پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۲
کد مطلب: 12154
۱
۶۷

جزئیات دانشگاه فرهنگیان/تعداد و زمان پذيرش دانشجو

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به جزئیات دانشگاه فرهنگیان و مقاطع تحصیلی این دانشگاه، گفت: 25 هزار دانشجو از مهر ماه سال جاری در دانشگاه ویژه فرهنگیان پذیرش می شوند.
به گزارش مهر، حمید رضا حاجی بابایی پیش از ظهر دوشنبه در کارگاه آموزشی تبین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: با راه اندازی دانشگاه ویژه فرهنگیان از مهر ماه سال جاری 25 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلات عالیه برای ادامه تحصیل جذب این مرکز آموزش عالی می شوند.

وی ادامه داد: پذیرش این دانشگاه ویژه فرهنگیان وکارکنان آموزش وپرورش در مقطع فوق دیپلم به لیسانس، لیسانس به فوق لیسانس، فوق لیسانس به دکتراست وعلاقمندان به شغل معلمی فقط با داشتن مدرک دیپلم می توانند ار ابتدا در دانشگاه ویژه فرهنگیان تحصیل کنند.

وزیر آموزش وپرورش اضافه کرد: بعد از این تمامی امور ضمن خدمت فرهنگیان باید در دانشگاه ویژه فرهنگیان مطرح شود تا بدین وسیله فرهنگیان بتوانند اطلاعات خود را به روز کنند.

تحول بنیادین یعنی مشخص شدن جایگاه آموزش وپرورش در جامعه

حاجی بابایی سپس تصریح کرد: تحول بنیادین یعنی مشخص شدن جایگاه آموزش وپرورش در جامعه تا افراد به این وسیله به جایگاه معلمان احترام بگذارند و معلمان نه با انجام اضافه کاری بلکه با حقوق خود بتوانند زندگی را اداره کنند.

وی افزود: در طول 32ماه گذشته 290 فعالیت زیرساختی در آموزش و پرورش انجام شده که حاصل آن بوجود آمدن سند تحول بنیادین بوده و این سند باعث ایجاد تغییراز 20 تا 100درصد در نظام آموزشی کشورمی شود.

وزیر آموزش وپرورش گفت: تحول در آموزش وپرورش یعنی در زمینه های گوناگون به قله برسیم که این موضوع با داشتن نقشه، پژوهش، فکر و تلاش امکان پذیر است.

حاجی بابایی ادامه داد: هفت سال قبل رهبر معظم انقلاب به صورت جدی به دنبال تحول در آموزش و پرورش بودند که در همین راستا گروهی از استادان دانشگاه فعالیت تخصصی را آغاز کردند و 500 نفر از صاحب نظران کشور نیز با نقدهای خود آنان را یاری کردند تا امروز شاهد تشکیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

وی یادآور شد: در مورد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هشت ماه در شورای عالی آموزش وپرورش که متشکل از رئیس جمهور، وزیر، معاونین وزیر؛ یک نفر از حوزه علمیه و... صحبت شد تا در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش ابراز داشت: اکنون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تبدیل به قانون شده و هیچکسی نمی تواند آن را تغییر دهد زیرا فعالیتهایی که از این طریق انجام می شود پشتیبانی علمی وپژوهشی دارد.

وی اضافه کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی نظام ومسئولان بدانند آموزش و پرورش بالاترین ارزش افزوده رادارد، بزرگترین تولید کننده انسانیت در جامعه است واصلی ترین فرد دراین سند معلمان هستند.

پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان به طور کامل در زمان بازنشستگی

وزیر آموزش وپرورش در ادامه بیان داشت: در راستای ارج نهادن به جایگاه فرهنگیان امسال بعد از 32 سال فرهنگیان در زمان بازنشستگی پاداش پایان خدمت خود رابه طور کامل دریافت می کنند.

حاجی بابایی بالا بردن عزت واعتبار مدارس را از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش دانست وافزود: تحت پوشش قرار دادن 55 هزار سرایدار با حداقل حقوق 400 هزار تومان، تغییر نام دفتر دار به معاون اجرایی، رسیدگی کامل به مشکلات نیروهای حق التدریسی، نهضتی، شرکتی آموزش و پرورش طی 32 ماه از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: در زمانی که پست دفتر دار وجود داشت 40 هزار جایگاه خالی در زمینه این پست در کشور وجود داشت اما با تعریف نام جدید معاون اجرایی تعداد کثیری از افراد متقاضی این پست هستند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در صورتی که شرایط لازم فراهم شود برای پست معاون اجرایی از متخصصان فناوری اطلاعات و کامپیوتر استفاده می کنیم تا سیستم اجرایی مدارس مکانیزه شود.

