شما و حتی خود شما (البته اگر خواننده این مطب یک آقا باشد) چنین راهی را انتخاب کند.

آسیب شناسان اجتماعی معتقدند که هوس تنوع طلبی، عدم جذابیت همسر، بدهیکلی و اضافه وزن همسر، عدم ارضای نیازهای جنسی، ضعف اعتقادات مذهبی و پایبند نبودن به سنت ها از جمله عوامل خیانت مردان به همسران خود است. از نظر آنان عوامل بسیاری در بروز خیانت در یک خانواده دخالت دارد ولی موارد فوق به عنوان عوامل کلی نقش موثری در رویگردانی مردان از خانواده دارد.

به گفته این کارشناسان، مردان معمولا به دو دلیل تنوع طلبی و مسائل جنسی دست به این کار می زنند. لذا چنانچه همسر وی شناخت کاملی نسبت به نیازهای او داشته باشد و به آن نیازها نیز توجه کند در آن صورت این اتفاقات به ندرت پیش خواهد آمد.

آنچه که مسلم است خیانت مردان به زنان یکی از راه های قطع ارتباط میان همسران است و زمانی که مردی مرتکب خیانت می شود دیگر همسر وی به او اطمینان ندارد و به دست آوردن مجدد این اطمینان کار بسیار دشواری است و چه بسا حتی دیگر این اطمینان به وجود نخواهد آمد.

در بسیاری از موارد خیانت زمانی روی می دهد که هیچ گونه پیوند عاطفی میان زوجین وجود ندارد یا این که مرد احساس می کند از نظر عاطفی به شخص دیگری غیر از همسر خود علاقه پیدا کرده است و از صحبت کردن و در میان گذاشتن افکار و علایق خود با شخص دوم لذت می برد و کم کم به این نتیجه  می رسد که اوقات فراغت خود را به جای این که با همسر خود بگذراند با دیگری سپری کند.

یکی از دلایل ایجاد ارتباط با شخص دیگری از سوی مرد عدم ارضای نیازهای روحی و عاطفی در خانواده است چرا که زن از ابتدا در خانواده آموزش محبت را ندیده است و نمی داند که چگونه باید به همسر خود محبت کند لذا ریشه اغلب مشکلات خانواده ها در نبود محبت، نبود رفتارهای عاشقانه و همچنین مشکلات اقتصادی است.

به طور کلی دلایل بروز خیانت در مردان را در عوامل مختلفی باید جستجو کرد، دلایلی چون کم شدن عشق و علاقه میان زوجین، بسیاری از مردان پس از مدتی زندگی زناشویی عشق و علاقه خود را به همسرشان از دست می دهند و از آنجایی که به دلیل داشتن فرزند نمی توانند تصمیم به جدایی بگیرند راه دومی که همان انتخاب فردی دیگر است را در پیش می گیرند.

از سوی دیگر اغلب مردانی که به همسرانشان خیانت می کنند در توجیه رفتار نادرست خود، رفتارهای زشت، نق زدن های دائمی و نزاع ها و مجادله های همسر خود را عامل رفتار خود می دانند و معتقدند که خیانت بهترین راه فرار از خانه و خانواده است. همین مردان عدم جذابیت همسر خود را از عوامل دیگر می دانند و گله مند هستند از این که همسرشان دیگر مانند سابق به ظاهر خود نمی رسد و توجه چندانی به آرایش و پوشش خود ندارد.


اگرچه دلایل فوق تا حدودی درست است ولی بوالهوسی و هوسرانی این مردان را نمی توان انکار کرد ، این مردان توانایی نه گفتن در روابط جنسی را ندارند و حتی ممکن است شرایطی برای آنها پیش آید که نتوانند در مقابلش خودداری کنند. همچنین بسیاری از مردان نیز مایلند بدانند که چقدر از نظر سایر زنان جالبند و از جذابیت برخوردارند و به خاطر وجود همین حس برتری جویی به سوی روابط غیرمشروع کشیده می شوند.

از سوی دیگر روان شناسان معتقدند که گرایش مردان متاهل به سوی زنان دیگر صرفا به دلیل نیل به اهداف جنسی نیست. بلکه مشکلات عاطفی، روحی و روانی دوره های مختلف زندگی در این باره نقش بسزایی دارد چرا که این افراد وقتی به هر دلیلی در خانه، مدرسه، اجتماع و زندگی مشترک با کمبودها و بی توجهی های عاطفی روبه رو می شوند ناخواسته از مسیر اصلی زندگی منحرف می شوند.

به گفته این کارشناسان عدم رغبت همسر به داشتن روابط جنسی با شوهر یکی از عوامل مهم برای بروز خیانت در مردان به شمار می رود که از مهم ترین علل خیانت مردان این است که این مردان همسر را برای گذران امورات زندگی انتخاب می کنند و در این میان عشق و محبت بسیار کمرنگ است.


*راهکارهای مقابله با بی وفایی همسر
اگر شما هم یکی از قربانیان بی وفایی هستید، اکنون در سراشیبی مسیر زندگی تان قرار گرفته اید. اغلب زوجهایی که چنین مشکلی دارند، معتقدند که تا به حال هیچ گاه چنین هیجانات شدیدی را تجربه نکرده بودند. آنها احساس خشم، افسردگی، ترس، گناه، تنهایی و شرمساری می کنند.

همسری که مورد بی وفایی قرار گرفته است، همیشه از خودش می پرسد:
چطور توانست چنین کاری با من بکند؟
چطور توانست به من خیانت کند و بارها و بارها به من دروغ بگوید؟
هرگز دیگر نمی توانم به او اعتماد کنم.

چنین فردی، دچار احساس خشم و انزجار شدیدی می شود و احساس می کند به قدری آسیب دیده است که حتی قادر به بیان آن در قالب کلمات نیست. اگر به شدت احساس خشم و عصبانیت کردید، با همسرتان صحبت نکنید اما به نقشهای زناشویی خود مانند رسیدگی به امور خانه و فرزندان و.. عمل کنید.

وقتی زوجین چنین هیجانات شدیدی را تجربه می کنند، پرسش اساسی این است که آیا بهبود اوضاع و رفع اختلالات زناشویی امکانپذیر است یا خیر؟ چطور می توان این بحران را پشت سر گذاشت؟ حتی در صورت بهبود، آیا قادریم با خاطره این خیانت و بی وفایی به زندگی مشترک ادامه دهیم؟

متخصصان روانشناسی و مشاوران ازدواج با اطمینان پاسخ می دهند که بله و به شما اطمینان می دهند که در صورت در نظر گرفتن این پیشنهادات و البته دریافت کمکهای تخصصی، آینده خوبی در انتظار زندگی مشترک تان خواهد بود.

 

فرآیند بی وفایی دردی غیرقابل تحمل را به افراد وارد می کند. اگر خودتان را برای آنچه پیش خواهد آمد آماده کنید، نه تنها عذاب کمتری می کشید، بلکه به ازدواجتان فرصت بیشتری برای بهبود و دوام می دهید.

گام اول: آیا می خواهید زندگی زناشویی تان را نجات دهید؟
ظهور بی وفایی نشان دهنده این است که ازدواجتان برای مدت طولانی دچار مشکل جدی بوده است، خواه آن را تشخیص داده باشید یا نه. یکی یا هر دوی شما نیازهای اساسی یکدیگر را بر طرف نکرده اید  به همین دلیل بی وفایی فرصت رشد پیدا کرده است. شاید آزار دهنده باشد اما علت اصلی بی وفایی در زندگی زناشویی، کمرنگ شدن ردپای عشق است. قربانی بی وفایی باید از خودش بپرسد: چه بلایی بر سر عشق مان آمد؟ در برطرف کردن کدام نیاز او شکست خوردم؟

گام دوم: به هیچ وجه این وضعیت را تحمل نکنید.
ازدواج ارتباطی اختصاصی است که در آن دو نفر یکی می شوند و باید با هم بمانند. سه نفر در این میان نمی گنجد. ظهور بی وفایی به معنای این است که زندگی مشترک قبل از این از هم پاشیده است. بنابراین بویژه به زنان توصیه می شود که مسیری مستقل و سختگیرانه را در پیش بگیرند و درصدد باشند که برای همسر بی وفا روشن کنند که به هیچ عنوان این وضعیت را تحمل نمی کنند.

اشتباه نکنید، منظور ما این نیست که با فهمیدن این مساله، داد و فریاد به راه اندازید، همه دوستان و آشنایان را مطلع سازید و یا حتی خانه را ترک کنید بلکه منظور ما این است که به سرعت میدان را برای نفر سوم خالی نکنید. در اکثر مواقع زنان با مشاهده این وضعیت به شدت سرخورده شده و بعد از مدتی کشمکش و درگیری با همسر، زندگی زناشویی را ترک می کنند و به راحتی اجازه می دهند نفر سوم از این فرصت استفاده کرده و در دل همسر شان جا باز کند.

شما علی رغم شکست عاطفی که دیده اید باید بمانید، مشکلات را شناسایی و حل کنید و شخص ثالث را کم کم از زندگی خویش بیرون کنید. اجازه ندهید به همین راحتی زندگی چند ساله تان را از دست داده و همه چیز را رها کنید. اگر لازم دیدید و یا به شدت احساس خشم و عصبانیت کردید، با همسرتان صحبت نکنید اما به نقشهای زناشویی خود مانند رسیدگی به امور خانه و فرزندان، آشپزی و.. عمل کنید.
 

گام سوم: بدانید چه انتظاری داشته باشید.
اغلب بی وفایی ها می تواند به طلاق منجر نشود و در نهایت به رفع اختلاف بینجامد. فرآیند بی وفایی دردی غیرقابل تحمل را به افراد وارد می کند. اگر خودتان را برای آنچه پیش خواهد آمد آماده کنید، نه تنها عذاب کمتری می کشید، بلکه به ازدواجتان فرصت بیشتری برای بهبود و دوام می دهید. یکی از بهترین راهها برای افزایش آمادگی این است که بدانید چه انتظاری داشته باشید؟

برای مثال بعد از چند روز از وقوع این حادثه، وقتی به اندازه کافی توانستید بر اعصاب خود مسلط شوید، مهر سکوت را بشکنید و در فضای مناسب و در غیاب فرزندان(البته اگر صاحب فرزند هستید) به طور مفصل با همسرتان صحبت کنید و ببینید چه انگیزه ای باعث بروز این رفتار ناشایست شده است؟ چه کمبودی در زندگی داشته است؟ از شما چه توقعی داشته است که نتوانسته اید آن را اجابت کنید؟ فرد جدید چه خلایی از همسر شما را پر می کند ؟و...

در برخی از موارد زندگی زناشویی دارای کاستیهایی است که اگر شناسایی و اصلاح شود، مشکلات تا حد زیادی بر طرف می شود اما در برخی دیگر از موارد، زن و مرد مشکل خاصی با هم ندارند و تنها مرد در یک موقعیت وسوسه انگیز قرار گرفته و دچار لغزش شده است. اینجاست که نقش شما پر رنگ تر می شود. شما باید به عنوان یک زن ثابت کنید که هنوز هم مرکز عاطفی خانواده تان هستید و می توانید دوباره همسرتان را به خانواده بازگردانید. بازگشت به شرایط عادی نیازمند تلاش پایدار و خستگی ناپذیر هر دو طرف است.

گام چهارم: شروع به رفع نیازهای یکدیگر کنید
در این مرحله همسر خیانت دیده باید سعی کند نیازهای عاطفی را که فردی دیگر برای همسرش برطرف می کند، به شکل بهتری برطرف کند. زن و مرد می توانند ازدواجشان را بازسازی کنند و با برطرف کردن نیازهای یکدیگر، فصل تازه ای از عشق را در زندگی خود برنامه ریزی کنند.

وقتی در نهایت می آموزید مهم ترین نیازهای عاطفی یکدیگر را برطرف کنید، عشق و ازدواجتان نیرومندتر از همیشه می شود. بازگشت به شرایط عادی نیازمند تلاش پایدار و خستگی ناپذیر هر دو همسر است. آنها با عبور از این شرایط سخت به همراه یکدیگر متوجه می شوند که بیشتر از همیشه یکدیگر را دوست دارند. بی وفایی را به عنوان محرکی اصلاح کننده ببینید که در نهایت موجب می شود زوج ها در مورد نیازهای مهم شان کار کنند.

وقتی شروع به کار کردن در مورد این نیازها کنید، زندگی مشترک تان همان می شود که همیشه خواهانش بوده اید از طریق ارتباط کلامی شما می توانید اولین گامهای اصلاح رابطه تخریب شده تان را بردارید. توجه داشته باشید که ارتباط کلامی ویژگی اختصاصی انسانهاست. زوجین در قالب کلام، نگرشهای خود را درباره خویشتن، مخاطب خود، مسائل کلی و مسائل مشترک به یکدیگر انتقال می دهند.
با توجه به اهمیت این مساله در یادداشتهای آتی به شما آموزش داده خواهد شد که چگونه از این طریق، رابطه زناشویی تان را بهبود بخشید.
نکته بسیار مهم این است که اگر شما جز آن دسته از زنانی هستید که مورد بی وفایی قرار گرفته اید انجام اقدامات پیشنهاد شده را به شما توصیه می کنیم از طرف دیگر مراجعه نزد مشاور خانواده به همراه همسرتان را اکیدا توصیه می کنیم. گاهی اوقات برخی مطالب از دید افراد نادیده گرفته می شود و تنها چشمان تیز بین یک متخصص است که می تواند مشکلات اصلی را شناخته و اصلاح نماید.


برای اینکه خیانت نکنیم!
همسرانی که تجربه خیانت و بی وفایی ندارند، اغلب تصور می کنند که که افرادی بسیار قابل اعتماد هستند و همیشه اشخاصی را که به همسرانشان بی وفایی کرده اند را خودخواه،  ضعیف النفس، و بی اخلاق می دانستند. اما به جرات می توان گفت که بی وفایی به همسر می تواند همه ما را تهدید کند اگر حد و مرزها را رعایت نکرده و قایل به حریمها نباشیم.

وجود بی وفایی و خیانت در ازدواج همیشه موجب ضربه شدید عاطفی و احساسی به طرفین می شود. این یکی از دردناک ترین تجاربی است که طرفین در طول عمر خود با آن روبه رو می شوند.

همچنین برای بچه ها بسیار آسیب زاست. دوستان و خانواده نیز اغلب از این موضوع رنج می برند اما آنچه اغلب افراد به آن توجه نمی کنند این است که فرد بی وفا و فرد مورد علاقه اش نیز از چنین تجربه ای به شدت آسیب میبینند. آنها به طور معمول همیشه دچار افسردگی شدید یا احساس گناه می شوند، یا حتی بسیار به خودکشی فکر می کنند. با وجود این همه درد و ناراحتی چرا هنوز افرادی به همسرشان خیانت می کنند؟

پاسخ این سوال این است که برای لحظه ای به نظر می رسد انجام چنین کاری درست است. مردان و زنان به راحتی تحت تاثیر احساساتشان قرار می گیرند و بدترین اشتباه زندگی شان را مرتکب می شوند.

حقیقت این است که در جریان خیانت و بی وفایی ارزشهای شخصی است که برای هماهنگی با جریان بی وفایی تغییر می کند. آنچه از قبل برای فردی غیر قابل تصور بوده است، چه بسا به راستی منطقی یا حتی از نظر اخلاقی پذیرفتنی به نظر برسد. لذا به نظر می رسد برای اینکه با چنین وسوسه ای مواجه نشویم و دچار لغزش نگردیم، باید به برخی از اصول توجه کنیم.

برای کسانی که واقعا خواهان کارایی ارتباطات و روابط هستند نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود تا از بروز خیانت در ارتباطات جلوگیری شود. لذا توجه به این نکات ضروری است:

**در محیط کار خود حرفه ای باشید. هر چند ایجاد ارتباطات دوستانه در محیط کار عملی زیرکانه و هوشمندانه است اما بیش از حد خصوصی شدن و خودمانی گشتن با همکار، خیلی  عاقلانه نیست. در محیط کار باید همیشه رفتاری کاملا حرفه ای از خود بروز داد. ناتوانی در نگهداشتن یک فاصله حرفه ای(کاری) می تواند به ایجاد خیانت ختم شود.

**تا حد امکان سعی کنید ملاقاتهای خصوصی با جنس مخالف نداشته باشید. هرگز با کسی که نسبت به وی کمی رغبت یا علاقه دارید و یا حتی علاقه ای به وی ندارید اما احساس تان به وی مثبت است، ملاقات یا جلسات انفرادی نداشته باشید. 

در محیط کار، به هنگام صرف غذا و یا فعالیتهای اجتماعی به همراه جمع باشید. برای گرفتاری ها و مشکلات شخصی نیز با خانواده ها یا اقوام و دوستان همجنس مشورت کنید. در مورد موقعیتهای نامطلوبی که در محیط کار و ... برایتان ایجاد می شود با همسرتان صحبت کنید. بهترین روش جلوگیری از بروز خیانت گفتگو و مباحثه آزاد و راحت درباره شرایط غیر عادی و نامطلوب با همسر است

**در مکالمه و گفتگو هرگز و بیش از حد خصوصی و نزدیک نشوید. گفتگوهای خودمانی و شخصی مربوط به والدین، خواهر و برادر و زن و شوهر است. درباره مشکلات خود با کسی که خارج از خانواده است به بحث و تبادل نظر ننشینید.

**هرگز اجازه پیدایش فکر و تصور خیانت را ندهید. اگر سایر افراد با عدم توجه به حد و حدود وارد رابطه با غیر و خیانت شده اند پس شما نیز می توانید مشمول این اشتباه شوید. پس خودتان را مبرا از اشتباه ندانید اگر شما هم حد و مرزها را در روابط رعایت نکنید، این برچسب بر شما هم زده می شود. حتی اگر شخصا هم متوجه نیستید که در حال ورود به یک چنین ارتباطی هستید و یا کس دیگری به شما پیشنهاد یک چنین ارتباطی را داد، آن را سرسری نگیرید و سعی کنید به تغییر عادات خود بپردازید تا این بحث ها حتی در حد شایعه هم نتواند مطرح شود.

**در مورد موقعیتهای نامطلوبی که در محیط کار و ... برایتان ایجاد می شود با همسرتان صحبت کنید. بهترین روش جلوگیری از بروز خیانت گفتگو و مباحثه آزاد و راحت درباره شرایط غیر عادی و نامطلوب با همسر است.

برای مثال امکان دارد پیامکها و یا تماسهای بی مورد یک همکار خانم، شما را کلافه کرده باشد. سعی نکنید این مساله را از همسرتان مخفی کنید. موضوع را با همسرتان خیلی روشن و صادقانه در میان بگذارید.میگناir مخفی کردن این مساله بیشتر باعث کنجکاوی همسرتان و ایجاد جو بی اعتمادی می شود در حالی که اگر مشکل تان را با همسرتان در میان بگذارید همسرتان می تواند شما را در شناسایی موقعیتها و حتی در بارش مغزی برای چگونگی نحوه برخورد با این مشکل یاری کند.  

 

راه برخورد با خیانت همسر
مـتـوجه مـی شوید که همسرتان خیانتکار و بی وفا است. ایـن امر شما را واقعا ناراحت کرده و ضربه سختی به شمـا وارد می سازد. تصـور می کردید که ازدواج سبب می شود تا همسرتان دیگر هیچ گاه به خود اجازه بدعهدی و خیانت ندهد، اما کارها مطابق میل شـما پیـش نـرفـت. هنوز هم زمـانیـــکه یاد کارهایی که او انـجام داده است، می افتید، احساس ناراحتی میکنید. چـگونـه مـی تـوانید آزار و اذیـت ها را به دست فراموشی سپرده، همسر بی وفای خود را ببخشید و زندگی مشترک خود را از خطر نابودی نجات دهید؟
▪ میزان دشواری: خیلی شدید
▪ مدت زمان لازم: بسیار زیاد

● نحوه انجام:
۱) نباید عکس العمل آنی از خود نشان دهید و یکمرتبه به دلیل بدعهدی همسرتان تصمیم بگیرید که از او جدا شوید. شما نیازمند کمی زمان هستید تا مسائل دیگر را نیز زیر و رو کنید. نباید به طور خاص تمام توجه خود را به خیانتی که از او سر زده معطوف نکنید.

۲) باید قبول کنید که احساس خشم، عصبانیت، شک و تردید، شکه شدن، آشفتگی، ترس، درد و رنج، افسردگی، و پریشانی برای فردی که شاهد خیانت همسرش بوده کاملا نرمال است.

۳) این مشکل باعث به وجود آمدن برخی مشکلات فیزیکی در فرد می شود از قبیل: حالت تهوع و استفراغ، اسهال، مشکلات مربوط به خواب (بی خوابی و یا پر خوابی)، لرزش، اختلال حواس، کم غذایی و کم اشتهایی. سعی کنید در این حال بیش از پیش از خود مراقبت کنید.

