کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تدابير وزارت بهداشت براي پيشگيري از اعتياد در ميان دانشجويان پزشكي

4 تير 1391 ساعت 10:10


مصرف ريتالين در دانشجويان، زنگ خطري براي مصرف شيشه رييس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب اعتياد وزارت بهداشت، مصرف ريتالين در دانشجويان را مقدمه‌اي براي مصرف شيشه عنوان كرد و از برنامه‌هاي وزارت بهداشت براي پيشگيري از اعتياد در دانشجويان گروه‌هاي پزشكي خبر داد.

دكتر فيروزه جعفري در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: با همكاري دفتر پيشگيري ستاد مبارزه با مواد مخدر بنا داريم در يك هفته آغاز سال تحصيلي كه معمولا دانشجويان با فضاهاي مختلف دانشگاه آشنا مي‌شوند، پكيج‌هاي اطلاع‌رساني در خصوص اعتياد و انواع مواد مخدر به دانشجويان ارائه كنيم.

وي افزود: در قالب اين برنامه‌هاي آموزشي، چهار ساعت كلاس آموزشي براي دانشجويان برگزار و انواع مواد مخدر توضيح داده مي‌شود. همچنين مهارت‌هاي زندگي كه در حوزه پيشگيري از اعتياد كمك‌كننده‌ هستند به دانشجويان ارائه مي‌شود.

جعفري ادامه داد: در برخي دانشجويان مصرف ريتالين مشاهده مي‌شود كه اين موضوع مي‌تواند مقدمه‌اي براي مصرف شيشه باشد. به اين ترتيب دانشجويان پس از ورود به دانشگاه و در اولين امتحاناتشان، براي آن كه بتوانند شب‌ها بيدار بمانند و انرژي بيشتري براي درس خواندن داشته باشند، ممكن است از سوي برخي به مصرف ريتالين تشويق شوند. هدف از برنامه‌هاي آموزشي وزارت بهداشت آن است كه دانشجويان با انواع مواد و به ويژه محرك‌ها آشنا شوند و عوارض اين مواد در بدو ورود دانشجويان به دانشگاه، به صورت كامل اطلاع‌رساني شود. قبل از آنكه دانشجويان از طريق دانشجويان ديگر و يا ازطريق خوابگاه‌ها اطلاعات نادرستي دريافت كنند.

رييس اداره پيشگيري، درمان و كاهش آسيب وزارت بهداشت افزود: در اين برنامه فعلا دانشجويان سال اولي گروه‌هاي پزشكي مطرح هستند و اين آموزش‌ها از امسال به اين دانشجويان ارائه خواهد شد، اما پكيج جامعي براي آموزش و پيشگيري از اعتياد براي تمام دانشجويان در نظر گرفته شده است.

وي گفت: امسال اين آموزش‌ها به دانشجويان ورودي جديد پزشكي ارائه خواهد شد و در قدم بعدي پوشش خوابگاه‌هاي دانشجويي را خواهيم داشت. پس از آن نيز برنامه‌هايي براي عموم دانشجويان در جهت آموزش و پيشگيري از اعتياد اجرا خواهد شد.


کد مطلب: 12131

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12131/تدابير-وزارت-بهداشت-براي-پيشگيري-اعتياد-ميان-دانشجويان-پزشكي

میگنا
  https://www.migna.ir