وی عنوان کرد: 70 درصد از مشکلات وزارتخانه از گذشته با مدیریت صحیح حل میشد.

حاجی بابایی همچمین اظهار داشت: تمامی نقل وانتقالات استانی و ثبت نام دانش آموزان باید در تیر ماه سال جاری به اتمام برسد زیرا که مرداد ماه بحث پالایش ورسیدگی به مشکلات در آموزش و پرورش انجام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ضمن سلام و خسته نباشید پس چرا جایی برای دانش آموختگان غیر فرهنگی که مدارس به آن ها نیاز دارند و علاقه مند به تدریس هستند نمی کنید ،لزفا بفرمایید کسانیکه مثل من لیسانس زمین شناسی یا... دارند چگونه می توانند ارشد را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند؟
Iran, Islamic Republic of
چطوری میتونم جواب سوالم رو پیگیری کنم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام.من با داشتن لیسانس ریاضی محض میتونم در آزمون شرکت کنم؟؟جواب سوالمو چطوری ببینم؟؟؟
لطفازمان دقیق ثبت نام و امتحان فرهنگیان متقاضی تحصیلات عالی فوق لیسانس به دکترا را در جراید یا سایت دانشگاه فرهنگیان مشخص کنید.با تشکر
Iran, Islamic Republic of
آیا مدارک معادل لیسانس حق شرکت در آزمون دانشگاه فرهنگیان را دارند
به نام خدااز جناب آقای دکتر حمید رضا حاجی بابایی به خاطر تمام زحماتش- بخصوص ایجاد دانشگاه بسیار معتبر فرهنگیان- کمال تشکّر و سپاس گزاری را داریم. با احترام نصرت الله خاکیان دبیر دبیرستان های شهرستان نورآباد لرستان 16/04/1391
ضمن سلام مهلت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو اعلام کنید و اینکه به چه وسیله ثبت نام انجام میشود
با عرض سلام بنده فوق دیپلم معماری دارم آیا میتوانم در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهم با توجه به اینکه شاغل هم نیستم.در ضمن ثبت نام از کی شروع میشه؟لطفا پاسخ دهید
سلام ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان کی و چگونه صورت میگیرد؟
باسلام : دبیرم و 23 سال سابقه خدمت دارم . خوشحالم که فرصتی فراهم شده که می توانم ادامه تحصیل بدهم. دارای مدرک کارشناسی معادل ضمن خدمت رشته مدیریت آموزشی ام . آیا می توانم ادامه تحصیل بدهم. با تشکر
دبیر با مدرک کارشناسی دبیری جغرافیا با سابقه 23 سال هستم و 1000 ساعت نیز دوره ی ضمن خدمت گذراندهام جهت ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان چه اقداماتی را باید انجام دهم؟
سلام و تشکر. دانشجویان دکتراو دارندگان مدرک دکترای شاغل در اموزش وپرورش چگونه میتوانند در دانشگاه فرهنگیان تدریس کنند یا هیات علمی شوند؟ لطفا جواب دهید
Iran, Islamic Republic of
با سلام.این همه نظر راجع به دانشگاه فرهنگیان و این همه ابهام رو چه زمانی پاسخ میدید؟لطفا اگه امکان داره ابهامات رو پاسخ یا یه لینک برای پیدا کردن جوابهامون معرفی بفرمایید.(باز هم سوال میپرسم:من با لیسانس ریاضی محض میتونم توی امتحان شرکت کنم؟شرایطش چجوریه؟چند سال باید درس بخونی وووووووو...............)با تشکر
سلام ميخواستم بدونم ايا نيروهاي ازاد در مدارس غير دولتي ميتوانند در دانشگاه فرهنگيان شركت كنند؟واز كي و كجا بايد ثبت نام كنند؟
سلام پس چرانظرمن روي صفحه نيامد؟مگه ارسال نشد؟
باسلاممراکز جذب دانشجوی فرهنگی چه زمانی اعلام میگرددو آیا فقط بدون آزمون است ؟در این صورت آیا بقیه محرومند؟لطفا به مدارس ابلاغ کنید.
سلام اينجانب دانشجوي دكتري دانشگاه تهران ميباشم و 20 سال سابقه تدريس در آموزش وپرورش رادارم لطفاجهت هيئت علمي شدن در دانشگاه فرهنگيان من را راهنمايي كنيدبا تشكر