۴) خودتان را وادار کنید تا غذاهای سالم مصرف کنید، طبق برنامه پیش بروید، به اندازه کافی استراحت کنید، هر روز ورزش کنید، به اندازه کافی آب بنوشید و تفریح داشته باشید. ایجاد تعادل، بهترین راه حل، برای مبارزه با آسیبی است که به شما وارد شده است.

۵) خندیدن کاملا طبیعی و نشان دهنده سلامت فرد است. فیلم یا سریال های تلویزیونی خنده دار تماشا کنید و مقداری از وقت خود را با افرادی صرف کنید که خنده بر روی لب های شما می اورند. زندگی بدون اینکه توجهی به قلب های شکسته و خیانت های همسران داشته باشد، همچنان در حال پیش رفتن است.

۶) گریه کردن نیز یک امر کاملا طبیعی است. اگر خود به خود گریه نمی کنید، می توانید آهنگ های غمگین گوش کنید و یا به تماشای فیلم های تراژیک بنشینید.

۷) برای خود یک ژورنال درست کنید. تمام افکار و احساساتی که به شما به دلیل خیانت و بی وفایی همسرتان دست می دهد را بر روی کاغذ یادداشت کنید.

۸) با همسر خود در مورد بدعهدیش صحبت کنید. تمام سوال هایی که به ذهنتان میرسد را بپرسید. شاید با این کار به این نتیجه برسید که همسرتان هنگام ارتکاب به این کار، اصلا فکر نمی کرده که به شما خیانت می کند.

۹) به دنبال مشاوره بروید. سعی نکنید تا به تنهایی از پس این مشکل برآیید. هم شما و هم همسرتان پیش از اینکه مجددا رابطه جنسی بدون محافظت با هم برقرار کنید، باید تحت آزمایش HIV (ایدز) و تست سایر بیماری های آمیزشی قرار بگیرید.

۱۰) حداقل یک روز به خود فرصت دهید.

۱۱) نباید ضربه روحی وارده را پنهان کنید. با فرزندانتان صادق باشید؛ اما لازم نیست جزییات مشکل را نیز برای آنها شرح دهید. قسم هایی نخورید که بعدها نتوانید به آنها عمل کنید. تنها چیزی که بچه ها باید بدانند این است که حال شما رفته رفته رو به بهبودی خواهد رفت.

۱۲) سعی نکنید این بازی، که چه چیز و یا چه کسی مسبب بروز چنین فاجعه های شده است را شروع کنید. با این کار صرفا انرژی خود را تلف می کنید. در اینصورت فقط می توانید نفر سوم را سرزنش کنید و خودتان خوب می دانید که هیچ چیز درست نخواهد شد.

۱۳) اگر بیش از اندازه عصبانی باشید، بر سر مسائل کوچک داد و بیداد راه بیندازید، احساس کنید که بر روی طناب باریکی در حال راه رفتن هستید، و زمانی که به یاد بدعهدی همسر خود می افتید، عکس العمل های شدید فیزیکی از خود نشان دهید، بی شک دچار استرس بعد از ضربه روحی شده اید و باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

۱۴) انتظار نداشته باشید که حس آشفتگی، بی اعتمادی و عصبانیت به مجرد اینکه تصمیم می گیرید همسر خود را ببخشید و به سرسپردگی خود ادامه دهید به راحتی از بین برود. از بین رفتن دردورنج وارده از طریق خیانت، نیازمند زمان است.

۱۵) واقع بین باشید. درآمد، سرمایه، وضعیت مسکن، و حمل و نقل خود را در نظر بگیرید. اگر تصمیم به خاتمه زندگی زناشویی خود می گیرید باید ببینید که آیا جایی برای زندگی کردن دارید و منبع درامدی دارید که از آن طریق بتواند نیازهای اولیه تان را مرتفع سازید.


● توجه:
۱) بی وفایی یک فرد، هیچ گونه دلیل روشنی ندارد. ممکن است نشات گرفته از سایر مشکلات در زندگی مشترک باشد، ممکن است چیزی در درون قلب همسرتان وجود داشته باشد و ... به هر حال شما هیچ گاه به درستی دلیل واقعی آنرا متوجه نخواهید شد.

۲) نوع خیانت، معمولا فهم و درک آنرا راحت تر می کند. آیا به یک شب ختم می شود؟ به دلیل مشکلات زندگی بروز کرده؟ اعتیاد به برقراری رابطه جنسی بوده؟ آیا خیانت صرفا برای خاتمه دادن به زندگی مشترک بوده؟

۳) به خاطر داشته باشید که زندگیتان با گذشته فرق کرده و باید ناراحتی به وجود آمده را تسکین دهید.

۴) به طور مشابه می توان گفت که مرگ نزدیکان نیز باعث بروز غم و اندوه می شود (از عدم پذیرش از سوی فرد شروع می شود، بعد خشم، عصبانیت، کشمکش، افسردگی و در نهایت به پذیرش ختم می شود) پس چنین مسائلی بدین معنا نیستند که زندگی به پایان رسیده است و شما دیگر قادر به ادامه دادن آن نیستید، چرا که در اصل شما این توانایی را در وجود خود دارید و تنها مشکل به کارگیری ان است که کمی دشوار می باشد.

۵) پیش از اینکه خانواده خود و یا همسرتان را در جریان بد عهدی او قرار دهید، مجددا بر روی این امر فکر کنید. افراد خانواده می توانند کینه ها را برای مدت زمان بیشتری نگه دارند و شرایط را بدتر کنند.

● به چه چیزهایی نیاز دارید:
ـ خواب
ـ رژیم غذایی سالم
ـ ورزش
ـ نوشیدن آب، به میزان کافی
ـ خنده
ـ زمان


خیانت همسر چگونه مشخص میشود؟؟!
تحقیقات نشان می دهند که بعضی از مردان بیشتر از دیگران به خیانت تمایل دارند، و معمولاً فرد خیانتکار قبل از اینکه دیر بشود دست خود را رو می کند. در این جا چیزهایی را به شما معرفی می کنیم که ممکن است نشانه خیانت یک مرد باشند.

شنیده ها: همه چیز خوب و کامل به نظر می رسد، شوهرتان از نگاه همه یک مرد کامل است، اما خودتان احساس می کنید که یک جای کار می لنگد. احساس می کنید اشکالی وجود دارد، و ناگهان خود را در حال بررسی موبایل و جیب های او می یابید. تلخی واقعیت شما را غافلگیر می کند: او به شما خیانت می کند. بسیاری از ما این تجربه دردناک را داشته ایم.

در این مواقع از خود می پرسیم: آیا اشتباهی از من سر زده است؟ آیا به اندازه کافی خوب نبوده ام؟ آیا نشانه هایی وجود داشت که آنها را نادیده رفتم؟ به گزارش شنیده ها تحقیقات نشان می دهند که بعضی از مردان بیشتر از دیگران به خیانت تمایل دارند، و معمولاً فرد خیانتکار قبل از اینکه دیر بشود دست خود را رو می کند. در این جا چیزهایی را به شما معرفی می کنیم که ممکن است نشانه خیانت یک مرد باشند. البته یادتان باشد استثنائاتی هم وجود دارند و دیدن این نشانه ها هیچ چیزی را به طور 100 درصد نشان نمی دهد.

1- بهترین دوست او خیانت می کند
می خواهید بدانید او خیانتکار هست یا نه؟ به دوستانش نگاه کنید. 77 درصد مردان خیانتکار دوستی صمیمی دارند که او هم به همسر خود خیانت می کند. همچنین تحقیقات حاکی از آن است که مردانی که پدران خیانتکار دارند بیشتر از سایرین به بی وفایی روی می آورند. این مردان در دنیایی زندگی کرده اند که خیانت در آن عادی است.

روش پیشگیری: قبل از اینکه با کسی وارد رابطه عاطفی شوید، سعی کنید از دیدگاه های او راجع به وفاداری مطلع شوید. آیا وفاداری و احترام به احساس طرف مقابل برای او مهم هست؟ اگر طرف مقابل شما وفاداری را یکی از شرایط اصلی یک رابطه نمی داند شاید بهتر باشد راجع به او تجدیدنظر کنید.

2- دروغ گفتن برایش آسان است
خیانتکارها دروغ می گویند، و این رفتار معمولاً به صورت یک عادت در می آید. اگر مردی در مقابل چشم شما به رئیسش، به همکارانش، به مادرش و … دروغ می گوید، احتمالا دروغ گفتن به شما هم برای او سخت نخواهد بود. اگر احساس می کنید که او راجع به چیزهای ساده ای که افراد عادی در موردشان دروغ نمی گویند دروغ می گوید، مثلا برای دیر آمدن، زنگ نزدن و غیره بهانه می آورد، ممکن است در آینده با مشکل روبرو شوید.

روش پیشگیری: نباید به مردی که به راحتی دروغ می گوید زود اعتماد کرد. بسته به بزرگ یا کوچک بودن دروغ، لازم است بی درنگ او را فراموش کنید یا به او بفهمانید که باید با شما روراست باشد. اگر همچنان به دروغگویی ادامه می دهد، آن وقت واقعا باید فکری به حال خودتان بکنید!

3- نگران مشکلات اقتصادی است
محققان دانشگاه کانزاس به یافته های جدیدی دست یافته اند مبنی بر اینکه مردان با روی آوردن به روابط کوتاه مدت به خطر، و از جمله به خطرات اقتصادی، واکنش نشان می دهند. این واکنش کاملاً ناخودآگاه است و درواقع راهی است برای نجان نسل انسان. این خطر در گذشته های دور می توانست حمله یک گله شیر باشد، و در حال حاضر به صورت مشکلات اقتصادی بر سر راه انسان قرار می گیرد.

روش پیشگیری: اگر همسرتان کارش را از دست داده یا با مشکلات مالی روبرو است، عشق و حمایت خود را از او دریغ نکنید و به او ثابت کنید که کنارش هستید.

4- درآمدش از شما کمتر است
مردانی که از نظر مالی به همسران خود وابسته هستند دو برابر بیشتر از مردانی که درآمدی برابر با درآمد همسرشان دارند مرتکب خیانت می شوند. محققان می گویند مردانی که احساس می کنند از نظر اقتصادی ضعیف و ناکارآمد هستند سعی می کنند از طریق داشتن روابط متعدد مردانگی و قدرت خود را ثابت یا بیشتر کنند.

روش پیشگیری: اگر شوهرتان شغلی ندارد یا درآمدش از شما کمتر است، سعی کنید به او بفهمانید که نقش او در رابطه تان همچنان مهم است و کمک های غیرمالی او از چشم شما ارزشمند و محترم هستند. مردان میل شدیدی به تحسین شدن و قدردانی دارند، و از اینکه ضعیف و بی کفایت به نظر برسند متنفرند.

5- با شما نزدیک و صمیمی نیست
گاهی آنقدر سرمان شلوغ است، و آنقدر غرق کارها و وظایف روزمره می شویم که بیشتر به نظر می رسد که همکار هستیم تا زن و شوهر. نارضایتی احساسی، و نه جنسی، اولین دلیلی است که مردان خیانت خود را به آن نسبت می دهند. تنها چیزی که مردان به آن نیاز دارند احساس دوست داشته شدن و ارزشمندی است. اگر شما این نیاز او را تامین نکنید، برای تامین آن به دیگران پناه خواهد برد.

روش پیشگیری: سعی کنید زمان بیشتری را به همسرتان اختصاص دهید. محققان می گویند زوج هایی که روزانه دست کم 30 دقیقه را در کنار هم سپری می کنند، کمتر در معرض خطر جدایی و اختلاف قرار دارند.

6- ترجیح می دهد به تنهایی مشکلش را حل کند
صحبت کردن در مورد مشکلات و ناراحتی ها برای بسیاری از مردان دشوار است. وقتی مردی در محل کار خود با شکست روبرو می شود، یا در معامله ای ضرر می کند و … حس مردانگی او به او اجازه نمی دهد که گوشه ای بنشیند و گریه یا دعا کند. بلکه سعی می کند با برقراری روابط مختلف ( و شاید بتوان گفت با فتح قلب زنان دیگر) قدرت خود را ثابت کند.

روش پیشگیری: اگر تغییری در حالات شوهرتان مشاهده می کنید، مثلا احساس می کنید که بیش از حد ساکت، منزوی و یا عصبی است، به آرامی و مهربانی سر صحبت را با او باز کنید. شاید او با چالشی مواجه است که نمی داند چگونه باید راجع به آن صحبت کند. مراقب باشید احساس نکند که می خواهید او را سوال پیچ، سرزنش یا نصیحت کنید.

7- از خودراضی و خودشیفته است
آیا شوهرتان خودش را خیلی قبول دارد؟ ایا فکر می کند آنقدر فوق العاده است که همه دنیا باید به او احترام بگذارند؟ آیا به احساسات شما بی تفاوت است و دوست دارد همیشه خودش در مرکز توجه باشد؟ مردانی که به خودشیفتگی مبتلا هستند دوست دارند مورد توجه سایر زنان باشند و از سوی آنها مورد تشویق و تحسین قرار بگیرند. به همین دلیل 99 درصد آنها مرتکب خیانت می شوند.

روش پیشگیری: اگر احساس می کنید همسرتان به خودشیفتگی مفرط مبتلا است، حتما با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید.
8- با وجود داشتن سن بالا هرگز درگیر یک رابطه جدی نبوده است

اگر به تازگی با آقایی آشنا شده اید که در دهه چهارم زندگی خود است ولی همسر و بچه ای ندارد، زیاد خوش بین نباشید چون این می تواند یک نشانه هشداردهنده باشد. اگر مردی تا سن 40 سالگی خود را به کسی متعهد نکرده و مسئولیتی را نپذیرفته است، هیچ تضمینی وجود ندارد که به شما پایبند شود، به خصوص که بعضی کارها در طول زمان به صورت عادتی درمی آیند که ترکشان آسان نیست.

روش پیشگیری:
اگر احساس می کنید مردی از تعهد و مسئولیت گریزان است هیچ اشکالی ندارد که با او بیشتر آشنا شوید. اما چشم هایتان را باز کنید چون ممکن است هرگز به همسر ایده آلی که به دنبالش هستید تبدیل نشود.

البته این مقاله قصد ندارد بد دلی و شک و عدم اطمینان را در دل زنان دامن بزند ، به اندازه ی کافی محتوای فیلم ها و سریال ها به این سمت می رود اما بهتر است خانم ها علاج واقعه قبل از وقوع کنند و هر چند سخت است و زندگی مشکلات خاص خود را دارد اما هیچ چیز را به همسرشان ترجیح ندهند و همیشه مهم ترین وظیفه ی خود را همسر بودن بدانند و آقایان محترم بدانند که ممکن است در شرایطی احساس علاقه به شخص دیگری جز همسر خود داشته باشند اما یک مرد متعهد هر گز زندگی همسر و فرزندانشان را فدای هوس های موقت خود نمی کند و به خوبی می داند که هیچ گاه روابط پنهانی نه تنها پایدار نمی ماند بلکه ممکن است زندگی و خانه آنها را از بنیان خراب کند و در بعضی مواقع دوباره ساختن آن کاری غیرممکن خواهد بود.  

  منابع :
- تبیان- میگنا
-منابع تکمیلی:
هارلی، ویلارد، چالمرز، جنیفر، رهایی از خیانت های زناشویی. حسینی و آرام نیا (ترجمان). انتشارات نسل نو اندیش 1388.
-میلر، شراد و همکاران، آموزش مهارتهای ارتباط زناشویی، فرشاد بهاری (مترجم)، انتشارات رشد 1388.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

United States
jalebe
Iran, Islamic Republic of
روش جاری دراین قبیل مشکلات برخوردبامعلول است امانگارنده مقاله دراین قسمت (گاهی آنقدر سرمان شلوغ است، و آنقدر غرق کارها و وظایف روزمره می شویم که بیشتر به نظر می رسد که همکار هستیم تا زن و شوهر. نارضایتی احساسی،وجنســـــی)دقیقاًبه ریشه مطلب اشاره کرده اینهاواقعیتی هستندکه متاسفانه زمینه ساز مشکلات بعدی میشوندمن خودم علیرغم اینکه فردی متعهدووفاداربه اصول و قواعد زندگی هستم متاسفانه گرفتارهمون قسمت شده ام گرچه مرتکب خیانت نشده ام ولیکن شور زندگیم از بین رفته است بنابرتجربیات شخصی خودم مقاله بسیارجالب وخیلی کاربردی است لذا توصیه میکنم مدیرمحترم سایت درصورت امکان ازطرق مختلف ممکن نسبت به اطلاع رسانی مقاله به خانواده های مختلف اقدام فرمایندمطمئناً گره کور زندگی بسیاری ازخانواده ها باعمل کردن به روشهای این مقاله کاملاً بازخواهد شد.
من خیلی می ترسم همسرم خیلی دچار خود شیفتگی ست دقیقا همینطور که نوشته اید و همیشه از بالا به من نگاه کرده است من به رفتارهای او همیشه شک داشته ام مخصوصا اینکه مثل ریگ دروغ می گوید واقعا مثل آب خوردن راحت دروغ می گوید خیلی و یک روده ی راست تو شکمش نیست خیلی زندگی ام همیشه با دغدغه همراه بوده البته خانواده اش و هم خودش خیلی سنتی هستند و فامیلش پایبند به زن و زندگی اند و تا حدودی مقید به مسائل مذهبی هم هست یعنی بیشتر از خیلی ها اما نه آنقدر ی که من انتظار داشتم اما چشم چرانی می کند یعنی کافیه دختر خوشگلی از جلوش رد بشه یا بدحجاب چنانی با تحسین نگاهش می کنه زورم می یاد که پسرهای مجرد به این دختر نگااه نمی کنند شوهر من نگاه می کنه خیلی سخته زندگی
سحر
سلام انگار شوهره منو توصيف كردي.چكار كنيم غرورشون شكسته شه
مطمئن باش مردان چشم چران خیانت میکنند
Iran, Islamic Republic of
زیاااادی مطمعن نباش
پروانه
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه شوهر من هم همين اخلاق راداره بسيار دروغگو بسيار چشم چران ومذهبي ونماز خوان است وبا اينكه من زن زيبايي هستم ولي هر زن معمولي را مي بيند ميگويد عزيزمي جيگرمي خيلي بي حياست ومن تازه فهيميدم با خيلي ها رابطه دارد
بی نام
من چی بگم که زنم بهم خیانت کرده؟منی که همه چیمو واسش گذاشتم هیچی واسش کم نزاشتم فقط به فکر اونو زندگیم بودم نه از چهره کم دارم نه مال و اموال نه رابطه .. کم گذاشتم چرا فقط میگید مرد به زن خیانت می کنه؟
Iran, Islamic Republic of
کاش منم همسرم مثل شما بود کاش
Iran, Islamic Republic of
آرزوداشتم دارم شوهرم مثل شمابود
Iran, Islamic Republic of
منم آرزو میکردم شوهرم مثل شمابود ودرغ ننیگفت
Iran, Islamic Republic of
کاش همسر من مثل شما بود من پای همه بدبختی هاش وایسادم ولی اون مرتب خیانت میکنه پسر خاله ام من هم بخدا همچی تمومم از کار زندگی بچه دار ی هچی براش کم نذاشتم قبلاً که آمود خاستگاریم فقط ۱۵سالم بود اصلأ راضی نبودم به ولا علی همون موقع با دخترا بود زن صیغه میکرد ولی زورم نرسید به خانواده م بعد از ۵سال آخرش بدبختم کردن بعد عروسی دیگه بهش وابسته شدم این بگم مشکل خونی هم داشتیم دکتر گفت اصلأ نباید بچه دار بشید دوسه بار دست ب خودکشی زدم ولی فاید نداشت بعد دو سال خدا بهم یه پسر ناز داد ولی شوهرم باز خیانت میکرد هر کاری میکردم دست برداره تو کتش نمی‌رفت الان ۱۲سال دارم تحمل میکنم خیانتاشو دوتا هم دختر دارم دوسوم داره بخدا خیلی منم دوسش دارم بخاطر بچه هام هی تحمل ش میکنم تا امثال یه همسایه داشتم چهار پنچ ماهی شده که عروسی کردن بقولی فامیل مون بود همون زنه رفت آمد داشتیم کم کم فهمیدم بله باشوهرم رابطه دارن چند بار بهشون تذکر دادم التماس میکردم چون همسایه هامون همه دایام برادر ام دخترعموهامن نخواستم ابرو شوهرم بره اوردمش خونه جلو شوهرم افتادن به دست پام به غلت کردن افتادن هردوشون که نذار کسی بفهمه سه تا بچه هام پیشم نشستن من گریه میکردم اونا هم گریه میکردن من ساده هم باور کردم گفتم دیگه تموم شد یباره دیگه شوهرم این کارو نمیکنه دوبار دیدم نه باز همون آش همون کاسه بازهم جنگ دعوا تا بلاخره خواهر همون خانم بیشرف فهمید زنگ زد به مرد نامرد من فوش فضیت دادن من پیاماش دیدم بهش زنگ زدم که من چند ماهی به خواهرت گفتم دست برداره ولی خواهرت که نون نمک من خورد چرا اینکار بام کرد که شروع کرد گریه کردن می‌گفت خدا جوابشو میده ولی من هیچ وقت نمیبخشم شوهرم اه نالم هم دنبال اون زن در همین حال که داشتم خون گریه میکردم شوهرم خواب بود که گوشیش زنگ خورد خدا که خواست روشو سیا کنه رمزه گوشیش باز بود من رفتم تو گوشیش که دیدم به از بخت بد من با دختر عموم هم در ارتباط که دادمش دست برادارم دخترم آب شد یعنی آبش کردن برادارم ابروشو بردن خودم کلی بهاش دعوا کردم ،واقعا حیف مردای پاک که زناشون قدرشون نمیدانن خدا بزنه تو کمر هرچی مرد وزنه خیانت کارن بحق حضرت عباس روسیاه بشن که دارن زندگی مردمو لکه دار میکن الهی بحق امام حسین تقاص پس بدن که باچشمای خومون ببینم دارم میمیرم باسه تا بچه چکا ر کنم دلم خونه بخدا
Iran, Islamic Republic of
کاااش
هستی
Iran, Islamic Republic of
جناب شما اگه زنت بهت خیانت نمیکرد وباوفابود خوشی میزد زیر دلتون بجاش شماخیانت میکردین
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
خوشحالم ازاینکه یجایی هست برای اینکه حرفامون و دردودلامون رو ب اشتراک بزاریم..دوست عزیز خانوم محترم هستی جون وقتی کسی ازناراحتیش میگه چه بهتر ک کلماتمون و جملاتمون رو خوب انتخاب کنیم تا بیشتر دلش رو نشکنیم.کی گفته غقط آقایون خیانت میکنن خانوم خیانتکار هم زیاده .قطعا آقایون شکست خورده ای هم هستن
Germany
احسنت
Iran, Islamic Republic of
بله درسته آقایونی هستن که اصلا نمیدونن زن وبچه چیه مث شوهرخودم یکبارازم نپرسیده دردت چیه چی لازم داری دلت چی میخاد صبح میره سرکارشب میاد مث جنازه میفته واقعا ازاین زندکی تکراری خسته شدم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوبه که یه جاهایی آقایون هم طعم این عذاب بچشن و بدونن که دیگه دوره اینکه مردا فقط خیانت کنن تموم شده و جواب خیانت خیانته نه تحمل یه زندگی با خفت و خواری و یا گذشتی که باعث ندامت مرد نمیشه ..
البته آقای محترم سوتفاهم نشه
United States
سلام. عزیزم جواب خیانت خیانت نیست. ناید به خاطر سیلی دیگران به خودتون سیلی بزنید و وارد رابطه اشتباه بشید. بلکه با کمک افراد مورد اعتماد و مشاورین عالی،راه درست را انتخاب کنید. اگه راهی غیر از جدا شدن نیست و بخشش بی فایده است خوب جدا شید . شما خودتان توی زندگی حق انتخاب دارید. خیر وصلاحتان را با کمک خدا انتخاب کنید. شاید بعضی ها بعد از جدایی به همسر بهتری برسند (مسلما شوهر خیانت کار یا زن خیانت کار (خصوصا پرتکرار)تحملش سخته).
از خدا کمک بگیرید.
نسرین
Afghanistan
بله
Iran, Islamic Republic of
اینا یه مشت توجیه مزخرفه برای خیانت مرد یازن فرقی نمیکنه من زنم خیانت کرده مطمعنم ام نمیتونم ثابت کنم با دوتا بچه ومهریه کذایی الان که دارم اینو مینویسم نیم ساعته داره نماز میخونه والان کنارم نشسته ولی ازش متنفرم به خدای احد واحد قسم صدها بار برام موقعیت آمده ولی ترس از عاقبت کار پشتم لرزیده واین جمله معصوم که مرد باغیرت زنا نمیکنه برام اثبات شدهدر مورد خیلیها دیدم
Romania
همسر شما اگر واقعا شما مردخائن وبداخلاقی نبودید وواقعا عاشقش بودید خیلی پست بوده که خیانت کرده ...همسر من توفضای مجازی هر روز بایکی حرف میزنه باهاش قولو قرار میزاره ولی من تاحالا بهش خیانت نکردم اما دیگه ازش متنفرم دیگه تحملش یه عذاب شده
Iran, Islamic Republic of
هم زن بی لیاقت داریم هم مرد بی اصالت
Turkey
مثل خودش برخورد کن،
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همسرمنم مث شماپاک بود همسرمن اندازه موهای سرم خیانت کرده دوسال نامزد بودم دوسال ازدواج کردیم صاحب یه بچه ۸ماه هم هستیم
الی
Iran, Islamic Republic of
زن ومرد هردو خیانت میکنن ولی گه مرد تعهد داشته باشه به زنش جلوی خیانت گرفته میشه
خانم گیلان
United States
سلام. این چه رفتاریه از شوهر؟ برو مشاور تغییرش بده. حتی مرد به محارمش هم نباید زیاد نزدیک تر از حد معمول بشه چه در حرف چه در حرکات .
این مردان در چشم همسر غیر قابل اعتماد می شوند چون زن با گوش عاشق می شود پس با گوش هم بی احساس می شود.
Germany
خدابخشنده ست تو هم ببخش
Iran, Islamic Republic of
عزیزم خدا بهت کمک کنه
Iran, Islamic Republic of
واسه چی موندی به پاش جونتو برداربرو این مرد درست شدنی نیست
ناهید
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم دقیقا همینطوریه
Iran, Islamic Republic of
منم شوهرم همینطوره، من ازاین میسوزم که اول زندگیمه شوهرم مطمعنم بهم خیانت میکنه ولی خودش قبول نمیکنه بنظرشما بهش ثابت کنم یانه؟
Iran, Islamic Republic of
بله باید ثابت کنی وگرنه خودت اذیت میشی
Iran, Islamic Republic of
نظر شما چی هستش
Iran, Islamic Republic of
منم دقیقا مثل شما م ولی یه بار دستشو رو کردم همه فهمیدن خطش و خاموش کرده ولی گوشی رو قایم کرده مطمنم هنوز هم داره ادامه میده خیانتشو خیلی مشکوک میزنه همه هم فک میکنن گوشی نداره
سلام
Iran, Islamic Republic of
سلام این مشکل منم هست خیانت دیدم دارم داغون میشم
Iran, Islamic Republic of
شوهرمنم تلگرام واتساب راقطع کرده بعد ازاینکه دستش روشد تازه فهمیدم رفته یک گوشی دگه داره بااون خیانت میکنه درهالی که زنه دو بچه داره وشوهرمنم دوتا بچه داره
Turkey
بر عکس من دوس دخترم اینطوره، اونقد قشنگ دوروغ میگه که آدم خودشو خر فرض میکنه،
من بهش میگم ازدواج کنیم، اون میگه من دنبال عشق حالم،
بعد بهش میگم خو برو نمیره، دوسش دارم، اما دیگه یاد گرفتم بدست آوردن چیزی به هرقیمتی نمیشه، اونو بزار به حالت خودش چند وقت، تو هم برا خودت یه هدف تعیین کن وزیاد تمرکز نکن روی اون، چون هرکس مسول تغییر خودشه نه کس دیگه، دراین رابطه باید بفهمی که ضعفت چیه، اشتباهت کجا بوده ودنبال کسی باش که معتقد به رابطه دوطرفه باشه لااقل نه خودخواه وازارگر وخیانت کار.
هرانسانی باارزش هست وحقش آرامشه، خیلی وقتها تنها موندن بهتر از تحمل کردن درد رنج بودن کسی هست،
باور کن من زمانی که عاشق این زن شدم تنها تر شدم ولی دارم روش کار میکنم
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزم اصلا به روی خودتون نیارید چون پروتر میشن شوهر منم خیانتکار آنقدر مچشو گرفتم که الان میگه آره هستم هر کاری دلت میخواد بکن فقط به فکر خودتون باشین ورزش کنید غذای سالم بخورید تا میتونید بخندیداین مرد حتی ارزش فکرکردن هم ندارن
سلام مطالب خوبي بود اما من با اينكه هميشه سعي ميكردم خوب وايده آل باشم همه موارد را رعايت كنم ببخشم و........اما نتيجه عكس گرفتم چون او همه خوبيهاي مرا بدي ميدانست با همه خوبيهاي من او سرانجام خيانت كرد وبه كسي علاقه مند شده بود كه هميشه از بديهايش وخنگ بودنش ميگفت اما متوجه شدم كاملا دروغ ميگويدووبه او علاقه داردبا اينكه به اشتباعاتش پي برده اما از علاقه اش به او كم نشده زندگي ما در واقع از هم پاشيده است واو همچنان دروغ ميگويد ومن دچار مشكلات روحي شده ام.-------------------باسلام ... با يك مشاور خانواده مراكز دولتي آموزش و پرورش مشورت كنيد .
United Kingdom
اینطور مردهایی مریض هستند ودرمان ندارند خودم بایکیش سرو کار دارم
Iran, Islamic Republic of
منم بایکی ازاین مردا سرو کاردارم
الهه
Iran, Islamic Republic of
دقیقا شوهر منم همینطوریه دارم دق میکنم هیچکس حالمو درک نمیکنه
شهرام
خانوم بهم خیانت کرد چون زیادی بهش محبت کردم میگه پشیمون داره نماز می خونه موندم چیکار کنم
Iran, Islamic Republic of
برادر بهش فرصت بده اصلا بهش گیر نده حالا ک پشیمونه ایشالا ک درست میشه
Romania
بایدطلاقش بدی بی غیرت
Iran, Islamic Republic of
دروغه زن منهم نمازیه ولی....
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم همینطور ولی میگن به مشکلات دروغ گفتن هر مردی که بخواد خیانت بکنه میکنه به مشکلات زندگی اصلا ربطی نداره
Iran, Islamic Republic of
با چشمچرانيهاي همسرم چه كنم
شقایق
Iran, Islamic Republic of
خدا همه مردارو نابود کنه ،به نظر من غصه نخورین باید برای چیزی غصه خورد که ارزشش رو داشته باشه
من 23 سالمه شاید بالای پنج نفر مرد متاهل به من پیشنهاد دوستی و ازدواج دادن و این باعث شده که فکر کنم اگر ازدواج کنم شوهر من هم خائن از آب در میاد من همیشه از مردها می ترسم و به این دلیل با وجود خواستگار تن به ازدواج نمیدم چون ترجیح می دم بترشم تا این که یه مرد خائن و تحمل کنم
Iran, Islamic Republic of
گوش به بده وشوهر نکن بخدا جز خیانت دروغ چیزی نیست خویک غم داری ولی شوهر کردن ضد تاغصه داری
من 27 سالمه با شوهرم زندگی خوبی داشتیم تا اینکه فهمیدم بهم خیانت میکنه موضوع خیانت مردا همیشه بوده اما یکی پیدا بشه ب دخترای فاسد بگه آخه شما مگه دین ندارید که وقتی میفهمید مردی حتی زنو بچه داره باز دست از سرش بر نمیدارین خدا لعنت کنه همچین زنهای رو ایشالله سر خودشونم میاد همین چیزا بقول قدیمیا دست به دست سپردس
سیمین
مطمئن باش کسی دختر یا پسرایی که زندگی مشترک دو زوج رو می پاشونن صددر صد که نه بلکه 10000000000000در 100000000000000 یکی این بلا رو سر خودشون میاره .
الهام
Iran, Islamic Republic of
من یه دختر مجرد هستم ولی باور کنید ادم بعد از اینکه عاشق شد دیگه نمیتونه از طرف دست بکشه حداقل تا وقتی که عاشقشه و ازش سرد نشده.
آمنه زهانی
Iran, Islamic Republic of
آدم اینقدربیشعورکه عاشق مردزندگی کس دیگه بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جهنم بره باعاشق شدن حیوانیش
Iran, Islamic Republic of
همون
معصوم
Iran, Islamic Republic of
يكي با زندگي خودت اينكار رو بكنه خوشت مياد؟ بهش حق ميدي؟ اينا عشق نيست هوسهاي شيطانيه.
Iran, Islamic Republic of
منظور این بنده خدا رو فکرکنم بد متوجه شدید.منظورشون احتمالا این بوده که آدم عاشق خیانت نمیکنه.که البته این نظرهم صد در صد درست نیست.
حانا
Iran, Islamic Republic of
قبل عاشق شدن آدم در مورد طرف مقابلش بايد تحقيق كنه و مطمئن بشه كه وارد زندگى يا رابطه ى شخص نشه بعدم همه ى ما خانم ها از نفر سوم شدن گريزونيم چون يك سوم يه مرد كمه برامون مگر تعدادى كه به خاطر مشكلات مادى وابسته ى يه مرد متاهل مى شن كه اونا شغلشون بيزينس بدن هست به جاى جنگ بايد سعى كنيم مرد سركش خودمونو با آگاه كردن از بيمارى ها و عواقب و آسيب هاى مهم بعد از خيانت روشن كنيم متاسفانه تقريباً همه ى ما خانم ها در جو و جامعه ى فعلى دچار اين درد بد شديم
Iran, Islamic Republic of
افرین
Romania
بله صد در صد زندگیه منو یکی هم اسمه شما بود از هم پاشوند خدا ازش نگذره
Iran, Islamic Republic of
الهی آمین خدانگزاره ازشان
واقعا که...آقایونو خانوم هایی که این مطالب رو مینویسن(قابل احترامن)حرف منطقی و با منبع رو رد نمیکنم ولی بدونن همین خود ماها هستیم که داریم عملا زندگی میکنیم نه خط و ربط و نوشته و...شاید این نوشته ها به خیلی ها کمک کنه ولی اونقدر خاص و دور از ذهن نیستن.خیانت با این معانی و تفاسیر تو جامعه ما(زندگی شخصی) مشکلی نیست که بخوایم واسه حل کردنش انرژی و وقت زیادی بذاریم،به آدم بودن بستگی داره،آدما باید مسولیت پلکی که میزنن رو به عهده بگیرن،همه باید از درون خودشون شروع به اصلاح کنن،هیچ توجیهی برای خطاهای دانسته انسان بالغ نیست،جالبه اگر زن کوچکترین خطایی انجام بده حتی ندانسته حکمی مثل(سنگسار) نثارش میشه و آقایون رو باید راضی نگه داشت تا نکنه خطایی مثل (خیانت) کنن.مسخرس،حتی خدا به اون بزرگی هم اون دنیا چیزی رو حل و فصل نمیکنه و دیگه اونجا علاقه ای هم به نادیده گرفتن و ادامه با ما نداره،برای کوچکترین عمل ما هم جواب محکمی داره که سزاوار ما هست.
دوست گرامی این جمله که «شما علی رغم شکست عاطفی که دیده اید باید بمانید، مشکلات را شناسایی و حل کنید و شخص ثالث را کم کم از زندگی خویش بیرون کنید. اجازه ندهید به همین راحتی زندگی چند ساله تان را از دست داده و همه چیز را رها کنید...»به نظر بنده این جملات دیگه یک خانم تحصیل کرده رو گول نمیزنه و به عقیده ی من با مرد خیانت کار باید با شدت برخورد بشه و باید از اون بلافاصله جدا شد مثل زمانی که خانمی خیانت میکنه و با بدترین اقدامات باید تنبیه بشه...آقایون هیچ وقت ازدواج اولشون رو یادشون نمیره و وقتی واسه همیشه ترکشون کنید درس عبرتی میشه برای بقیه ی آقایون که هنگام ازدواج خیالشون راحت نباشه که بعدنم میتونن با شخص دیگه ای رابطه داشته باشن!!!اگه یه آقا از همسرش خسته شده باید بهش بگه نه اینکه نگهش داره تا بدون جیره و مواجب بچه هاشو تر و خشک کنه و آقای گرامی با خیال راحت روابط متعدد داشته باشه!از این گذشته موندن با این آقا باعث میشه که آقا فکر کنه با هر مشکلی این جوری خانم رو تنبیه کنه تا خانمه سر عقل بیاد پس موندن خریت محض هست...
مطمئنن نظر قبلی من رو درج نخواهید کرد!!!
پریا
من با شوهرم 10ماه دوست بودم بارها میخواستم باهاش تموم کنم ولی اون منو تهدید میکرد تا بالاخره به خواستگاری اومدنو عقد کردیم تو دوران عقد بهم خیانت کرد وقتی فهمیدم قسم خورد دیگه تکرار نمیشه الان7ماهه عروسی کردیم بوی خیانت همچنان تو زندگیمه کارم شده اشک ریختن به کی بگم دلم پره اخه چی کار کنم من هنوز خیلی جونم زندگی واسم معنا نداره
الی
Iran, Islamic Republic of
سلام رها جان زندگی من هم ذقیقا مثل تو هست همش هم قول میده دیگه تکرار نشه من هم موندم ولی کارم گریه است
ستایش
Iran, Islamic Republic of
بله درست است
Germany
سلام.دوست بودنتون قبل ازدواج منو کشته
Iran, Islamic Republic of
سلام مرگ بر خیانت کار
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر خیانتکار خدا لعنتشون کنه
omid
Iran, Islamic Republic of
نظزی ندارم دلم خودم خونه
Iran, Islamic Republic of
بابرادرشوهرت مهربان باش خیلی هم مهربان باش ازحسادت جونش بالا میاد وباهات خوب میشه دیگه خیانت نمیکنه البته رعایت شئونات اسلامی واجبه
نوشین
Iran, Islamic Republic of
همه ی مردا خیانت کارن من 10 ساله ازدواج کردم یه پسر 9 ساله دارم شوهرم مدام بم خیانت میکنه نه میتونم برم نه میتونم بمونم خاک بر سرشون
Iran, Islamic Republic of
سلام منم 8 سال هست باشوهرم ازدواج کردم هميشه بهم خیانت میکنه بعد هم دروغ ميگه یا مگه دوست دختر دوستام هست یامیگه زن افتاده دنبالم خیلی از خودراضی هست حتی با خواهر خودم هم پیشنهاد داده بود الان یک سال نمیزاره با خانوادم رفت وامد کنم خیلی داغونم پیش مشاوره نمیزاره برم وقتی هم این کار میکنه بش ميگم باهام قهر هم میکنه انگار من خیانت کردم اصلا احساس پشیمونی نمیکنه خیلی خسته هستم خیلی هم دوستش دارم نميتونم دست ازش بکشم موندم چکار کنم بارها و بارها خودکشی کردم بازم خدا بهم این زندگی نکبتی رو برگردون
Germany
شئوناتو نمیگفتی معلوم نمیشد چقد از همون اسلام اطلاع داری
عسل
Iran, Islamic Republic of
شوهر من که خوبه خدارو شکر
Iran, Islamic Republic of
یه سوال شوهر شما ذاتش خوبه یا شما کاری میکنی که خوبه؟
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا باید ولشون کرد مگه دنیا چه ارزش داره که به اون خوش بگذره شما هم کارتون بشه گریه
Iran, Islamic Republic of
خدا کمکت کنه منم این مشکلات برام پیش اومده
من27سالمه شوهرم خودشیفتس من عاشقش بودم ولی اون بهم خیانت کرد الان هیچ حسی بهش ندارم حتی ازش متنفر هم نیستم باهاش زندگی میکنم چون هیچ مردی ارزش دوست داشتن رو نداره وباید کنار هم زندگی حیوانی داشت بدون عشق بدون دوست داشتن.شوهرم شبا وقتی فکر میکنه من خوابم گریه میکنه ولی روز دوباره تک زنگ و اس ام اساش شروع میشه توبه گرگ مرگه
Iran, Islamic Republic of
اون واسه تو گريه نميكنه احتمالا دختره باهاش كات كرده فردا اشتي ميكنن
Ana
شوهرم به من خیانت کرد خیلی تلخ بود احساس کردم دیگه هیچ وقت خورشید طلوع نمی کنه بهش گفتم نپذیرفت اشک ریختم خیلی زیاد الان هم که می نویسم دارم اشک می ریزم حامله شدم هنوز خیانت می کرد بعد از یه مدتی به من برگشت بچه که به دنیا اومد هنوز چهل روز نداشت باز شروع کرد باز اشک ریختم حالا از اولین خیانتش دوسال می گذره شوهر من تنوع طلبه اگه یه زن خوشگل ببینه چشمهاش چهارتا میشه الان نزدیک یک ساله که خبری نیست اما نمی تونم اعتماد کنم این شک لعنتی داره منو پیر می کنه چکار کنم وقتی فکر می کنم داغ دلم تازه می شه چکار کنم می ترسم هنوز دلشکسته ام ای کاش هیچ مردی به زنش خیانت نمی کرد.... ای کاش
طنین
Iran, Islamic Republic of
ﺩﺭﺩ ﻣﻨﻢ ﻫﻤﯿﻨﻪ.ﻣﻨﻢ ۲۳ﺳﺎﻟﻤﻪ.ﺩﺍﺭﻡ ﭘﺮﭘﺮﻣﯽ‌ﺯﻧﻢ.ﺩﺍﻏﻮﻧﻢ بدجور
Iran, Islamic Republic of
سلام ما 5ساله نامزدیم من تو یزد زندگی میکنم اون تو مشهد ولی این دوران نامزدی خیلی طول کشید از وقتی که نامزدم تو دانشگاه بایه دختر اشنا شده همش با اون سرکار داره بهم کادو میدن کادو میگیرن. ولی نامزدم این موضوع خودش بهم گفت ولی من احساس میکنم منو دوس نداره بهم اس نمیده زنگ نمیزنه دیگه خستم چیکار کنم خیلی باهم سرد شدیم خیلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر من تنها راهی که آدم داغون نشه اینه که بگه من برای رضای خدا خودش زندگی ومحبت میکنم ومیبخشمش البته به شرطی که دیگه تکرار نشه تو اون دنیا هم خودش عذابش رو میبینه و این دنیا زودگذره.خدارو شکر که دنیا همیشگی نیست وتموم میشه.برای فرج آقا دعا کنیم تا همه چیز درست بشه.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
منم همینطورم 4ساله ازدواج کردم حتی بچم بخاطر همین استرسا سقط شد ولی دیگ اعتماد بدست نمیاد و دختراو زنای کثیف ک میدونن زن داره طرف باز تو زندگیه ما رخنه میکنن
مینا
منو شوهرم عاشق هم هستیم ولی شوهرم دوست داره با زنهای دیگه اسمس بازی کنه البته با هر کدومشون فقط برای مدت کوتاهی است ولی من تحمل همین چند مدت رو هم ندارم میترسم وسوسه بشه خودش میگه اصلأ نترس امکان نداره بهت خیانت کنم ولی من دست خودم نیست
فریبا دختر باران
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر شما خیانت یعنی چی فکر میکنید فقط ارتباط جنسیه؟نه حتی همون اس ام یا اینکه تو یه بخش از فکر ادم شخص دیگه ای باشه شخصی غیر از همسر خیلی ها این کارشونو تو جیح میکنن و اسمای
فریبا
Iran, Islamic Republic of
تو دهن و تو قلب یه مرد فقط باید فکر یه زن باشه چون ازدواج تشکیل شده ازدونفر که وفاداری از هرنوعش چه جنسی چه فکری چه احساسی و عاطفی از اصول اولیه اون محسوب میشه پس نفر سوم درین رابطه جایی نداره حتی در حد یه پیام عاطفی... بهتره اقایون و خانوما خودشونو گول نزنن
من 28 سالمه دو ساله به عقد مردی در آمدم که عاشقشم اما اون به من خیانت میکنه دیگه خسته شدم خانوادم مخالف عروسی منن و میگن جدا شو نمیدنم چکار کنم
جدا شو حتما
مریم
Iran, Islamic Republic of
خانمی من 19سالمه سه ماهیش عقدبودم شوهرم با نامزد قبلیش درارتباط بود فهمیدم خاستم جداشم اما شروکردن به گریه کردن وغلط کردن وقسم خوردن منم باورم شدالان دوماه عروسی کردم اما بازم داره خیانت میکنه تودوران عقدجداشی بهتره تا بره سرزندگیت
United Arab Emirates
شوهرت واسه این گریه میکنه که نمیخوادخودش خراب بشه پیش بقیه نکه دلش واسه تو بسوزه
حتما جدا شو
nasrin
سلام عزیزم منم دقیقا شرایط تورو دارم جدا نشو توکل کن ب خدا سوره مزمل و زیاد بخون انشالا دوروست میشه
نسرین
سلام من25سالمه یک ونیم ساله ازدواج کردم چن بار متوجه شدم شوهرم بهم خیانت میکنه البته تلفنی ولی انقد دوسش دارم تا بهم نزدیک میشه فراموش میکنم.جن رور پیش فهمیدم با دختر عمش اسبازی میکنه دلم ازش شکست.خیلی دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم؟
مهساجون
Iran, Islamic Republic of
باهاش حرف بزن . سنگاتونو وا بکنید هیچ وقت از دور شاهد کارایی که میکنه نباش .حتما بهش بگو ه اینا رو میدونی . البته خییلی بحث کردن در اینباره هم میتونه درست نباشه چون روتون تو روی هم باز میشه . ولی سعی کن با صحبت کردن باهاش موضوع رو بین خودتون حل کنید .
اگه کفایت نکرد بگو قضیه رو به بزرگترا مثلا پدر مادر خودت و خودش اطلاع میدی .
Iran, Islamic Republic of
سلام منم همین مشکل رو دارم من به شوهرم خیلی اعتماد داشتم تا اینکه این واتساپ و دنیای مجازی شروع شد من از وضعیت های عاشقونش متوجه میشم که شوهرم کس دیگه ای رو دوست داره چند وقت پیش دیدم که با دختر عموش اس ام اس بازی میکردن در حالی که با دختر عموش یه جا نشسته بودیم دیدم که بهش میگفت گلم نفسم باهاش بر خورد کردم اما انکار کرد گفت من منظوری نداشتم اون جای خواهر من است اما من خیلی بهشون شک دارم چکار کنم هرچه گوشیش چک میکنم چیزی نمیبینم اما این شک مثل خوره افتاده به جونم مخصوصا وقتی وضعیت های عاشقانش رو میبینم
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
جداشو عزیزم..بخدا بعدا پشیمون میشی.حتی گول گریه ها و معذرت خواهی هاشون نشو ..منطقی تصمیم بگیر نه احساسی.بخدامن بیست سالمه الان احساس پیری میکنم حسرت ب دلم مونده ازته دل بخندم.اصلا اخلاق قبلمو یادم نمیاد .تو خیابون ک زن و شوهرایی ک دست همو گرفتن با حسرت نگاه میکنم.ـتوروخدا خواهرای گلم نزارید با احساستون بازی بشه .چرا اونموقع ک میخوان اشتباه کنن دلشون نمیلرزه ازکارشون راضی هستن بعد اینکه دستشون رو میشه گریه و ببخشید و غلط کردم و....ببخش راه حل مناسبی نیست هر اشتباهی تاوانی داره اونا تاوان خیانت شون و باید بدن و ما هم تاوان انتخاب نادرستمون رو.
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
لیندا
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمیدونی چکار کنی
متاسفم
اینی که تو بهترین دوران داره بهت خیانت میکنه
به نظرت می تونه مرد خوبی برای زندگیت باشه
عاقل باش
به حرف خانوادت گوش کن
حانیه
Iran, Islamic Republic of
اخه دلیلت برای موندن چیه؟تا عقد هستی ولش کن و قال قضیه رو بکن.
بی کس
United Arab Emirates
جدا شو کاش منم دوران عقد بودم
نسیم
Iran, Islamic Republic of
توروخدابگیدمن چیکارکنم؟15سالم بودکه باشوهرم ازدواج کردف الان 10ساله حدودا8ماه شوهربهم خیانت می کنه وتاالان سوختم بخاطرپسرم خانوادمم می گن بمون تاالان هزارتاپاپوش واسم درست کرده که من وتودام بندازه وبدونه مهریه من وشوت کنه نفس کشیدنم برام سخته الان تازه25سالمه زنرم می شناسم برم سراغش هیچ مدرکی هم ندارم
Russian Federation
جداشومثل من نشو
زیبا
مطالبی را که ارائه داده بودید بسیار مفید وارزنده می باشد ولی اگر می شد در مورد مشکلاتی که بین همسران در زمینه خیانت پبیش می آید جهت رفع آن موشکافانه تر و ارائه راه کارهایی که افراد بتوانند از آن بهترین استفاده کنند باعث خوشحالی و تشکر بیشتر از شما خواهدشد . با نهایت تشکر
مرضیه
سلام ممنون از مطالبتون /من چهار ساله که با مردی ازدواج کردم بعد از شش ماه از عقد شروع کرد به خیانت کردن هربار که فهمیدم قسم خورد گریه وزاری مرد که دیگه تکرار نمیشه ولی دوباره تکرار شد با تمام اشتباهاتش من هنوز دیووانه وار عاشقشم حتی مشاوره هم رفتیم ولی در همان زمان هم خیانت میکرد اون خیلی دروغ میگه تورو خدا کمکم کنید باید چیکار کنم حتی بابت این قضیه چند بار خودکشی کردم/
خانم عزیزز اگه بچه ندارید. زودتر خودتون رو نجات بدید. وگرنه تا آخر عمرتون عذاب میکشید. تعجب میکنم چطور عاشق مردی هستید که بارها با خیانت به شما تحقیرتان کرده واقعا متاسفم . ه
من هم مشکل دارم چه کنم مجبورم زندگی کنم یک عمر زندگی بکنم وقتی اصلا دوستش ندارم فقط به خاطر مادرم
mahta
salam man shoharam ham kheili rahat doruq mige ham khiyanat mikone yejuraii adat karde be inke ba chand nafar rabete dashte bashe alan tu dorane aqdim az talaq mitarsam chikar konam komakam konid

----------------
سلام . اولا لطف كنيد شما و ساير كاربران از فونت فارسي استفاده كنيد . در مورد سئوالتون اگر در دوران عقد هستيد و به شما ثابت شده كه شوهرتان خيانت مي كنند با مشورت يك مشاور مجرب حتما جدا شويد كه فردا خيلي دير است.
khanomi
Iran, Islamic Republic of
دقییییقا منم مشکل شمارودارم
ن میخوام طلاق پیش بیاد،ن تحمل دروغ وخیانت و زورگویی و بی درکی و خودخواهی شدیدشودارم
دوسشم دارم خیانتشوبخشیدم ولی دارم میسوزم...😔😭
خدا لعنت کند بدر و مادر هایی را که بسر ها یشان را ازاد میگذارند با وجود این که خودشان به اصطلاح مومن هستند ولی اجازه ی هر کار ی به بسرشان می دهند فردا توی زندگی با همسرشون همه غلطی می کنند وبراشون هیچی عیب نیست با بند هیچ دین و اخلاقی نیستند .حیف ما خانم هایی که اینقدر با شرف وایمان هستیم و محبوریم به خاطر ابرومون و بچه هامون همه چیز را تحمل کنیم .فقط از خدا می خوام به فریادم برسه .خدایا من دیگه بریدم به دادم برس.
سارا
United States
سلام من 27 سالمه هنوز نامزدم ولی فهمیدم شوهرم با دخترای دیگه تو فیس بوک در ارتباطه حتی به خاطر یکیش داشت می رفت تهران که مچشو گرفتم . به غلط کردن افتاد نمی دونم چی کار کنم ؟ توبه گرگ مرگه مگه نه؟ خودش می گه اگه همیشه باهام خوب باشی کمبودی احساس نمی کنم قول می دم دیگه تکرار نشه ولی قلبم شکسته واسم ی مرده است از ی طرفم طلاق واسم خیلی سخته. خانواده ام نابود می شن سر دو راهی گیر کردم. بعد از اینکه رفتم خونه مان ی بچه ام اومد اون موقع چی کار کنم ؟ نمی تونم بهش اعتماد کنم
دیده
Iran, Islamic Republic of
با تو عقد کرده بخاطر یکی دیگه میره تهران! هنوز نرفتی خونش بعد اینکه رفتی اون موقع هم بهونه میاره که خوب نیستی که رفتم خیانت میکنم هر چقد خوب باشی اون این کارا میکنه مطمنم اون جور مردا عادتشونه. به خانوادتون همه چیو بگین
زهراشیری
سلام مطالب خوبی بود ولی شوهر من به من خیلی دروغ میگه و شبها خونه نمیاد و وقتی خونه هست فحش و ناسزا میگه و شکاک هست نمیدونم چکار کنم کمکم کنید
باران
Iran, Islamic Republic of
منم مشکل شمارو داشتم تو دختری شاید دلت بخواد قهر کنی و اون نازت رو بکشه نمیشه ک همیشه خوب بود ینی اگ دعواتون شد سر یه مساله ی کوچیک باید خیانت کنه واقعا مسخره و عذاب آوره منم سر این مساله خیلی زجر کشیدم بهترین کار جداییه خانوادتم باید قبول کننن کم کم براشون عادی میشه تو واسع خودت زندگی کن نه دیگران
مصی
سلام من زنی هستم که بعداز6سال زتدکی با یه بچه دوساله شوهرم خیانت کرد .نه یه بار نه دو بار بلکه چندین بار..این بار بصورت قطعی برای جدا شدن اقدام کردم..به هیچ وجه هم برای حفظ اون ادم و زندگی تلاش و مبارزه و فداکاری و از این حرفا نمیکنم..به نظر من بزرگترین مشکل ها از جایی شروع میشه که انسان برای خودش ارزش قایل نیست و خودش رو دوست نداره..اونوقته که هر کسی به خودش اجازه میده که بهت توهین کنه.خیانت کنه.تحقیرت کنه.دیگران رو بهت ترجیح بده..الان به این نتیجه رسیدم که گذشت و کوتاه اومدن واز حق خود گذشتن بزرگترین اشتباهم بوده..لیاقت نداشت..الان 30 سالمه ولی ناامید نیستم و با قدرت برای رسیدن به خواسته های خودم تلاش میکنم..برای زندگی که لیاقتش رو دارم و حق منه.از تغییر خودتون نترسید ...
طنین
Iran, Islamic Republic of
ﺧﻮﺵ ﺑﻬ ﺣﺎﻟﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ‌ﺗﻮﻧﯽ.ﻣﻨ ﺩﻟﻢ ﻭﺍﺳﻪ ﻣﺎﻣﺎﻧﻢ ﻣﯿﺴﻮﺯﻩ.ﻧﻤﯽ‌ﺗﻮﻧﻢ ﺁﺏ ﺷﺪﻧﺸﻮ ﺑﺒﯿﻨﻢ.ﺣﺎﺿﺮﻡ ﺧﻮﺩﻡ ﺑﻤﯿﺮﻡ ﺍﻣﺎ ﺍﻭﻥ ﻏﻢ ﻧﺒﯿﻨﻪ ﺩﯾﮕﻪ.ﺩﺍﺭﻡ ﺩﻗ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻢ دیگه
Iran, Islamic Republic of
عزیــــزم ، منم مثه تو فک می کنم . همدردیم . 3 ساله شوهره بهم خیانت می کنه ، هی لی لی به لالاش می زارم ، لوسش می کنم ، نازش می کنم که زندگیم حفظ بشه . حالا دیگه خیانت می کنه قهرم می کنه که بازم نازش کنم و گله نکنم . می گه به خونوادتم نگو .با هر کی که احساس کردم ممکنه زندگیم و بهم بزنه قطع رابطه کردم اما امروز فهمیدیم که هیــــــــــــــــــــــــــــــــچ فایده ای نداره ... ژتونش دیگه تمام شده منم باید راه خودم و برم . قربون اون قلب شکستت برم . لییاقتشون همینه . بزاریشون بری .
United States
چقدر صبوری افراطی کردی؟ سه سال چرا؟
بخشش بعضی جاها اشتباه محسوب میشه. بروخدا انشاالله بهت همسر واقعا مومن بدهد.
رویا
Iran, Islamic Republic of
سلام من 30سالمه یه پسر 10ساله ویه پسر 6ساله دارم 12ساله ازدواج کردیم دوسال بخاطر اعتراض به خیانتش ازبچهام جدام کرد حالا که باهم هستیم باوقاحت به کارهاش ادامه میده ومن فقط نگران بچهام هستم اگه حرف بزنم ازپسرام جدام میکنه راهنماییم کنید
ساناز
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم بگین مردای خیانت کارتوون تاریخ تولدشون چیهههه؟؟؟
از لحاظ روانشناسی میخوام بگم
مهدیس
Iran, Islamic Republic of
شوهر من متولد خرداده زن دوم گرفته نزدیک ده ساله بهم خیانت میکنه پرینت موبایلش گرفتم رفت خط خرید گوشی مخفی داره .سه تا بچه دارم راه جدایی ندارم
طنین
Iran, Islamic Republic of
ﺳﻼﻡ.ﺷﻮﻫﺮﻡ ﺑﻬﻤ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﻣﯿﮑﻨﻪ.ﺑﻬﻤﻦ ﺭﻭﺵ ﻣﯿﺎﺭﻡ ﻣﯿﺰﻧﻪ ﺯﯾﺮﺵ.ﭼﯿﮑﺎﺭ ﮐﻨﻢ.ﺩﻗﯿﻘﻪ ﮐﺮﺩﻡ دیگه
خیلی عالی. بود. من. خودمم. قربانی. این بی وفایی. بودم. و تونستم ببخشم
سلام من ١٨ سال است كه خيانت ديده وميبينم اين مقاله خيلي كامل بود أما صد حيف كه نه ميشود زندگي ام راد ست كنم ونه فرار كنم كاش معجزه اي ميشد حتي عرضه مردن هم ندارم
من یکی از قربانی خیانت همسرم بودم اولش باور این موضوع برام خیلی سخت بود دچار افسردگی وکاهش وزن شدم چون همیشه همه منو یک زن فداکار وهمه چی تموم می دونستن. وتوی هرجمعی شوهرم ازم تعریف میکرد. ویک رابطه خوبی داشتیم ویک روز همسرم با گریه اومد کنارم وگفتگو من به غیر از تو زن دیگه ای دوست دارم وهر دوتاتون باهم میخوام باورش برام سخت بود ولی پرتحمل سنگ صبور شوهرم شدم تا تونست اون. عشق فراموش کنه الان بعد از گذشت بک سال باهم زندگی خوبی داریم ولی خودم دچار ناراحتی اعصاب شدم ولی برای حفظ زندگیم خیلی سختی کشیدم
Romania
من بعد از پانزده سال و سه بچه از این خیانت ها خسته شدم نمیدونم چی کار کنم انگار اینجا گیر افتادن
هیوا
با سلام همسرم دوبار به من خیانت کرد.در حالی که من همه فکرم ساختن زندگی وکسب درامد بود.حالا بعد این همه سال با دلی شکسته با خودم میگم کاش همون بار اول ازش جدا شده بودم اون ارزش موندنو نداشت
لاریسا
خوب بودامااگه یه کم بیشترب خانم هاهم توجه بشه عالی میشه
باسلام کاملاصحیح وعالی ومختصرومفیدبودممنون اماای کاش همانطورکه ظاهرا همسرم رابخشیدم قلبا هم بتوانم
از شما کارشناسان خوا هش میکنم به من راه چاره نشان دهید. شوهر من در جامه مجازی بود با یک زن حرفهایی عاشقانه به هم می فرستادند وقتی که من فهمیدم دیگر سراغ کامپیوتر نرفت ولی مشکل این است که من فکر نمی کنم رابطه فقط این بوده باشه. به من بگوییدمن چه کاری بکنم
عاطفه.
Iran, Islamic Republic of
من فکر میکردم همه چی فقط عشق و دوست داشتنه .ولی الان حالم از هرچی عشق و محبت بهم میخوره واقعا کلمه بی معنیه..از مردایی ک مدام دنبال تامین نیاز جنسی شون هستن متنفرم.بی اعتمادم ب همه مردا یی ک وقتی ازکنارشون رد میشی چشماشون صدو هشتاددرجه میچرخهـ..اززندگی خسته ام ..از گریه کردن از مادرشدن و پرورش دادن بچه ای ک با بی بندوباریش بخوا‌ دزندگی همسرشو خراب کنه متنفرم.از عصبی بودنم از بی حوصلگی هام ازاینکه هیچ حسی ندارم ازاینکه نمیفهمم زندگی چیه متنفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرم.و اینها فقط بخاطر اینه با دلم انتخاب کردم بد انتخاب کردم بد عاشق شدم بد دوست داشتم بد برای خودم بت ساختم .و الان یه کلمه پنج حرفی باعث همه این ها شده...خیـــــــــــــــــــــــــــــــانت
Iran, Islamic Republic of
من چهل و يكسالمه با شوهرم هم سنم سه تابچه دارم بارها ازشوهرم خيانت ديدم فقط به خاطربچه ها تحمل كردم خيانت اوباماشينه مسافركش نيست ولي ميخوادبره سركار هرزني رامي بينه سوار ميكنه ازموبايلش فهميدم خيانت ميكنه موبايلشا بي صدا كرده بودبعدفهميدم بازني رابطه داره دارم ديوانه ميشم ازخدا مي خوام كمكم كنه
شبابه
Iran, Islamic Republic of
من شوهرم هر روز در حال خیانت کردنه. تو صدتا سایت همسریابی عضوه. سه تا گوشی دو سیمکارته داره. بعداز ظهرها کلا بیرونه تا شب. همه درامدشو صرف لباس و ادکلن میکنه. خانواده ام خیلی خیلی فقیرند. از عهده من و دخترو دو ساله ام برنمیان. مجبورم بسوزم و بسازم. سه ساله رابطه هم اصلا نداریم. اصلا نگاهم هم نمیکنه.
مینا
شوهر من دک خیانتکاره یک بار ازش جدا شدم با تعهد برگشتم بعد از 3ماه مجددا خیانت کرد دیگه نمیتونم اعتماد کنم
مینا
ما 3فرزند دختر داریم کار شوهرم دور از ماست دقیقا زمانی که فاصله میگیره با من بد میشه رفتارش عوض میشه
سحر
شوهرمن چندباربه من خیانت کرده ۵سال ازدواج کردم یک فرزنددختردارم.فقط بخاطردخترم میبخشمش ولی ادم نمییشه مریضه.براش هیچ چیزم کم نذاشتم
خانم لاهیجانی
United States
سلام. برو مشاور . اگه مریضه راه حل بگیر . مواظب باش به بیماری اش دچار نشی. خدا بهت بهترین راه را نشان دهد ان شاالله.
m
مطالبتون عالی بود..ولی کاش بیشتر در مورد خیانت زنان در محیط کارشون مینوشتید..با تشکر
فرناز
منم یکی از قربانیان خیانت هستم.شوهرم 14 سال از من بزرگتر است من از لحاظ زیبایی و خانمی چیزی کم ندارم قصد تعریف از خود نیست ولی شوهر من دنبال زیبایی و تنوع میباشد او دچاز خود شیفتگی فراوان است و با هر کس تماس دارد به او نظر بد دارد برایش فرق نمیکند که دوستم باشد یا خانم همسایه یا خواهرهایم.تابحال از او چندین خیانت دیده ام که وقتی باش درمیان گذاشتم خیلی عادی و بی تفاوت برخورد کرد من دو فرزند پسر دارم و به خاطر انها زندگیه بی عشق را ادامه خواهم داد در ضمن من 31 سال دارم حتی برای زیباتر شدن هم تن به عمل جراحی بینی دادم که تغییر و تنوعی برایش ایجاد شود ولی حتی در مورد این تغییر فراوان هم نظر ندادخواهش میکنم برای برخوردبا چنین مردهای بیماری راهکاری اساسی ارائه بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
خداوند هر مردی که به زنش خیانت میکنه رو لعنت کنه ....
Iran, Islamic Republic of
سلام منم ۳۰سالمه ۱۴سال ازدواج کردم دوتا پسر دارم اواخر زندگیم خیلی خوبو عاشقانه بود ولی ۶سال یه زنه متعلقه تو گروها پیدا شده شوهرم مدام بااون میدونم که فقط صحبت میکنه تلفنی هرکاری کردم باز کارشو ادامه داد زندگیم شده جهنم موندم چکار کنم طلاق بگیرم دلم به حال بچهام میسوزه بمونم چجوری
نسیم
عالی بود
سایه
اکثر مردهایی که خیانت میکنند چندین بار اینکار رو انجام میدن.شوهر خود من چندین بار با سوار کردن دخترا و زنای خیابونی و شماره دادن باهاشون رابطه برقرار کرد و اسمشو بهشون دروغ گفته بود و گفته بود مجرده و هر بار که فهمیدم گفت من عاشقتم و میذارم کنار ولی دوباره پاش سر خورد الان هم که ول کرده اونا بیخیال نمیشن و همش پیامای تحریک آمیز میفرستن من حتی شک کرده بودم که شوهرم یکی رو صیغه کرده اما نتونستم ثابت کنم و بعضی وقتا تا حد جنون میرسم شیشه میشکنم دادوبیداد میکنم و انقد بی آبرویی می کنم که منو به شدت میزنه تا داد نزنم روانی شدم ولی خیلی دوسش دارم و شرایط طلاق ندارم در ضمن بچه هم داریم نمیتونم دیگه بهش اعتماد کنم هرچند میدونم خیلی دوسم داره اما ادامه برام سخته شما میگین چکار کنم؟
تارا
عزيزم اگه واقعا دوست داره ببخشش
براي خود من هم پيش اومد ولي به خاطر بچه هام ببخشيدمش
ثريا
سلام عزيزم
ميخوام چندتا نصيحت بهت بدم
١-ديگه هيچ وقت شيشه نكش چون با اين كار بچه هات آسيب ميبينن
٢-طلاق هيچ مشكلي را حل نميكنه و اگه گذشته را فراموش كني و به جلو ادامه بدي حالت خوب ميشه
٣-اگه وضعت خيلي خرابه سريع به يك روانپزشك مراجعه كن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت نوشتین که گذشته رو فراموش کنی...
Iran, Islamic Republic of
به نظر من تو هم اونو تهدید به خیانت کن اگر به دروغ هم شده من به شوهر خیانت کارم میگم من هم میتونم بهت خیانت کنم شک نکن تا هست خاطر خواه جوره دیگه ای نمیتونم خودم آروم کنم ایجوری شوهراهم حداقل یکم میسوزن
شیما
مطالب خوبی در این پیج در رابطه با خیانت مردان و جلوگیری از خیانت آنها گرد آوری شده ، متاسفانه در جوامع مختلف از قدیم تا به امروز این مسئله بوده و هست و فرمول خاصی برای رفع کردنش وجود نداره چون آدم ها همه مثل هم نیستن هر چند در مورد یک شخصیت خاص بحث نشده و موارد متعددی بیان گردیده و حتی در اظهار نظر کاربرها هر کدام نظرات خاص خود را دارند که بعضی از آن ها کاملا درست هست،
به نظر من در ابتدا زن ها باید برای زندگیشون تلاش کنن و به زندگیشون رنگ و لعاب خوبی بدن و مردشون را وابسته به خود و محبت خود کنن و اونا رو به گونه ای عادت بدهید(شرطی کنید) مثلا :که یک ساعت که با شما قهر هست حس بدی بهش دست بده و احساس نیاز به محبت و توجه شما داشته باشه البته این عادت کردنه نیاز به زمان داره (آهسته و پیوسته) عادت کردن در همه آدم ها وجود داره پس فکر نمی کنید که نمیشه البته بگم که باید با توجه به شخصیت شوهرتون به او محیت کنید حواستون باشه حال بهمزن نشه رفتارتون ...
باید یه جوری کاملا کاملا غیر مستقیم حتی اگر مخاطبتون شوهرتون نباشه یه جوری بهش بفهمونید که خیانت مسیر غیر قابل برگشتی هست که قابل بخشش نیست و هرکسی که خیانت میکنه ارزش زندگی مجدد نداره و یا حتی با اینکه نظرتون این نیست بگید که در صورتی این قضیه رو قبول دارید که زن ها هم خیانت متقابل به شوهرشون داشته باشن و همان طوری که این دوره زن ها برای ارتباط با مردایی که زن و بچه دارن زیاد شدن مردهایی هم که تمایل به رایطه با زن های شوهر دار هستن زیاد شدن....
(یادتون باشه گفتن قضیه خیانت و نشان دادن نظر و عکس العملتون در رابطه با خیانت تکرار نکنید چون مردها زرنگ هستن و میدونن که نظری بر عکس این قضیه داری و بعد از خیانتشون کاری جز خدمت بهشون نداری...)

بعضی مواقع جدی و محکم باشید(با کمال آرامش) بگذاری با وجود محبتتون گاهی وقتا مرداها ازتون بترسن....
سر مسائل مختلف خیلی گریه وزاری نکنید چون حالت جالبی برای کسب دلسوزی و محبتشون نیست...
اگر زمانی مردتون بهتون خیانت کرد گریه و زاری و نارحتی یه چیز طبیعیه ولی لحظه ای آرام بگیرید و به خود و کار شوهرتون فکر کنید ببینید اینجایی که الان ایستادید آخر دنیاست؟...
معلومه که نیست...،
درسته ممکنه در خیلی موارد بهش وابسته باشید ولی بدونید که نبود شما هم برای اون ضربه ای سخت محسوب میشه و اگر این طور نباشه باید بگم که کار خودت یه جایی میلنگیده نتونستی شوهرت خوب روانشناسی کنی زندگیت رو روال خوبی بندازی...
واقعا بدونید که آخر دنیا نیست، شما هم آدمید حق داری زندگی کنی و اینطور نیست که همیشه با وجود ناملایمت ها بازم در خدمت باشید و فقط شما برای بهبود زحمت بکشید و زجر بکشیدو شوهرتون با کارهای خلافش اونا رو خراب کنه،با قدرت بلند بشید سعی کنید نارحتی ها رو از خودتون دور کنید انرژی مثبتی به زندگیتون بدمید و خوشحالی رو به زندگی فردی خودتون برگردونید و به علائقتون برسید بشید یه آدم برای خودتون با خودتون حال کنید خدا رو چه دیدی شاید مسیر خوبی در زندگیتون باز بشه همه چی شوهر که نیست....
هر چند که این گفته ها مطلق نیست ولی شاید بدرد یکی بخوره.
واقعا درست است
پریا
Iran, Islamic Republic of
واقعاحرفاتون منطقی ودل نشین بود
پریا
Iran, Islamic Republic of
من 22سالمه باعلاقه وعشق باهمسرم ازدواج کردم بعد ازدوسال بهم خیانت کردالبته تلفنی فقط بعد ازین که فهمیدم اظهارپشیمونی کردالان بعدیه سال ازین موضوع دختره بهش زنگ میزنه ولی شوهرم جواب نمیده امابرای خودم قابل هضم نیست وبه شدت به شوهرم مشکوکم حتی اگه ازخانمی تعریف کند ناراحت میشم راهنمایم کنیدنمیدونم اعتمادبکنم یانه
علی
اکثر نظرات را خوندم اکثر افراد سرکار هستند اگه دنبال سوال میگردید بپرسید شوهرانی که خیانت نمی کنند چه جزئی و چه کلی، مشکلشان چیست؟45 سال زندگی کردم هنوز به مردی که از خیانت جزئی و کلی بدش بیاد برخورد نکردم. ولی خوشبختانه اکثر زنان با گذشت هستند و زیاد مته به خشخاش نمی گذارند
اقای محترم منظورت چیه؟داری با کنایه حرف میزنی یا چیزی رو که در مورد خانمها میگی رو واقعا بهش اعتقاد داری؟
زهرا
United States
سلام من شیش ماهه ک عقدم فهمیدم شوهرم با دوتا خانوم اس ام اسی رابطه داره،رفتم مشاور گفت اصلا ب روی شوهرت نیار،دارم دیونه میشم
هستي
سلام
چي به روي خودت نيار. خيلي هم بهه روت بيار. اقايي كه هنوز نه به باره نه به داره، اينطوري رفتار مي كنه. اخرش هم معلومه. بهت خواهرانه پيشنهاد مي كنم. يه فكر اساسي كني. مطمئن باش فردا كه رفتين زير يك سقف، بيشتر خيانت مي كنه. از من گفتن. خوب كه نميشه هيچ، بدتر هم ميشه. باهاش منطقي صحبت كن و تكليفت رو مشخص كن.
پانته آ
من 25سالمه.دو سال پیش با استادم که46سال داشت پنهانی ازدواج کردم و همسر دومش شدم.شاید بعضی خانمها ا خوندن حرفهام بهم فحش بدن.اما خدا شاهده که من در جریان این رابطه مثل پرکاهی در دست امواج شناور بودم.من دانشجوی ترم آخر ارشد ادبیات بودم و معدلم20.چون عاشق رشته ام بودم. خواستگار هم زیاد داشتم.اما شوهرم آن موقع از بس سر کلاس با چشمهاش منو قورت میداد و اشعار عاشقانه درسها را خطاب به من میخوند که باعث شد از دانشگاه به اتهام فساد اخلاقی بازنشسته اجباریش کردند. البته در همون دوران گیرودار بازنشستگیش من باهاش پایان نامه هم داشتمو از قضا موضوع پایان نامه ام مربوط به عشق در آثار یکی از شعرا میشد.شوهرم یا همون استادم وقتی در آن روزها پیشنهاد ازدواج بهم داد ازش بدم اومد.چون موهاش جو گندمی بود. زن و دو تا بچه بزرگ داشت.تااینکه یکی از استادهای پیرتر که پاش لب گور بود و همسرش سالها پیش فوت کرده بود بهم پیشنهاد ازدواج داد و بهانه اش این بود که تو یک پدیده در عالم ادبیاتی و من میخوام تورو به قله ها برسونم. وقتی این وضع رو دیدم تمام اعتمادبنفسمو از دست دادم و تصمیم گرفتم لگد به پایان نامم بزنم و برگردم تهران و در عزلت بمیرم.همین کارم کردم اما شوهرم از روی پروندم خونه پدریمو پیدا کرد و پا پیش گذاشت برای خواستگاری.من با خودم گفتم پدرم هرگز قبول نمیکنه اما انگار یادم رفته بود که با یک استاد بزرگ ادبیات که 25سال در کلاسها شغلش حرف زدن و مجاب کردنه روبروم. بعدا پدرم منو هم مجاب کرد که آدم خوبیه و... . الان به حد پرستش دوسش دارم و جونمم براش میدم اما بخاطر بچه هاش نمیتونه همیشه پیش من باشه و بین .... و تهران معلقه. گاهی از این سرنوشتم پیش خدا گله میکنم اما جز تن دادن به قضای الهی کاری از بندگان مفلوک برنیاید... یاحق
نازنین
حقته
معصومه
Iran, Islamic Republic of
واقعا بخاطر راهی که انتخاب کردی برات متاسفم آه یه زن و نگاه چند تا بچه که صداقت و قشنگی زندگی تو دوران بچگی شونو ازشون گرفتی پشت سرت...
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
سلام بخش نظرات واسم خیلی تاثیرگذار بود. اما فکر میکنم یکم تاثیرات منفی روم داشت. منم یه زنم که بیشتر از دو سال با همسرم ازدواج کردم ایشون هم یه مرد نسبتا مقیدمثلا اهل نماز اول وقت، نسبت به ماهواره خیلی حساس که یه وقت خونه ماروهم مثل بعضی اطرافیان آلوده نکنه که فکر میکنم از این دست اخلاقیاتش بیشتر تحت تاثیر نظریات مادرش. اصل موضوع اینکه منم از نداشتن کنترل همسرم روی نگاش روزبه روز دارم حساستر میشم تو این چند وقت که حدود یک سالش هنوز تو دوران عقد بودیم خیلی باهاش صحبت کردم که کنترل نگاه زوم نکردن رو خانوما برام مهم تو اسلام مهم تو انسانیت مهم اوایل که فهمیدم (یعنی همین روز اول جشن بله برون که بین خانوما من و همسرم باهم بودیم از نگاهاش و سوالای مستقیمش درمورد یکی از اقوام خانومم که زیباست و همون روز اول محرمیت بجای صحبت در مورد خودمون اولین حرفاش این بود که فلانی ازدواج کرده ..) سعی کردم بعدها با مذاکرات دو طرفه به صورت غیر مستقیم موظوع و حل کنم اونم خیلی از این قبیل حرفا استقبال می کرد ولی نگاهاش به خانومایی که خوش تیپ یا زیبا بودن اصلا تغییر نکرد حتی تو همون زمان عقد تو یه کافینت مشغول کار شد که یه خانمم همکارش بود از صحبتایی که از سر راحتی با من میزد فهمیدم با اون خانوم که تو کافینت تنها میشن سر موضوعات خانوادگی و بی ربط به کار صحبت میکنن حتی اون اوایل در مورد تیپ اون خانوم هم با من صحبت میکرد که سرانجام به خاطر مخالفت های من دیگه اونجا کار نکرد خلاصه که الان که حدود یک سال ازدواج کردیم سر مساله نگاهش تو مهمونیا، پارک و تلویزیون و.. حتی با هم بحث هم کردیم من دیگه دارم خسته میشم اوایل میپذیرفت و عذرخواهی میکرد ولی الان میگه من شکاک هستم و زیر بار این کار زشتش نمیره. اینم بگم که از بچگی تنها آروزیی که در مورد همسرم داشتم چشم پاکیش بود حتی تو خاستگاری هم بخاطر ماخوذبه حیا بودن و چشم پاکی نسبتا ظاهریش باهاش ازدواج کردم. نمیدونم باید چه عکس العملی نشون بدم فکر میکنم شاید عکس العمل من نسبت به رفتاراش و صحبت بی پرده در این مورد باهاش اشتباه. ؟؟؟
ليلا
Iran, Islamic Republic of
خاك بر سرت
دختره احمق
ریحانه
من هم اصلا فکرش نمی کردم که شوهرم بهم خیانت کنه اون انکار می کنه ولی من هم تلفنی شنیدم وهم تک زنگ واس ام اس سه ته پسر دارم و35 سالمه واقعا از اون سر بودم نمی دانم چه کار کنم
آرمان
این طور که پیداست مثل همیشه مشکل از طرف آقایونه و بانوان گرامی تمام تلاششون رو به کار گرفتن تا بسوزن و بسازن و زندگیشونو حفظ کنن کما اینکه خود بنده از دیدن دختر خانمهایی که این روز ها در جامعه ما فراوان شدند و طرز فکر و نگرش اونها به زندگی جای تامل داره بسیار زیاد از ازدواج کردن میترسم ولی به اعتقاد من بسیاری از این خیانت ها به ظن زنانه مربوط میشه تا جایی که خودم یکی از دوستانم رو میشناختم که عاشقانه همسرش رو دوست داشت و بعد از 5 سال زندگی مشترک کماکان فکر و ذکرش همسرش بود اما همسرش بی دلیل (واقعا بی دلیل )انگ خیانت بهش میزد و اگه مثلا اتفاقی برای انجام یه کار غیر مترقبه به جایی میرفت همسرش بقدری اذیتش میکرد که از زندگی سیر میشد و این کارها باعث شد از هم دور بشن دلیل دیگر این موارد متعدد خیانت (چه از طرف آقا و چه از طرف خانوم)شرایط جامعه ی ماست که بدون شناخت کافی و درست از جنس مخالف بزرگ میشیم و در اولین برخورد ها احساس هیجانی که بابت کشف نا شناخته ها داریم رو عشق تعبیر میکنیم و باز بدلیل شرایط جامعه بدون فکر و منطق به ازدواج تن میدهیم و چون این تعهد عقلانی نبوده بعد از گذشت مدتی تازه به اشتباه خودمان پی میبریم و باز هم بدلیل شرایط جامعه به این زندگی بی روح و بدون سر زندگی ادامه میدیم و نتیجه ی آن داشتن جامعه و فرزندانی بی روح و بی اعتماد به عشق و یک زندگی سراسر تعهد است که این چرخه همین طور ادامه پیدا کرده و مثل یک نقطه عفونی که در حال انتشار سراسر جامعه رو در بر میگیره .... حال اینکه اگه از ابتدا آموزش درستی برای شناختن خود و جنس مخالفمان در سنین نوجوانی داشتیم این اتفاق ها پیش نمی امد یاد اون مثل معروف می افتم که میگه : خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.....
نازی
Iran, Islamic Republic of
مطالبتون واقعا جالب و آموزنده بود. ولی وقتی نگاه می کنم و می بینم من چیزی تو زندگی مشترکمون کم نزاشتم که باعث بشه شوهرم بره سراغ یکی دیگه، افسردگی می گیرم و نمیدونم واقعا چیکار کنه که اون دس از دروغای پشت سرهم و این ارتباطای مجازی برداره واقعا نمیدونم چیکار کنم.
سها
برای من هم پیش اومده .الان هفت ماه گذشته .ولی هنوزم نمیتونم ببخشمش .هر روز باهم دعوا داریم.اون اصلا حاضر نیست قبول کنه که خیانت کرده .همین مساله منو خیلی زجرمیده .همش باخودم میگم .چرا .اخه چرا .بعد این همه خوبی .دلم میخواد کارشو تلافی کنم انتقام بگیرم .ولی نمیتونم .خیلی دردناکه .دیگه ازهمه ی مردا متنفرم .
ف
شوهرمنم بهم سه ساله خیانت کرده من چی بگم دارم ذره ذره نابود میشم
ff
سلام مسایلی کا ذکر کردین شاید در موارد زیادی درست باشه. اما در مورد من هیچکدوم صادق نبود. من عاشق شوهرم بودم و جالبه که هنوزم هستم. تو هیچ موردی براش کم نگذاشتم. همیشه گذشت کردم و آدم آرومی هم هستم بخاطر شوهرم خانواده ام رو گذاشتم و در غربت زندگی میکنم و شوهرمم همیشه میگه آرامشی که با من داره هیچ کجا نداشته جالبه که آدم مقیدی هم هست و نماز اول وقتش ترک نمیشه با این حال علاقه زیادی به خانوما داره و سروگوشش می جنبه . نمیدونم چکارش کنم دیگه. دلم میخواد ترکش کنم ولی هم بچه دارم و هم متاسفانه اونقدر دوسش دارم که نمیتونم دوریش رو تحمل کنم. بعضی وقتا فکر میکنم چون خیالش از من راحته هرکار میخواد میکنه اما واقعا دیگه احساس امنیت نمیکنم میترسم یروزبیاد بگه بهتراز تو گیرم اومده از زندگیم برو بیرون ) عین همین اتفاق تو زندگی برادرش افتاده( راهنماییم کنین
ف
واقعا
عالی بود . کل دردهای زنان را گفتید.امید وارم هیج کس این درد و تجربه نکرده باشه ونکن.وخداوند خانمها و اقایان تنوع طلب و به راه راست هدایت کنه.
رها
باسلام من مقاله بالا رو خوندم جالب بود اما ناقص من زنی هستم که از اول زندگی همه چیز و برا همسرم مهیا کردم عشق محبت گذشت چشم پوشی از خیانتش از نظر روحی همسرم هرچی خواست براش تامین کردم بچه های فوق العاده ای تربیت کردم همسرم خودشو خیلی با خدا میدونه خیلی هم سنتی اما هر چند ماه یکبار عاشق یکی میشه ی بار همکار ی بار ی دختر بچه کم سن وقتی اعتراض میکنم عذر خواهی میکنه و توبه اما باز شروع میشه من چکار کنم که اصلا بهش بدی نمیکنم هر روز با روز قبل از ارایش ولباس حتی مسایل جنسی هر روز به روز میشیم اما بازم .....
هاجر
Iran, Islamic Republic of
همه ی ما زنهای خیانت دیده باید قبول کنیم این طور مردها مریضن.
nina
United States
کسی که خیانت میکند شخصی است که در زندگی مشترک نیازهایش براورده نشده و خیلی قبل از خیانت کردن از این موضوع رنج برده و نهایتا خیانت کرده و البته بعد از خیانت و در طول خیانت متحمل رنج های بیشتری میشود.زیرا بیشتر درک میکند که چه زندکی ایده الی میتوانسته داشته باشد ولی رویاهایش برای همیشه مدفون شده اند
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم بهم خیانت کرده با یه زن دیگه رفته بود ترکیه من وبچمم گذاشته بودتنها تو خونه چطور نفرت نداشته باشم ازش
Iran, Islamic Republic of
پس باهم همدردیم شوهرم یه ماه پیش با یه دختره ویه مرد دیگه البته واسه کار رفتن ترکیه ولی خدا اعلمه که چیا بینشون گذشته وخیلی رفتارهای دیگه که ازش دیدم خسته شدم
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مثله همه شما سوختم
ثنا
Romania
اين نظرروراجع به خانمهاهم ميدين يافقط اين نظريه منطقى تون مختص آقايونه!!!!!!!
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
19سالمه نامزدم روزتولدمو یادش رف نه تبریک نه کادو . حس میکنم دوسم نداره اخه قبلا رابطشو بایه دخترفهمیدم ولی قهرنکردم منطقی حلش کردم ولی خانوادم گفتن باید قهرمیکردی .من حالا بخاطر اخلاقای زنانه شوهرم که مدام نازمیکنه دلخورمیشه ازش قهرکردم وخبری ازش نیس یعنی میاد دنبالم؟ نمیدونم چطورباهاش رفتارکنم تاازم خسته نشه براش جذاب باشم یادرمورد فراموش کردن تولدم چه عکس العملی نشون بدم توروخدا راهنماییم کنید.

-------------------
سلام . تو بخش روان شناسی زن و مرد که در پاینن صفحه همین سایت قرار داره قبلا مطالب خوب درباره شناخت زن و مرد گذاشتیم به آنها رجوع کنید . ضمنا می توانید قبل عروسی به یک مشاور ازدواج هم مراجعه نمائید
ع
Iran, Islamic Republic of
شوهرمنم خیانت کرده تازه فهمدم قبول نمیکنه اماشکستم میگین چه کنم///////
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
چاره آدم خیانتکار طلاق و جدایی است. این از من بشما نصیحت. خیانتکار دیگه درست نمیشه. نمیشه . نمیشه . این صدبار
سمیرا
Spain
منم همسرم بهم خیانت کرده تو دوره ای که بیشتر از همیشه بهش احتیاج داشتم وقتی باردار بودم منم چیزی از قیافه محبت و رابطه کم نگذاشتم البته همسرم از اول اهل رابطه نبود قیافه هم بقول خودش براش اهمیت نداشت وقار و متانت براش اهمیت داشت اهل نماز بود و البته رفیقاش کمتر برام وقت میذاشت بیشتر با دوستانش بعد که فهمیدم با یه زن بیوه چن سال از خودش بزرگتره دنیا رو سرم خراب شد چراشو نفهمیدم حتی حاضر نشد عذرخواهی کنه حتی آخرشم نفهمیدم که کمبودش چی بود که من نتونستم براش تامین کنم فقط همین که گرفتن دست بیوه ثواب داره قربونت برم خدا زنی که دس به جیبه و شوهرش به ماه نکشیده مرده دس گرفتن داره، جایی که زن خود آدم له له محبت و وقتی که باهم باشنو میزنه فقط همینکه خدایا دردو میدی درومونشم خودت بده الان با یه پسره دوساله که اوج محبتو انرژی و ازمن می‌طلبه من حتی حوصله خودمم ندارم فقط از خدا میخوام ازش نگذره نه اون زن نه شوهرم هر روزی که نفس میکشم باید از خودم بپرسم چرا؟؟؟؟ ته تهش بیجوابیه محضه بدبختی اجازه مشاور رفتنم بهم نداد که حداقل یکی کمکم کنه بهم یاد بده اصولی با موضوع کنار بیامو فراموشش کنم
Iran, Islamic Republic of
سلام درد من این است که هیچ وقت شوهرم من و با اینکه بارها گفتم من دلم می خواد دو تایی بریم سفر نبرده ؟ درد من این که با اینکه میدونه من دوست دارم تولدم تبریک وکادو حتی شیرینی بخره نکرده ؟ دردمن اینکه میدونه من دوست دارم سورپریز شم ولی بیخیاله ؟ درد من اینکه حتی خیل وثقتها نسبت به من بی احساس؟ چیکار کنم درد اون چیه که نمیگه ؟
سارا
Iran, Islamic Republic of
مردم شوهراشون خيانت ميككنن جيكشون در نمياد
حالا تو يه مسافرت نرفتي ميگي درد دارم؟!
سارا
Iran, Islamic Republic of
به نظر من مطالبتون نیاز من رو برطرف کرد به تمام سوالاتم که در ذهنم بود پاسخ داد مرسی از تحقیقات و اطلاعاتی که در اختیار زوجین میگذارید
بی نام
Anonymous Proxy
میدونید کسی که یک بار خیانت کرد دیگه دست بردار نیست من خودم یکیش رو دارم هی با یکی می ریزه رو هم بعد می گه دلم براش سوخت فعلا چون دوتا بچه دارم کاری نکردم فقط سعی می کنم کتابهای وین دایر رو و فلورانس اسکاول شین رو که مربوط به خدا شناسی است رو بخونم وقرآن فکر می کنم تنها کسی که می تونه کمک کنه خدا هست و بس .من سعی می کنم به خودم بقبولانم که فلسفه آفرینش من که فقط به خاطر شوهرم نبوده حتما خدا هدفی از خلقت من داشته هرچند که بعضی از ساعتها آروم می شم ولی خیلی از وقت ها هم بهم ریخته هستم ولی از خود خدا آرامش بخواهید و برای خودتان زندگی کنید و بچه هاتون برای من هم دعا کنید
Iran, Islamic Republic of
منم دوماهه ازدواج کردم هرشب اشک میریزم .شبا پیشم نمیخابه تاصبح بادخترا و زنا تو تانگوست. ازاون دنیا میترسم وگرنه خودمو میکشتم .جالب اینجاست که به منم شک داره .فقط تنها امیدم به خداست
سمیه
Iran, Islamic Republic of
آخی عزیزم متاسفم. هر چه زودتر فکری کن قبل از بچه دار شدن این شرایط رو تحمل نکن
ليلي
Iran, Islamic Republic of
سلام منم شوهرم خيانت كرده خدا نابود كنه هرجي زنه بد كاره رو ي بجه دارم ٢سالشه اون خانمه هم بجش ٧سالشه از نظر من بايد اين خانما سنكسار بشن ك ديك زندكي مردم نريزن بهم
Iran, Islamic Republic of
تو که هنوز اول راهی خودتو نجات بده اون ادمی که تو میگی نمیتونه زندگی کنه اهل زندگی نیست چون واضح وبدون هیچ شرمی به کارش ادامه میده
یاس
Romania
سلام من۱۲ساله ازدواج کردم دوتا بچه دارم همسرم مردمهربان وزحمتکشی است مناسبتامونو هیچ وقت فراموش نمیکنه اما تواین چند سال هرچند وقت یه بار با یکی دوست میشه تا زمانی که من بفهمم ورابطشونو خراب کنم.همش به من میگه اشتباه میکنی ولی بعدکه دستشو رو کردم قول میده تکرار نکنه اما دوباره بعد از چند وقت به کارش اادامه میده تحمل کم محلی منم نداره اما نمیدونم چرانمیتونه به نفسش غلبه کنه دیگه واقعا خسته شدم .گاهی میگم تا منم بهش خیانت کنم اونم یه کم عزاب بکشه اون وقت میفهمه خیانت کردن یعنی چه.
زهره
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم خیلی از این کارها میکنه با این تفاوت که چند سیم کارت داره و از بی توجهی منم ناراحت نمیشه یعنی گاهی شده من 20 روز باهاش قهر کردم ولی اون بی تفاوت بوده و حتی برای اشتی من خودم پیش قدم میشم به خاطر دو تا دخترم
United States
برو مشاوره. حق شما خوشبختیه. صبر حد داره حتی با وجود بچه.
اجازه ندید کسی عزت نفستونو از شما بگیره. اجاز ندید به دخترای مومن و همسردوست یا گاهی مردای مومن به چشم کتک خور و بدبخت نگاه بشه که همسرش خیانت کنه سکوت میکنه.
الناز
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات
hadis
United States
سلام من شونزده سالم بود که عقد کردم نامزدم اول عقد هیچی نداشت حتی شغل تااینکه حدود چن ماه بعد عقد کارش درست شد اخه رشته مهندسی نفت خونده وتا قبل عقد واسه شرکت ها ازمون میداد به خاطر همین میگم هیچی نداشت من باوجود اینکه چیزی نداشت اصلا ازش ایرا د چیزی نمیگرفتم حتی خرید کردن
حدود هشت ماه ازعقدم گذشته بود فهمیدم بایه نفر رابطه داره البته باپیامک بعداز کلی ماجرا فهمیدم معشوقه زمان دانشگاهش بوده و اینوهم فهمیدم که حتی بعدازعقد هم باهاش رابطه داشته من تواین سن خیلی دچار ضعف روحی شدم با حرف زدن و چیزای دیگه بخشیدمش هنوزهم عقدم حتی حدود دوماه پیش فهمیدم یه سیم کارت پنهانی داشته ولی خودش انکار کرد مال دوستمه ..به نظرتو میتونه منو خوشبخت کنه باهاش زندگیمو ادامه بدم؟
ثنا
Romania
همين الان تمومش كن!اگه دلش پيش يكى ديگه باشه تاآخرعمرت پيش اونه!!!حتى به باداون شباپيشت ميخوابه!الان متوجه نيستى!!چندسال بعدميفهمى!شوهرمن حتى دلش ميخواست اسم منوتغييربده به اسم عشقش!!!جداشو!سنى ندارى ،فرصت زياددارى!
بهار
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه من نميتونم ثابت كنم كه همسرم داره به من خيانت ميكنه چون با اينكه ميدونم با حسابدار شركتش ولى هيچ مدركى نميزاره حتى رمز گوشيشو عوض كرده و همه جا حتى تو حمامم ميبره و به راحتى قسم دروغ ميخوره نميدونم چه بايد بكنم!؟!
United States
اشتباه نکن. مشاوره برو. ازدواج با چنین آدمی به نظر اشتباه میاد
بی کس
United Arab Emirates
سلام ن بخدا مردی ک خیانت کنه هيچوقت آدم نميشه تو خونشه خیانت این شانس رو ب خودت بده فراموشش کن چون ی روزی پشيمون میشی مثل خود من کاش ب حرف بزرگترگوش میکردم نميرفتم سر زندگی الانم راهی جزپشیمونی ندارم شب روزم گریه اس
نفیسه
Iran, Islamic Republic of
ی مرد واقعی هیچوقت خیانت نمیکنه اگرم همچین رفتاری به هر دلیلی انجام بده از کار خودش باید خسته یا دچار عذاب وجدان بشه اگر اینطوری نیست بیماره راحت به حال خودش رهاش کنید.
یاسمن
Iran, Islamic Republic of
سلام. شوهر من به حرف خودش به دلیل کار، حدود یک سال، شبا خونه نیومد. بعد کلی بدهی بالا آورد. بعد که کارشو عوض کرد الانم بعضی شبا به بهانه کار خونه نمی یاد یا به بهانه ماموریت همش میره تهران. بهش شک کردم اما همش طوری منو قانع میکنه که باورم میشه خیانتکار نیست. مدت زیادیه که نسبت به من خیلی سرده. بهش شک دارم ولی هیچ راهی واسه فهمیدن اینکه خائنه یا نه، ندارم. چیکار کنم؟یکی از همسایه هامون یدفعه قسم خورد که چندبار که من نبودم دختر آورده خونه. وقتی بهش گفتم انکار کرد و گفت که میخوان زندگیمونو خراب کنند. در ضمن، من دکترا دارم اما شوهرم دیپلمه.
تنها
Germany
من 36 ساله ام وفوق لیسانس دارم شوهرم یه بار بهم خیانت کرده ولی گفت اشتباه کردم حالا یه لیست شماره تلفن زنها بدکاره رو. توماشینش پیدا کردم حالا نمدونم با اونا رابطه داره یا نه ازاول هم توخونه اصلا حرف نمیزد. که بفهمم کجا چه خبره حالا همینطور
Iran, Islamic Republic of
من چهل سالمه از هشت سال پیش فهمیدم شوهرم بهم خیانت کرده اولاش خیلی داغون بودم ولی کم کم بی خیال شدم و الان دیگه کلا ولش کردم زیر یه سقف زندگی میکنیم ولی مثل خواهر برادریم اینطوری راحت ترم دیگه نه دعوا داریم نه محبت اون کار میکنه پول میاره منم به کارای خونه و بچه ها میرسم البته اون کارای قدیمشو گذاشته کنار ولی دیگه دیر شده دیر برگشت حالا این منم که نمیخوام صداشو بشنوم نمیخوام ریختشو ببینم خیلی خوشحالم خیلی
رضا
Iran, Islamic Republic of
من عاشق زنم بودم.حتی عاشق گلدونی که خریده بود، حتی عاشقش وقتی گاهی دعوایمان میشد...
2 سال پیش برای پیگیری یک مساله حقوقی سخت و واقعا طاقتفرسا مربوط به خانواده اش به همراه دختر 5 ساله مان چند ماه خونه مادرش در شهرستان رفت و ما ماهی یکبار همدیگر رو می دیدیم، و من هر شب نیمساعت تلفنی دلداریش میدادم که بالاخره مشکلات حل میشه و ما باز زندگی شیرینیمونو در کنار هم ادامه میدیم؛
اما او به این دلیل که نیازهای عاطفیش جبران نمیشده و در پیگیری موضوع دادگاه خانواده اش فشار شدید روانی داشته و ضمنا چون بعضی از دوستانش میگفته اند امکان ندارد شوهرت اينهمه مدت به تو وفادار مانده باشد؛ با حس توهم انتقام و ارضای نیاز عاطفی با مرد ناشناسی وارد یک رابطه دیداری شده و با هم قرار میذاشته ن و بیرون میرفتن و حرف میزدن.
اینو یکسال بعد( 4 روز پیش ) از دختر کوچکم فهمیدم.
وتمام اینها در حالی اتفاق می افتاده که من هزار کیلومتر اونطرفتر هر شب لباسهاشو بو میکشیدم و با عشق گلدون کوچیکشو آبیاری میکردم که خشک نشه..
الان با گریه و زاری به مرگ مادرش و مرگ دخترمون قسم میخوره که ارتباطشون فقط در حد حرف زدن بوده و فقط موقع قرار با هم دست می داده ن وبیشتر از 15 بار همدیگر رو ندیده ن و بعد پشیمون شده و حتی میخاسته به من ماجرا رو بگه اما ترسیده که نتونم تحمل کنم.
الان سه روزه که دایم گریه میکنم و عذاب میکشم؛ اینکه دست مرد غریبه ای رو لمس کرده و به او هر چند کوتاه، دل بسته و قلبش که به من تعلق داشته برای دیدار با او تپیده است!