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجددمن هیچ اطلاعی از این دانشگاه ندارم .ازکجا باید کسب خبر کنم؟یه بنده خدا به من جواب بده لطفابا تشکر============پاسخ : به محض انتشار اخبار جديد درباره دانشگاه مذكور ما اطلاع رساني خواهيم نمود.
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از پاسختان
سلام من یه سوال داشتم ایا دانشگاه فرهنگیان فقط مختص معلمان است و یا افراد غیر شاغل که برای اولین بار کنکور داده اند هم میتوانند شرکت کنند.ممنون
Iran, Islamic Republic of
با سلام.سیوال بسیار بجایی شده که سوال اغلب ما ها هم هستش.منتظر پاسخ هستیم.با تشکر
دوباره سلام من منتظره جوابه سوالم هستم لطفا جواب بدید----در صورت انتشار اطلاعات جديد درباره دانشگاه فرهنگيان ما آنها را در صفحه اول سايت ميگنا منتشر خواهيم نمود .لطفا از اخبار صفحه اول ميگنا پيگيري نمائيد
Iran, Islamic Republic of
سلام.میخوام بدونم حتی اگه تو فرم ثبت نام تربیت معلم رو نزده باشیم اما تو اعلام نتیجه ی اولیه مجاز به تربیت معلم شیم میتونیم بریم دانشگاه تربیت معلم؟
United Kingdom
باسلام وخسته نباشیددانشگاه فرهنگیان هزینه ای بابت ثبت نام دریافت میکند؟یامانندداشگاههای دولتی میباشد؟
سلام.من رتبه کنکورم16000شد.نمره علمی ام6120شد.آیاتربیت معلم شیراز قبول میشم؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام یه سوال مهم دارم .خواهش میکنم جواب بدین .که اگه امکان نداره در دانشگاه شرکت نکنم اینقدر منتظر نباشم.سوالم اینه که :حتما باید در کنکور سال 91 شرکت میکردیم که بتونیم در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام کنیم یا خودش کنکور جدا داره؟؟تورو خدا جواب بدین که اینقد پیگیری الکی نکنم...---------بعله حتما
باسلام.ميخواستم لطف كنيدوبگيدايا من شانس قبولي درتربيت معلم مشهدروبا رتبه13794وماكزيمم نمره كل زيرگروه7168دركنكوررياضي91دارم؟كنكور زبانم هم به اين ترتيب بوده:رتبه6345 وماكزيمم نمره كل7169دركنكورسراسري زبان91داشتمايا دبيري زبان يا دبيري رياضي يافيزيك تربيت معلم مشهد قبول ميشمتمنا ميكنم جوابموبديدممنون
با سلام ایا افرادی که نمره عملی انها زیر6000است ودرکارنامه مجاز انتخاب رشته شده می توانند در تریت مهلم انتخاب رشته کنند با تشکر
به نام خدابا تشکر از اقدامات شایسته مسئولین آموزش و پرورش- اینجانب کارشناس آموزش ابتدای از آموزش عالی ضمن خدمت و مدرس آموزش خانواده با 28 سال سابقه کار در آموزش و پرورش بوده و علاقه زیادی به ادامه تحصیل داشته و لذا بعد از قبولی در آزمون معادل در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کرده و مجاز شده ام خواهشمند است بطور آزمایشی مجاز شده های سال 91 را برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان بپذیرید،با تشکر
Iran, Islamic Republic of
زمان پذیرش دانشجوی ارشد دانشگاه فرهنگیان کی هست؟آیا باید کنکور ثبت نام کرد؟ ایا شهریه ای هم خواهد داشت؟ممنون
آقای حاجی بابایی،شما که اینقد به فکر تحول بنیادین در آموزش پرورشی ،یکم هم به فکر دانشجوهای تربیت معلم تهران باش که سرشون بی کلاه مونده،یعنی حتی ورودی های 90 این دانشگاه هم استخدام نمیشن؟
دردوره كارشناسي ارشد دانشگاه فرهنگيان ميتوانند فرزندان ليسانس فرهنگي بازنشسته شركت كند يا نه ازلطف شما كمال تشكر راداريم
ضمن سلام وخسته نباشيد ازشما زحمتكشان تقاضا داريم كه سهميه اي براي يكي از فرزندانفرهنگيان بازنشسته درنظر بگيريد تالااقل يكي ازفرزندان فرهنگيان بتوانند در دانشگاه فرهنگيان دردوره كارشناسي ارشد ادامه تحصيل دهدباتشكر
باسلامواقعاً متأسفم برای این برنامه ریزیهاتون.پس تکلیف ماها که رشته های مرتبط با آموزش و پرورش خوندیم و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی-برنامه ریزی آموزشی و...می باشیم چی میشه؟ پس بقیه دانشگاهها که در زمینه علوم انسانی و مرتبط با آموزش و پرورش هستند چی میشه؟واقعاً واسه این تصمیم گیریهاتون متأسفم چون مشکل ما تو ایران نیروی متخصص نیست چون به اندازه 10سال آینده هم نیروی متخصص بیکار مرتبط با آموزش و پرورش داریم ولی دارید ماها رو ناامیدتر می کنید.
United States
با سلام ،لطفازمان دقیق ثبت نام و امتحان فرهنگیان متقاضی تحصیلات عالی فوق لیسانس علو م تربیتی (مدیریت آموزشی ) به دکترای سال 1391 را در جراید یا سایت دانشگاه فرهنگیان یا بخشنامه های مدارس مشخص کنید. باتشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام من که فرهنگی نیستم آیامیتونم در مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان ادامه بدم/خواهش میکنم جوابمو بدین
سلام مدارک لازم برای ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان هنگام ثبتنام حضوری اوایل مهرماه چیه؟خواهشا سریع جوابمو بدین
Iran, Islamic Republic of
سلام توروخداجواب منوبدین آیا دانشجوی کارشناسی میتونه برا ارشد در دانشگاه فرهنگیان بخونه و از مزایای این دانشگاه بهره مند هست؟خواهش میکنم جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشیددانشگاه فرهنگیان هزینه ای بابت ثبت نام دریافت میکند؟یامانندداشگاههای دولتی میباشد؟دانشگاه فرهنگیاننه تنهاشرایط تحصیل رایگان را فراهم میکند بله امکانات دیگری ازقبیل خوابگاه رلیگان وحقوق واستخدام از ابتدای تحصیل را نیز دارد
سلام. می خواستم بپرسم با توجه به پذیرش بومی دانشجویان دبیری آموزش و پرورش آیا ماندن در خوابگاه به صورت شبانه روزی الزامی است؟
آیامیتوان با کاردانی ناپیوسته برق در دانشگاه فرهنگیان شرکت کرد؟
nusha
Iran, Islamic Republic of
آیا ماندن دانشجویان بومی بصورت شبانه روزی در خوابگاه دانشگاه الزامیست؟
ضمن سلام مهلت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو اعلام کنید و اینکه به چه وسیله ثبت نام انجام میشودلطفا جواب این سئوال را پاسخ دهید
Iran, Islamic Republic of
لطفازمان استخدام آموزش وپرورش راوهمچنین شرایط پذیرش وزمان ثبت نام کارشناسی ارشددانشگاه فرهنگیان رابرام ایمیل کنین
Iran, Islamic Republic of
سلان آیا افرادیکه در مصاحبه مراکز تربیت معلم شرکت نکرده اند در تکمیل ظرفیت میتواند این رشته را انتخاب کند وآیا تربیت معلم تکمیل ظرفیت دارد اگه کسی میدونه لطفا کمکم کنه...
سلام ميخواستم ببينم من كارشناسي دارم ميتونم ارشد رو در دانشگاه فرهنگيان بخونم يا بايد از ليسانس بخونم و اينكه آيا شرايط سني هم داره ؟لطفا پاسخ بدبد ممنون
جلال یزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
جواب می خوام
لطفا کسی توضیح دهد تکلیف کسانی که در سالهای گذشته مدرک کارشناسی یا بالاتر خود را گذرانده اند و درحال حاضر بیکار هستند چه میشود؟ عدالت خدایی اینو میگه که اول باید مسئله ی اشتغال این قبیل افراد حل شود و سپس اقدام به جذب دیگر افراد شود... واقعا چه کسی پاسخگوست؟!!!!عدالت علی وارانه ای که دم زده میشود همین است؟!!!! واقعا متاسفم...فقط به خدای علی و عدل علی میسپاریمتون
Iran, Islamic Republic of