خانمم 26 سالشه، مقداری خود شیفته، پرخاشگر و شدیدا عاطفی و همیشه رفتارش و باورم بر این بوده که خیلی زیاد دوستم داره و 7 سال از ازدواجمون میگذره؛ اما حالا به همه چیز شک دارم و دوست دارم زودتر بمیرم و خلاص شم.
از شما دوستان میخام که به دور از شوخیهای اینترنتی راهنماییم کنید.آیا ببخشمش؟ آیا قسم هاشو در مورد میزان ارتباطش باور کنم؟ (یا هر راهنمایی دیگری)
نجمه
Iran, Islamic Republic of
سلام بنظر من اگه خيلي دوستش داري بهش يه فرصت بده اون حتما به اشتباه خودش پي برده.پيش مشاوره مبريد تا عواطف همسرتونو كنترل و هدايت كنه.اون راهي رو انتخاب كرده كه اشتباه بوده ولي همه انسانها اشتباه ميكنن مهم اينه كه اشتباهشونو تكرار نكنن باهاش حرف بزن از نو شروع كن من خودمم مشكل شما رو دارم ولي ميخوام از نو زندگيمو بسازم به خدا توكل كن شما انسان قابل احترامي هستيد
مهناز
Romania
برادر عزیز اگه کسی یکبار خیانت کرد بازم به همین کار ادامه میده,دندون لقو باید کشید حیف این عشق به پای همچین زنی
ح
Germany
من خیانت رو نه از طرف مرد نه از طرف زن نمیتونم هضم کنم بنظرم خیلی نامرديه اما شما یه بچه دارید اونم یه دختربچه که حساس و احساساتی تر از یه پسر بچه است پس بخاطر فرزندتان یه فرصت دوباره به همسرتون بدید اما قبلش مفصل باهاشون صحبت کنید و دلایل کارشون رو بپرسید و بهشون تفهیم کنید که اگر اشتباهشون یک بار دیگر تکرار شود هیچ بخششی در کار نیست،میتونید با یه مشاور خانواده خوب هم صحبت کنید. خدا مشکلات همه را حل کند...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
اگر بخای ادامه بدی باید تا آخر عمرت با شک و دولی ادامه بدی . سر گوچکترین اختلافی یاد این قضیه میافتی و اذیت میشی . ثانیا" یه بچه ت میشه 2 تا این 6 سال میشه 16 سال . اونوقت اصلا" دیگه نمیتونی. الان باید تصمیم سختی بگیری . ضمنا" آقای محترم اگه قرار بشه ما مردها اینجور گناه ها رو ببخشیم ظلم به جامعه کردیم. این زنان علاوه بر اینکه زندگی خودشون رو نابود میکنن یه زندگی دیگه رو هم نابود میکنند. فرض کن آن مرد زن وبچه داره . آیا واقعا" فکر کردی آن زن چه روزوشبهایی با گریه خوابیده؟ من اصلا" در این گونه موارد بخشش رو قبول ندارم. فرد خیانتکار باید به سزای اعمالش برسه. والسلام
نیلو
Iran, Islamic Republic of
به همسرت فرصت دوباره بده. شاید پشیمون شده .خودش هم گریه میکنه . اشتباه که بهش بد کنی
لیلا
Germany
به نظر من این بارو ببخش منم همسرم بهم خیانت کرده بخشیدمش ،خدا تو قران فرموده از اشتباه بندگانم بگذر تا در روز قیامت از خطاهای شما بگذرم انسان جایزالخطاست این دفعه رو مثل من ببخش اگه خوب نشد ازش جدا شو ،میدونم چقدر سخته سر خودم اومده
پروین
Romania
ببخشش ضرر نمی کنی
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
درجواب رضا.کسی ک نخواد اشتباهی کنه از همون اول از عاقبت کارش میترسه و خطا نمیکنه.اگه ببخشیش دوباره خطا میکنه.همه دعوا ها تون هم بخاطر این بوده ک میخواسته ازت دور بشه و راحت تر با گوشی کارشو انجام بده.حالا خودت بهترمیدونی.ولی مادر باید پاکـباشه تحت هر شرایطی تنش پاک چشمش پاک و زبانش از عشوه گری برای نامحرم پاک باشه .داداشم نبخشش ..اشتباه نکن
Iran, Islamic Republic of
من يه زنم نه خيانت كردم نه خيلنت ديدم شايد نظرم اعتباري نداشته باشه ولي اين حرفو دارم از ته دل ميزنم چون هردوتون عشق قوي دارين ببخشيدش و سعي كنيد وقت خالي تو زندگي نداشته باشيد همش بيرون و خوش گذروني كنيد بعدشم چيزي كه گفته رو قبول كن دست دادن موضوع مهمي نباشه واستون ميدونم مهمه ولي سعي كنيد كه نباشه اصن فك كنيد اون اقا يه پيرمرد بوده بگيد چيز مهمي نيست
مغز ما انسانها خيلي ساده لوحه مثلا اگه همش به خودمون بگيم بيخيال واقعا بيخيال ميشه
شما هم همش بگيد چيز مهم نبوده و فكر خوب بكنيد
بخشيدن خيلي شيرينه بار سنگين از شونش برداشته ميشه
مطمئن باشيد كه تا اخر عمرش پاتون ميمونه و مديونت ميشه
كمكش كنيد خودشو ببخشه و بهش بگيد كه فراموش كردين و دوس داريد كمكش كنيد اوهم فراموش كنه
انشالله عشقتون پايدار و به دور از آفت باشه 🌷
Iran, Islamic Republic of
نه خیانت تکرار شدنی این بلا هم سر من آمد شوهرم رابخشیدم ولی اون نه یک باربلک سه بار بایک خانم تکرارکرد اونم درهد زنا
نغمه
Iran, Islamic Republic of
کسی ک خیانت میکنه عذاب وجدان چندانی نمیگیره چون میره سراغ نفرای بعدی و سرخودشو گرم میکنه تا فکرو خیال نکنه پس زیاد خودتونو اذیت نکنید
شوهر منم با چنتا زن تو تانگو و ...چت س ک س ی میکنه و ب رابطه هم ختم شده ..اولش فقط غم بود اما الان یکمی شده عادت
نمی تونم جدا شم چون از نظر مالی کسی نیس ساپورتم کنه یا حمایت ..خانوادمم اصن باهام خوب نیستن
شیداس
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزای درد کشیده منم مثل شما مورد این بیرحمی قرارگرفتم یک داستان کوتاه میخام براتون تعریف کنم.یک نفر شغلش تخلیه کردن چاه دستشویی بود ظهر که میشد همان جا غذا میخورد به این بوی گند عادت کرده بود یک روز میبرنش بازار عطر فروش ها میبینند بیهوش شد یک نفر که اونجا بود شناختش گفت ببرینش کنار دستشویی دیدند بهوش امد.نکته اینجاما همه این قدر به سرمان اورده اند که به این زباله دانی عادت کردیم.انها اگر مرد بودند مثل هرزه ها به حریم خصوصی خانواده احترام میگذاشتند.انها مارا برای خدمتکاری وفرزند داری وجلو چشم مردم میخاهند.وقتی مردی به همسر خودش نمیرسد چطور به خودش اجازه میدهدسراغ زن یادختر دیگر رود.انها مطمئن هستن شماهستین و هر کار هم بسرتان بیاورند باز هستین.امابه چه قیمت گرفتن جوانی وروح روانتان وبیمارشدن وسفیدشدن موهای شما؟به فکر چاره باشید انها برای شما شوهر نمیشوندلااقل باقی عمرتان رابا این هرزه ها به حدر ندهید انها ایمان رااز شما میگیرند شخصیتتان راو...؟به خود بیایید قبل از این که سنتان به پیری برسد؟مهریه تان را اجرا بگزارید وتا قرون اخر بگیرید.بخدا درست صبرکردن ثواب داره وخداوند با صابرین است اما شمارا ازدین واستفاده کردن از لحظات زندگی ورسیدن به کمال می اندازد از بس که فکرمیکنید؟ما افریده شده ایم به خدابرسیم با انها خوب رفتار کنید وکم کم مدرک برای طلاقتان جمع کنید وبچه ای که در این منزل بزگ شود بچه سالمی نمیشود؟خودتان رانجات دهید باتوکل به خداوند امام زمان .روزی 5دقیقه با اقایمان امام زمان درددل کنیم ارتباط روحی برقرار کنیدفراموش نکنید اقایمان همه جا حضور دارند التماس دعا وموفق شدن تک تک شما عزیزان
mahta28
Iran, Islamic Republic of
سلام نظرات همه خوبن همه رو ک میکنم چون منم متل. شما این خیانت ها رو تجربه کردم البته خیانت از نوع کلامی منظورم تلفن و پیام هست وقتی میبینم آقای به خاطر دور بودن از همسرش چه قدر ناراحت بوده
نجمه
Iran, Islamic Republic of
من تمام تلاشمو ميكنم كه همسرم مال خودم بشه ولي انگار خسته شدم حس ميكنم هنوز با نفر سومي در ارتباطه ولي به خدا توكل ميكنم و باز تلاش ميكنم لطفا شما هم بيشتر و دقيقتر راهنمايي كنيد .اصلا تلاش من ثمر ميده؟
Iran, Islamic Republic of
نمیده من خودمم تجربه کردم الکی وققتو تلف نکن
Iran, Islamic Republic of
سلام ممنونم ازراهنمایی شما
نازنین
Iran, Islamic Republic of
vay az daste in marda
Iran, Islamic Republic of
وای ازدست ،زنها
بهار
Iran, Islamic Republic of
مطالب بسیار کامل و جامع و کاربردی بود.سپاس فراوان
فریبا
Iran, Islamic Republic of
منم چهارده ساله خیانتهای پی در پی دیدم ولی دو تا دختر دارم چه کنم داغونم حالم بده مرگ رو دارم میبینم
نسترن پارسا
Iran, Islamic Republic of
باتشکر از متن مفیدتون من سه ماه پیش متوجه چت شوهرم با یه خانم بیوه که همسایه ی قدیمان بودن شدم ...درمیون گذاشتم قسم خورد فقط چت بوده اصلا نمی بینمش ناراحتی های روحی خودمو سرکوب کردم بااون زنم تماس گرفتم اونم قسم وقران شوهرتو مث برادرمه ...دیگه قضیه تموم شد بعد یه ماه دوباره شک کردم اومدم تلگرامشو هک کردم دیدم بله به هم خانمم و آقایم میگن علنی کردم با مادرو برادرای شوهرم ولی هنو خانوادم اطلاع ندارن اول گف شوخیه بعد چند روز گف سه ماه صیغه بودیم بعد اصرار کردم گف دوسال اول گف رابطه داشتیم الان میگه نه ماهیچ رابطه ای نداشتیم .....فقط حامیش بودم بهم گفته مرد من منم احساس مسولیت کردم .....گفتم چرا گفت نق زیاد میزدی...در صورتی که من چند ساله از نظر اقتصادی جنسی وروحی از شوهرم کمبود احساس می کردم ....وشکم درس بود
حالا میگه تمومش میکنم اعتمادی ندارم...دیگه ولی شوهرمو دخترمو وزندگیمو دوس دارم .....چیکار کنم چطور شوهرمو به خودم جذب کنم درعین اینکه غرورمو حفظ کنم آخه من زود خودمو درمقابل شوهرم میبازم من سریع ابراز احساسات میکنم برعکس شوهرم
کمکم کنید تازه این اتفاق برام افتاده قرار این هفته مشاوره هم برم ....شوهرمو چطور جذب خودم کنم...تو ایندو هفته هم خیلی عصبی و بداخلاق شدم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اقعا برات متاسفم ولی توبه گرگ مرگه.کی گفته تو بخاطر دخترت خودت رو فدا کنی.اون بزرگ میشه ولی تو داغون میشی.زندگی برای دخترت توی این فضا خیلی بدتر از طلاق وجداییه
سمیه
Iran, Islamic Republic of
تروخدا به من بگید چطور تلگرام شوهرم رو هک کنم دارم دیوانه میشم
نفس
Iran, Islamic Republic of
عزیزم تلگرامیتی رو دانلود کن شماره شوهرت نصب کن رو گوشیت رمزی ک میاد رو'وشی شوهرت و وارد کن
منم 14روز میشه متوجه شدم شوهرم دارای ارتباط دارد بامسینجر پیامک میده
باید چیکترکنم
ss
Iran, Islamic Republic of
شوهر من خیانت کرد گوشی مخفیشو از تو ماشینش پیدا کردم وقتی بهش گفتم کلی منو با سیم کتک زد تا گوشیو بهش پس بدم منم دادم با هزارتا دختر دوست بود من فقط یه ساله عقد کردم 9 سال همدیگه رو می خواستیم خانواده من قبول نمی کردن تا اینکه خانوادم قید منو زدن و یه ساله از خانوادم خبر ندارم...او زیر دیپلمه و من فوق لیسانس معماری....همیشه دنبال مشروب خوریه....یه وقتایی میرم تو گوشیش می بینم فقط چیزایی مثل. س ک س با مامانم.....سرچ کرده....نمی فهمم چرا انقدر ذهنش درگیر اینه...واقعا خسته شدم جایی رو هم ندارم برم...کسی رو هم ندارم باهاش درددل کنم
Iran, Islamic Republic of
شوهرمن همه بهم خیانت کردن ی بار ن دو بار چندباردوباردوستای خودم وقتی فهمیدم خوردشدم دیگ احساسی برام نمونده حالم خیلی بد میشه وقتی متوجه هستم خیلی دوسش دارم پسرخالم همه هست ب خاطر خانواده بچه هام فعلا به خانوادم هیچی نگفتم اونا بهش خیلی اعتماددارننشش سال ازدواج کردیم دختر پسردارم نمی‌دونم چ کار کنم لطفا کمک کنید
م
Germany
بنظر من ازش جدا شو و برو دنبال خونواده ات چون شوهر شما هيچوقت درست نميشه
Iran, Islamic Republic of
خیلی سخته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم
اگر به پاش بمونی بزرگترین اشتباه زندگیت کردی
خانواده ای که بخاطر یه مرد هرزه قید تورو زدن وقتی تورو نادم و پشیمون ببینن حتما می بخشن تورو و می پذیرنت
اولین کاری که میکنی این باشه که برو سر کار که محتاج یه لقمه نون یه هرزه نباشی بعدشم ازش طلاق بگیر و مهریت بگذار اجرا تا عشق و عاشقی و هرز پریدن تا عمر داره یادش بره
و در نهایت برگرد سمت خانوادت
فقط با یه آدم کثیف و هرزه زندگیت تباه نکن
منم مثل تو دردکشیدم
خودت بدبخت نکن....
Iran, Islamic Republic of
توروخدامنم این مشکل و چندساله دارم شوهرم رمزمیذاره ر وگوشیش به محض اینکه رمزشو میفهمم ازدوباره عوضش میکنه دوباره ازش خیانت دیدم ولی به خاطربچه هام موندم میشه روشنتربگید چطورتلگرامشوروتلگرام خودم نصب کنم آخه رمزگوشیشوندارم
ناشناس
Germany
سلام من خودم چوب استباه مو خوردم و متوجه شدم مقصر اصلی خودم هستم وقتی زن و بچه دارم برای چی باید به کسی دل ببندم یا باهاش پیام بدم برای چی برای ی دختر باید خرج کنم همه چی از خودم شروع شد و فهمیدم این دنیا باید جواب کار ها مو بگیرم اگر خوبی کنم خوبی میبینم و اگر بدی کنم بدی میبینم فقط ی چیز میخوام دوباره مثل قبل باشیم هم من همسرم و بخشیدم و هم اون من و میخوام بدونید که خدا هست من اشتباه کردم خود بینی نمیدونم پول اینها باشن و ادم بفهمه هر چی داری برای خانواده هست اگر میخوای بری رستوران بازن و بچه ت برو اگر میخوای فیلم یا فوتبال ببینی با زنت ببین باهاش شوخی کن و بهش بگو چقدر دوستت دارم شاید خیلی ها میان اینجا تا بفهمن مشکل از کی بود که زنش بهش خیانت کرد مشکل خودتی غرور تو لقد کن برو دستش و بگیر و باهاش زندگی کن اون تازه شده شبیه تو زندگی تو به خاطر ی دیگه از دست نده هیچ چیزی ارزش تو رو نداره فقط میخواستم اینو بگم افتخار نمیکنم گفتم شاید یکی مثل من خر پیدا شه که زندگی ش به خاطر خودش داره به هم میخوره فقط ببخش سخت هست ولی تو میتونی ببخشید
لیلا بهمنی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من دانشجوی دکترای مطالعات زنان و خانواده هستم و در حال کار کردن روی مسأله روابط فرا زناشویی و ارتباطات خارج از چارچوب خانواده. می خواستم از کسانی که مورد خیانت واقع شده اند (یعنی زن و یا شوهر آنها با فرد دیگه ای ارتباط برقرار کرده) و حاضر هستند که در این پژوهش علمی و دانشگاهی جهت شناخت عوامل پدید آورنده این معضل شرکت کنند، خواهش کنم که یک ایمیل با ذکر شماره تماس و یا بدون آن به آدرس زیر ارسال کنند تا با آنها ارتباط برقرار شود. ضمنا هیچگونه اطلاعات شخصی از قبیل اسم و فامیل و ... در مصاحبه خواسته نمی شود و به هر طریقی که فرد تمایل داشته باشد، مصاحبه انجام خواهد شد. مثلا مصاحبه حضوری یا تماس تلفنی، ایمیل و یا از طریق شبکه های اجتماعی مثل تلگرام و ... . با تشکر فراوان Bahmani.66@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخ
ناشناس ن
Germany
ممنون از مطالب خوبتون بين مطالب داخلى خوب بود مطالعه كتاب خيانت رو پيشنهاد مى كنم به نظرم خانم ها در حفظ يك رابطه بسيا مى تونند موثر تر باشند متاسفانه ما زنها اموزش درستى براى ايجاد وحفظ يك رابطه نمى بينيم نه در خانواده نه محيط تحصيل ما مى توانيم بسيار قوى عمل كنيم چون قدرت اصلى در زندگى در دستان ماست ولى حتى از قدرت خود در رابطه بى خبريم. اگاهى وعشق بى شائبه واموزش اين عشق يگانه راه رسيدن به خوشبختى خانواده است كاش همه ما لذت يك زندگى زناشويى عاشقانه پايدار را تجربه كنيم.
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
من بیست سالمه از شونزده سالگی با اولین عشقم ازدواج کردم.درسن هجده سالگی متوجه خیانت همسرم شدم.هنوز با گذشت چندسال باورم نمیشه همچین اتفاقی برام افتاده.ب قدری دوستشداشتم ک حتی خونوادمو مطلع نکردم
ازاین موضوع .همسرم حتی بی شرمانه رابطه ش رو برام توضیح میداد و وقتی گریه میکردم میخندید.وازطرفی میگفت اگه طلاق بگیری خودکشی میکنم..چند باری بهم خیانت کرد و من متوجه شدم ..ولی بازم بخشیدم.تا الان ک پنج ماه از عروسیمون میگذشت ک فیلم رابطه جنسی شو تو گوشیش دیدم.واقعا ضربه سنگینی بود.من فقط بیست سالمه ولی خیلی نا امید و خسته ام..من حتی مشکلی از لحاظ عاطفی جنسی نداشتم.از لحاظ زیبایی واقعا زیبا واز نظر اخلاقی واقعا مورد پسند بودم .ولی دیگه خودمو قبول ندارم..حتی ازخودمم متنفرم..شما میگید بجای دعوا با فردی ک خیانت کرده خوب رفتار کنیم و مشکلات و بررسی کنیم.
خب من خیلی اشتباه دیدم و حتی یبار یک ماه مونده ب عروسی متوجه خطای همسرم شدم و اینبار حتی پیشش گریه نکردم بیشتر ب خودم رسیدم بیشتر بهش اهمیت دادم و نتیجه اش شد این.من حتی با خونواده همسرم ب بهترین نحو رفتار میکنم
پس چرا باید اینطور باشه زندگیم
خانم لاهیجانی
United States
سلام. شماها چرا مشاوره نمیرید؟ خودتان را دوست داشته باشید. نگذارید کسی از شما سو استفاده کند.زندگی زیباست خود را لایق زیبایی اش بدانیدو درست و عاقلانه زندگی کنید.
خانم راست....
United States
سلام. بخشش خوب است اما حتما در زندگی از مشاورین خوب و حداقل سه مشاور صحبت کنید.انسان شناس باشید. اجازه ندهید کسی از شما ومهربانی شما سو استفاده کندو همواره با توکل به خدا عزت نفس خود را افزایش دهید.برای خود احترام قائل باشید . طوری وابسته نباشید که مورد سو استفاده قرار گیرید. وابستگی به همسر پسندیده و طبیعی است اما بیش از همه به حکمت خدا و مهربانی خدا تکیه کنید.
Iran, Islamic Republic of
من بارها بخشیدم ولی دوباره شرو کرده بخشیدن کار اشتباهی منکردم شمانکنید
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام. اول از سایت خوبتون تشکر می کنم که همچین فضایی رو ایجاد کرده و خانمها و آقایونی که با مشکل خیانت و یا بی اعتمادی مواجه شدن خیلی راحت می تونن حرفای دلشون در این رابطه رو اینجا بیان کنن. من اول از همه میخوام یه مطلبی رو خدمت بعضی از خانم ها که با وقاحت تمام میان میگن همه مردها مثل هم هستن و همشون خائن هستن و به این راحتی شخصیت آقایون رو زیر سوال می برن عرض کنم! خانم محترم، از قدیم گفتن یه دست صدا نداره. شما اگه از شوهرت خیانت دیدی اینو بدون که یه جای کار خودت هم می لنگه که باعث شده شوهر شما میل به سمت یه رابطه دیگه پیدا کرده (البته من به هیچ وجه منکر بی بند و باری و شهوت پرستی بعضی آقایون که متاسفانه تعدادشون کم هم نیست نمیشم) این دلیل نمیشه که چون شوهر شما دست به این خیانت زده بقیه آقایون رو هم در ردیف این آقا قرار بدی. در ضمن همیشه عامل اصلی خیانت یه مرد به همسرش یک زن (از جنس خود شما) هستش. پس انقدر به خودتون نبالید. اگه یه نگاهی به اطرافتون بندازید و اگه تو این جامعه زندگی می کنید میبینید که تعداد خانم های متاهلی که به شوهراشون خیانت می کنن کم نیست! ممکنه اون خانمی که باعث خیانت مرد شما به شما شده یکی از همین خانمای متاهل باشه! پس از خانمای عزیز خواهش می کنم انقد یک طرفه به قاضی نرن و فقط مردا رو مقصر ندونن و چشماشونو باز کنن و یکم منطقی تر صحبت کنن.
مریم
Germany
سلام به همه مردها و زن هایی که متاسفانه خیانت رو تجربه کردن و امیدارم این تجربه تلخ واسه دشمن آدمم پیش نیاد.من یک زن سی ساله هستم.دکترا دارم و والدینم هم دکتر هستن.تک فرزندم و پدرم همه کار واسه ما کرد از خرید خونه و ماشین تا جهیزیه و جشن عقد مفصل.همسرم اختلاف طبقاتی زیادی با ما داشت اما من احمق علیرغم مخالفت خانواده باهاش ازدواج کردم.باید بگم که من با یک دیو بد سیرت زندگی نمی کردم و بی انصافیه اگه بگم آدم بدی بود.اتفاقا خیلی مهربون و خوش اخلاق بود, به من محبت زیادی می کرد و همیشه همه جا از من تعریف می کرد و به خانوادم احترام میذاشت.من هم همین رفتار رو با ایشون داشتم.از لحاظ محبت ,جنسی ,خانه داری ,احترام و مسایل مالی هیچ چیزی کم نمیذاشتم.وسط همین روزگار خوش بود که فهمیدم شب ها تو گروه های تلگرامی با دختران روسپی چت میکنه.چه عکس های ناجوری می فرستادن و حتی کار به قرار در کرج هم کشیده شده بود که خدا رو شکر معطل مکان بودن که من فهمیدم.دنیا رو سرم خراب شده.از خودم و اون متنفر شدم.خیانت خط قرمز من بود و همیشه میگفتم مردی که قراره بره هر چی زودتر بره بهتر.فکر میکنم آدم خودش باید واسه خود احترام قایل باشه و موندن با چنین مرد هرزه ای حماقته.اما مشکلم اینجاست که من تک فرزند خانواده هستم وطلاق باعث دلشکستگی مادر پدرم میشه.داییم هم متاسفانه بتازگی در اثر سرطان در چهل سالگی فوت کردن و حال عمومی خانواده خوب نیست.از طرفی حتی نمی خوام صداش رو بشنوم از طرفی نمی دونم طلاق چه عواقب روحی واسه خودم و بالخصوص مادرم داره.مشکل مالی ندارم چون خودم درآمد خوبی دارم و حتی نیازی به کمک خانوادم ندارم اما از عواقب روحی طلاق می ترسم.از طرف دیگه تضمینی نیست که همسرم مجدد پی این کار نره.فکر کنید اگر موفق شده بود با این روسپی ها رابطه برقرار کنه و مثلا ایدز یا هپاتیت می گرفت و من و مبتلا می کرد جی.این افکار مثل خوره افتاده به جونم.کاری به ان خانم ها ندارم اونا کارشون تن فروشیه اما لعنت به هر چی مرد و زن خیانتکاره که باعث مرگ روحی شریک زندگیشون میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
از خوندن مطالبت قلبم به درد اومد
این طور که معلومه زن خوب یا مرد خوب خیانت می بینه و باید بد باشی تا قدرت بدونن
عزیز دلم
بنظر من بگذار یکم زمان بگذره
ولی مردی که همسری با این موقعیت داره چه از لحاظ خانوادگی چه تحصیلی و چه مالی
و قدرش نمیدونه
اصلا ارزش نداره به پاش بمونی
خانم گیلان
United States
حرفای این آقا اغلب درسته. واقعا کسی که روخوشبختی دیگران پل بسازه وبپره توش خیلی بی عرضه و ضعیفه. اگه یه زن با عرضه است بهتره رو زندگی خودش با شوهرش مانور بده و روی زندگی مردم دیگه و رو زندگی محارم مثل پسر یا برادرش(بعضیا) آب گلالود نریزه و خودش رو نچسبونه به زندگی آدمای خوشبخت دیگه.
انسانیت باید در وجود انسان به ظهور برسه تا بشه بگیم انسانیم.
رویا
Iran, Islamic Republic of
بعد از 4 سال زندگی بهم خیانت کرد و من متوجه شدم. الان یک ماهه ترکش کردم و تواین یک ماه تازه فهمیدم که تمام این پار سال با آدمهای زیادی ارتباط داشته و میخوابیده.
فقط میخوام این روزا زودتر بگذره و حالم دوباره خوب شه
س
لعنت به هرچی مرد خائنه
خانم لاهیجانی
United States
سلام. مشاوره برویدو سرسری نگیرید. نگذارید انقدر آسیب ببینید که خودتان دچار انحراف شوید.
ع
Iran, Islamic Republic of
منهم يه زني هستم كه توزندگيه سي سالم كم نگذاشتم زن زيبايي هستم باشوهرم ١٢سال فاصله سني دارم ولي كم و بيش تو زندگي خيانت ديدم چند بار قهري داشتيم ولي با اين كارهاي خودش شديدا نصبت به من حساسه حساسيت ديونه وار كه هركس رو راحت بهم نصبت ميده هركس منو نگاه هم كنه ميگه تو نگاه كردي در صوزتيكه من خودم خييلي مقيدو مغرودم درمقابل هر مردي و خيلي رعايت ميكنم ،ولي مووندم چكار بايد كنم در صورتيكه مرتب با كارمندش اسم ميده و مخفيانه در تماسه و پيامهارو پاك ميكنهز،هر وقت هم اعتراضي كنم يه معشوقه برام حواله ميكنه كه تو مواظب رفتار خودت باش ،از بيرون رفتن بيزارم بخاطر اخلاقش كه نسبت بهم داره ،خستم كرده
دومان
Germany
شوهر منم بهم خيانت ميكنه اما بااينكه من ميدونم إنكار ميكنع نميدونم با اين وضعيت چيكار بكنم
خانم لاهیجانی
United States
سلام. حتما مشاور بروید. قضیه مهم است. زودتر پیگیری کنید. به خودتان احترام بگذارید. قوی باشید. خدا یارتان
M
Iran, Islamic Republic of
درود بر دوستان،بخدا تو دوره ای از زمان زندگی می کنیم که دیگه به هیچکس نمیشه اعتماد کرد،کامنتای شما ها رو که می خوندم خیلی ناراحتم کرد و امید وارم همه سرعقل بیایم،تقریبا همه با مشکل بزرگ خیانت دست و پنجه نرم می کنیم
خانم لاهیجان
United States
هرکه به همسر خیانت کرد به خود خیانت کرده و حواسش نیست.
کیان
Iran, Islamic Republic of
من پسری23ساله هستم العان با دختری 13ساله نامزد کردم حدود یک سالی هست تا این که هفته پیش متوجه ارتباط تلفنی نامزدم وچت تلگرامی اون شدم طرفش معلمشه و از اون پورسیدم جریان چی بوده میگه دختر به من مرتب زنگ میزد وبهش گفتم داری به نامزدت خیانت میکنی میگه نه من دوسش دارم این خیانت نیست فقط میخوام باهات حرف بزنم و معلم دستشو گزاشت رو قران و قسم خورد من بهش دس نزدم و اینو خارج از مدرسه ندیدم تورو خدا کمکم کنید در حال قسم خوردن معلم گفت زمانی که شمارشو جواب ندادم گفت من با یکی دیگه ام ارتباط تلفنی دارم معلم گفت شاید به خاطر ای بوده که من جوابشو بدم این حرفو زده من چیکار کنم یه هفته شوکه شدم
Iran, Islamic Republic of
جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
سلام بهم کمک کنید
کیانو
Iran, Islamic Republic of
من پسری بیستو سه ساله نامزدم 13سالشه فهمیدم رابطه تلفنی داره با کسی ولی میدونم تلفنی بوده قبل از اینکه همو ببینن فهمیدم العان 10روزه باهاش قهرم چیکار کنم اخه من به هیچ دختری اعتماد نداشتم برا همین رفتم این 13ساله رو نامزد کردم حالا این جریان پیش اومده ولی اینم بگم ده بار باهاش رابطه داشتم تا حالا خونوادش یه شب گرفتنمون ولی به خاطر عابروشون چیزی نگفتن حالا من چیکار کنم
صالح
من نمیدونم اون عزیزی که این مطالب مفید رااز منابع مختلف جمع آوری و تدوین کردن آقا بوده یاخانم،هرچند احتمال زیاد خانوم بوده،
مطالب خیلی خوب بود و قطعا مفید،
اما یه انتقاد داشتم،جوری که شما بحث را ازاول تا پایان پیش بردی،انگار فقط شخص خائن مرد هست و مقصر اصلی مرد هست،
چرا به صورت خاص رو خیانت زنها بحث نکردین،من اصلا دنبال طرفداری مرد ها و...نیستم،و به شخصه معتقدم مردها تعهد و وفاداری خیلی کمتری نسبت به زنها دارن،
زنها ذاتا دارای یه عفت و حیایی هستن و برای یه زن بسیار سخت هست که تن به این کار بده،بگذریم
اما شما دارین بحث علمی میکنین،و مناسب و شأن بحث علمی اینه که به هریک از طرفین قضیه(زن ومرد)که مبتلابه هستن،به یک میزان پرداخت بشه،چون من خودم که اومدم مطلبتون باز کردم،داشتم دنبال دلائل خیانت زنها میگشتم،نزدیک نیم ساعت وقت گذاشتم وتا اخر خوندم و این فهمیدم که خیانت فقط واسه مرده،
بهرحال مطالبتون در مورد مردها جالب و مفید فائده بود،ممنون
به امید روزی که هیچ انسانی این پیمان و که از مقدس ترین عهد و پیمان ها هست،را نشکنه
برا مرد هیچ چیز سخت تر و دردناکتر از خیانت نیست،
قطعا برای زن هم با توجه به لطافت طبع و احساسشون،قطعا خیلی دردناک خواهد بود
یاحق
Romania
سلام من ۱۴ سال ازدواج کردم یک پسر ۵ ساله دارم همسرم یکسال کامل بایکی بود وهروقت بهش میگفتم دعواوکتک کاری را مینداخت تا اینکه خودش طرفو شناخت ودلشو زد بهم قول داد دیگه تکرار نشه ولی الان تو فضای مجازی باهر کس وناکسی لاس میزنه ومن میبینم وبهش میگم انکار میکنه وخودشو حق بجانب نشون میده اینقدر برام تکرار شده که ازش متنفرم تورو خدا یکی بهم بگه چیکار کنم ایا اگه این زندگیو ترک کنم بهتر چون خیلی افسرده وخستم
Iran, Islamic Republic of
شوهر منم همون سال اول زندگیمون بهم خیانت کرد اونم چندین بار چون حامله بودم نتونستم به کسی بگم و کاری بکنم تحمل کردم فک کردم آدم شده ولی اصلا بهتر نمیشه که بدتر میشه پیش چندتا روانشناس هم رفتیم هیچ فرقی نکرد بهم گفت من تو زندگیم لغزش دارم ولی گناه نه این جمله اش بدتر حالمو به هم میزد خلاصه الانم بهم خیانت میکنه دائم گوشیش رو سایلنته و من حق ندارم به گوشیش دست بزنم
به اینجور شوهرا باید فقط به چشم سگ نگهبان نگاه کرد تا قبل از این تفکر ذره ذره آب میشدم الان یه کم بهترم
ولی از خدا براش یه مرگ سخت میخوام خیلی سخت
سارا
United Arab Emirates
منم پنج ساله ازدواج کردم الان باردارم .شوهرم پنج ماهه ک قفل زده روگوشیش و میگه ک زن نباید بره سرگوشیه شوهرش .من خیلی نارحتم واحساس افسردگی میکنم به خانواده م گفتم ولی فرقی نکرده وبدتر رفتارمیکنه ته دلم میگه ک باکسی ارتباط داره .
Iran, Islamic Republic of
سلام شوهرمو چکار کنم دارم دق میکنم یه کلوم بامن دردودل نمیکنه من تو این شهر غریبم
Iran, Islamic Republic of
صدرصد اینو مطمئن باش که داره مال منم اولش همون کارو کرد بعد همه چیرو فهمیدم
يلدا
Iran, Islamic Republic of
همسر من خيلي عادي با همكاراي زنش يا كارمنداش يا ارباب رجوع ارتباط برقرار ميكنه،بارها بهش گفتم كه تو با اينكار شخصيت منو لگدمال ميكني
اما بهونش اينه كه لازمه ي شغلمه و تو توهم داري...كاراش رو اينترنتي پيگيري ميكنه و ديدم با يكي از همكاراش در رابطه با هر چيزي حرف ميزنه و حتي اون خانم شماره ي شخصيشو به شوهرم داده..بهش گفتم اينكارو نكن گفت بهت حق ميدم ناراحت بشي ولي از فرداش بازم ادامه داد
حتي اون خانم بهش زنگ زد و ازش خواستم طرز حرف زدنشوو ببينم كه تا شنيدم احساس كردم مثه دو تا دوست نزديك حرف ميزنن بهش گفتم اين چه طرزشه شروع كرد به داد و بيداد و حق به جانب گفت تو مريضي اصلاً به همه شك داري...واقعاً ناراحتم و كاري جز سكوت نتونستم بكنم
Iran, Islamic Republic of
بسیار مقاله خوبی بود و. خیلی موارد را برای من روشن کرد .ممنون بابت راهنمایی هاتون
مبینا
Iran, Islamic Republic of
سلام،شوهرم منم دایما تو گویش،وبه ی وی دخترا میره وپیم میده میگه از بیکاریه
Iran, Islamic Republic of
من چیکار کنم که شوهرم اینقدر خودشو مذهبی نشون میده هیچکس باور نمیکنه که اون به من خیانت میکنه.چندین بار خودم مچشو گرفتم ولی به خاطر پسرم کاری نمیتونم بکنم. من کلفتیشو میکنم حرفای عاشقونشو با یکی دیگه میزنه.به نظرم اولین کار اینه که زنا بد نگردن تا چشم این چشم چرونا دربیاد
United Arab Emirates
سلام من یکساله عروسی کردم تازه فهمیدم شوهرم باخانمی ارتباط تلفنی بهش گفتم منکرش نمیشه تازه میگه همینه که هست به هرکسی میخوای بگو من داغونم توروخدا کمکم کنید
United Arab Emirates
دقیقا مثل منی شوهره منم انکار میکنه میگه تو توهم زدی در صورتی که خودم مچشو گرفتم رفتم قهر نشد محبت کردم نشد همه کار کردم نشد باهاش حرف زدم که چرا اینکارو کردی چی واسط کم گذاشتم بازم نشد حتی ما ماهی یبارم باهم رابطه نداریم زده به سرم خودکشی کنم ولی به خاطره پدر مادرم نمیتونم دارم زجر میکشم الانم با کسی هست تا میرسه خونه گوشیشو خاموش میکنه میگه خرابه خودش خاموش میشه ناراحتی اعصاب گرفتم دستام لرزش گرفته
کیان
Iran, Islamic Republic of
فقط حوصله کنید سعی کنید کنار بیاین العان دیگه یه نفرم نیست که پاک باشه حد اقل در حد تلفنی داشته چه دختر چه پسر
Iran, Islamic Republic of
چند روزه مردومو که دیدم دقیق به این رسیدم که همه به قول خودتون خیانت کارن هرکی هر کی ینی همه حتی پدرو مادر همه دقیق فکر کنید دقیق بنگرید ببینید در کودکی حتی فکرتونم .....
Iran, Islamic Republic of
من كه ديگه خسته شدم از شوهرم واقعا ديگه تحملش برام سخت شده
مایسا
Iran, Islamic Republic of
عزیزم منم واقعا از هر چی مرد متنفرم همشون خیانتکارنند بخدا هیچوقت قسم هاشون رو باور نکنید که همش دروغ
United Arab Emirates
هر چقد به شوهرم علاقه محبت نشون دادم بازم به جای نرسیده در حالی که عشقش بودم گویا. من سه سال فقط به پای دوستیمون موندم وهیچ وقت ترکش نکردم فقط ازش خواستم که بهم خیانت نکنه ولی در حالی که یه ساله ازدواج کردیم ومن هنوز تو خونه پدرمم نامزدیم اون بایکی دیگه دوست بوده البته نمیدونم در حد یه رابطه نیست ولی تلفنی حرفیدن به من بگید چیکار کنم من تازه اول زندگییمم وسخته واسم چون از خیانت متنفرم و افسرده شدم واون قبول نمیکنه همش به دروغ قسم میخوره و داستان های دروغکی رو واسم می‌سازه من میدونم خیانت کرده نمیدونم هنوز واسه راه اومدن این دردا سنی ندارم
Iran, Islamic Republic of
سلام منم مثه شماهام بهم خیانت میکنه همش بادخترای کوچیک دوس میشه بابته اینکه همچیو براش انجام میدم چندبار گرفتمش باهاش دعوا کردم ولی فایده نداره الان یه بچه دارم
نازافرین
Iran, Islamic Republic of
من ۲۵سالمه دوروزه فهمیدم که شوهرم بهم خیانت میکنه البته ۷سال ازدواج کردیم میدونستم بهم خیانت میکنه فکر میکردم درحد پیام باشه اما وقتی رفتم تو گوشیش چه چیزایی دیدم که من خبر نداشتم کجاها رفته منم عکس همه پیاماشو گرفتم زنگ زدم خونوادش اما به خانواده خودم چیزی نگفتم برادرشوهرم ازش تغهد گرفت ولی بازهم ناراحتم چون تو این ۷سال هروقت رفتم تو گوشیش دیدم با دخترا ارتباط داره و این کارا تو ذاتشونه نمیدونم چکار کنم با مدرکایی که ازش دارم طلاق بگیرم یا بمونم قول داده همونی بشه که من میخوام ما ی بچه ۵ساله هم داریم
Iran, Islamic Republic of
طلاق نه اصلا .تو این جامعه گرگ بچه به یک پدر احتیاج داره تا بزرگ بشه . بازم بهش فرصت بده . اصلا برین به یک مرکز مشاوره خانواده . زندگی تو بهم نزن . تقصیر فضای مجازی افسار گسیخته و بی در و پیکره نه شوهر شما
علی
Iran, Islamic Republic of
خانم ها یه جوری از خیانت مردها میگن که هر کی ندونه فکر میکنه. مردها میرن با حیوانات احلی و وحشی رابطه برقرار میکنن نخیر خانم محترم به اندازه یک مرد خیانت کار یک زن خیانت کار وجود داره یعنی اگه در کشور ما 10 میلیون مرد خیانت کار باشه ده میلیون هم زن خیانت کار هست که با هم در رابطه هستند و خیانت بوجود میاد بعدش مگه شما مسلمان نیستید؟ در اسلام یه مرد میتونه چهار زن بگیره و نامحدود سیغه کنه و نباید زنش از این قضیه ناراحت باشه اون زنهایی که به شوهراشون خیانت میکنند گناه میکنند نه مردی که میره سراغ یه دختر یا زن بیوه دیگه
ناشناس
Turkey
فکر میکنم نویسنده این مقاله زنی باشه که رابطه وخاطره خوبی از زندگی با شوهرش نداشته وبطور افراطی دارن آقایان را مقصر می‌کنند.
من یه مردم واین خصوصیات که درمقاله وجود داشت دقیقا برعکس در دختری که درزندگی من بود وجود داشت، اونقد بد ذات هست که از دوس داشتن من سواستفاده می‌کند واز بازی روانی با من لذت می‌برد، واینکه آنقدر قشنگ دوروغ می گوید که فکر میکنم واقعا من اینهمه خر به نظر میرسم. که اینطور منو دور میزنه
Iran, Islamic Republic of
سلام من که خیلی خیلی بدبخت هستم بی کس تنها چهارده ساله که ازدواج کردم سه تا بچه دارم ولی متاسفانه و کثیفی شوهرم سر کره زمین گیر نمیاد
گوهر
United Arab Emirates
من با شوهرم ۸ سال ازدواج کردم سه سال نامزد بودیم بعد عروسی کردیم الان یه پسر ۴ ساله دارم من چیزی از شوهرم ندیدم یا نشنیدم هرچی بوده توگوشی دیدم پیام ها یا عکس هایی که می فرستادن
رابطه عاطفیمون خوب نیست زیاد چون شوهرم خیلی مغروره ولی من اونو دوست دارم همش ازش میبینم هرچندوقت یکبار
فقط این نیست مشروب هم زیاد میخوره احساس عشق تو زندگیم ندارم نمیدونم چیکار کنم از لحاظ جنسی مشکلی نیست لطفا کمکم کنید نمیدونم
چیکار کنم خیلی احساس تنهایی میکنم
سعید
Iran, Islamic Republic of
من ۳۰ سالمه و زنمو دوست دارم هیچوقت پشت زنمو خالی نمیکردم زنم ارایشگره و ماشین داره همچی خودم براش خریدم باهم زندگی خوبی داشتیم ولی زنم بهم خیانت میکنه بچه هم نداریم زنم ۲۳ سالشه با پسری ۲۷ ساله رابطه داشت اون ۱ ماه ارایشگاه کار نمیکرد دروغ میگفت ارایشگاه هستم در صورتی که با پسره میرفت بیرون شب تولد همسرم گفت سر کار نره باهم بریم کافه ولی همسرم قبول نمیکرد مشتری دارم خلاصه خالی میبست گفتم شاید عادت کرده بره ارایشگاه دوستاشو بیینه من خودم از نظر مالی مشکلی ندارم ولی زنم از وقتی که رابطه داشت میگفت خودم میخوام پول در بیارم خلاصه اون پسره به همسرم درخواست ازدواج داد یعنی من همسرمو طلاق بدم همسرم بهونه در اورد رفیقام فلان گوشیو دارن من نباید داشته باشم خلاصه بهونه در میاورد ولی انجام میدادم براش من نمیخاستم از دستش بدم تا اینکه ۱روز اومد گفت از اول دلم با تو نبود من اون شب نمیتونستم بخوابم ولی از اون شب به بعد بهش شک کردم صبح بهش گفتم نگار خوبه منم بهت خیانت کنم چون با کسانی که خیانت میکنن ادم باید بهشون خیانت کنه به همسرم گفتم می بخشمت من دوست دارم زندگیمو نو خراب نکن ولی اون بازم حرف خودشو میزد میگفت من دلم میخواد تو از ته دل دوسم داشته باشید واقعا نمیدونم الان من دوسش دارم یا اون رفتیم مشاوره ولی همسرم نیومد سیع کردم باهاش مهربون تر برخورد کنم نمیدونم چی کم داشت و رفت خیانت کنه واقعا نمیدونم مشاور بهم گفت سیع کن به زنت ثابت شه که دوسش داری من دوست داشتنو ثجر دیگه بیان میکردم میبردمش بیرون سفر میرفتیم ماشین کار همچی ولی من از همون روز سیع کردم بازنم رابطه عاشقانه تری داشته باشم ولب اون بهونه میاره نمیدونم چیکار کنم حتی تولد ۲۲ سالگی بغلش کردم ۲ بارم تقربا ۱۹ سالش بود بوسش کردم نمی دونم باید‌چیکار کنم کمکم کنید
Iran, Islamic Republic of
بچه جان من 60 سالمه و مهندس هم هستم .دلم برات سوخت پس حرفامو خوب گوش کن . اول برو گوشی هوشمند رو ازش بگیر چون تمام خیانت ها تو تلگرام و اینستاگرام شروع میشه. بعدش برو موضوع رو رک به پدر و مادر و برادرش بگو. اگه آدم نشد بگیر مثل سگ کتکش بزن و دیگه نذار بره سر کار . گ...ه خورده دختره چشم سفید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.