سلام من تربيت دبير زبان انگليسي دانشگاه فرهنگيان قبول شدم ميخواستم بدونم بعد درسم استخدامم حتميه يا نه تو رو خدا ج بدين اخه محل تحصيلش خيلي دوره ميخوام ببينم ارزش رفتن داره!!!
با سلام :زمان ونحوه ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان چگونه وبه چه صورت انجام میشود ممنون میشم اگه به ایمیلم بفرستید.
ضمن سلام مهلت ثبت نام دانشگاه فرهنگیان رو اعلام کنید و اینکه به چه وسیله ثبت نام انجام میشود.با تشکر
سلام لطفا زمان ازمون کارشناسی ارشدفرهنگیان سال92-91رادرایمیلم بفرستیدبا تشکر
Iran, Islamic Republic of
دردوره كارشناسي ارشد دانشگاه فرهنگيان ميتوانند فرزندان ليسانس فرهنگي بازنشسته شركت كند يا نه ازلطف شما كمال تشكر راداريمتورو جون بچه هاتون جواب بدیدخودم هم لیسانس ریاضی محض دارم---------------جايي كه اعلام نكردن !
با سلام .لطفا زمان ثبت نام وجزئیات آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان را در سال تحصیلی 92/91 اعلام فرمایید. با تشکر
با سلام لطفا در موردزمان ثبت نام کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان اطلاعاتی را برایم ایمیل کنید
United States
با سلام لطفا در موردزمان ثبت نام کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان اطلاعاتی را برایم ایمیل کنید
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشد اینجانب در هنرستانهای کاردانش مشغول به خدمت رسانی هستم لذا جهت ادامه تحصیل در رشته طراحی دوخت در مقطع کارشناسی ارشد اطلاعاتی در دانشگاه فرهنگیان می خواستم که آیا این رشته در مقطع ارشد در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دارد با تشکر
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفا زمان آزمون و شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان را برایم ایمیل کنید.مرسی
احتراما اینجانب فوق دیپلم (مربی بهداشت مدارس )هستم خواهشمندم برای ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان وزمان ثبت نام بنده را راهنمایی بفرمایید یا در صورت امکان ایمیل بزنید .متشکرم
سلام. می خواستم بپرسم با توجه به پذیرش بومی دانشجویان دبیری آموزش و پرورش آیا ماندن در خوابگاه به صورت شبانه روزی الزامی است؟
با سلام من لیسانس علوم تربیتی گرایش مدیریت اموزشی می باشم از دانشگاه پیام نور می توانم در دانشگاه فرهنگیان در مقطع ارشد شرکت کنم لطفا جواب را به ایمل ارسال کنید
زمان ثبت نام وموادآزمون رابرایم ایمیل کنید باتشکر
lotfan zamane pazireshe daneshgahe tarbiat moalemo baram mail konid
shiva
باسلام وخسته نباشیددانشگاه فرهنگیان هزینه ای بابت ثبت نام دریافت میکند؟یامانندداشگاههای دولتی میباشد؟زمان ثبت نام وموادآزمون .شرایط ان رالطفابرایم ایمیل کنید؟ من فرزند فرهنگی میباشم وایا میتوانم درازمون کارشناسی ارشد 92و93شرکت کنم دررشته مهندسی؟متاسفانه همه رشته ادبیات بود واین خبرخوشایندی نیست ،به چه صورت است؟ازتوجه شما سپاسگذارم---------هزینه ندارد
با سلام چند سال پیش شرط تحصیل از فوق دیپلم به لیسانس در دانشگاه ضمن خدمت داشتن سن زیر 40 سال بود آیا الان این شرط برداشته شده یا نه ؟
الهام
Iran, Islamic Republic of
با سلام من دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هستم میخواهم بدانم میشه از دانشگاه های دیگر انتقالی گرفت ؟
کمکم
زمان ثبتنام فنی وحرفه ایی دردانشگاه فرهنگیان چه زمانی می باشد؟لطفا الان جواب بدین
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو