پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ تير ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۹
کد مطلب: 12176
۰

كنكوري‌ها: يادگيري ديگر كافيست / از داروهاي آرامبخش استفاده نكنيد

تنها دو روز تا آغاز بزرگترين رقابت كشوري يعني كنكور باقي مانده است، رقابتي كه بارها به عنوان ماراتني نفس گير از آن ياد شده است، بنابراين داوطلبان براي شركت در اين رقابت ميليوني در مدت باقي مانده بايد با حفظ خونسردي و به دور از استرس از مطالعه كتاب و جزوه جديد پرهيز كنند و شرايط آرامش كامل را براي خود فراهم كنند.

به گزارش میگنا، دكتر حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در اين رابطه در گفت‌و‌گو با ايسنا، تاكيد كرد:كنكوري‌ها بايد در روزهاي اندك باقي مانده استراحت كامل داشته باشند و به آنچه كه آموخته‌اند بسنده كنند، چرا كه ادامه فراگيري، چيزي جز دلزدگي و از آن مهمتر به هم ريختگي ذهني برايشان به همراه نخواهد داشت و در نهايت در نتيجه آزمون نيز تاثير منفي خواهد گذاشت.


قبل از هرچيز نسبت به دريافت كارت آزمون اقدام كنيد

وي ادامه داد: از آنجايي كه توزيع كارت آزمون سراسري از يكشنبه آغاز شده است داوطلبان بايد توجه داشته باشند كه قبل از هر چيز نسبت به دريافت اينترنتي كارت ورود به جلسه آزمون سراسري اقدام كنند تا در صورت مغايرتي در كارت آزمون با اطلاعات داوطلب به حوزه‌هاي رفع نقص مراجعه كنند.

دكتر توكلي خطاب به كنكوري‌ها ادامه داد:‌ پيدا كردن حوزه امتحاني در فاصله حداكثر 24 ساعت قبل از زمان برگزاري آزمون سراسري از سوي هر يك از داوطلبان در گروه‌هاي پنجگانه آزمايشي بر مبناي نشاني اين حوزه‌ها، از ديگر كارهايي است كه بايد در روزهاي باقي مانده انجام شود، چرا كه عدم اطلاع دقيق از حوزه‌هاي امتحاني، ره‌آوردي جز استرس، اضطراب و سردرگمي و به احتمال بسيار زياد، تاخير و دير رسيدن به سر جلسه نخواهد داشت.


حفظ سلامت جسمي و روحي خود كوشا باشيد

به گفته توكلي، كنكوري‌ها بايد در مهلت باقي مانده با رعايت نكاتي در حفظ سلامت جسمي و روحي خود كوشا باشند، بنابراين از همين امروز، ساعت خواب خود را تنظيم كنيد تا در روز امتحان با مشكل كم خوابي و خستگي مواجه نشويد.

مشاور سازمان سنجش با بيان اينكه داوطلبان در اين مدت هرگز از داروهاي آرامبخش و خواب آور استفاده نكنند، گفت:‌ استفاده از اين داروها سيستم عصبي شما را ضعيف كرده و سرعت عمل و قدرت تمركز شما را كاهش مي‌دهد. نگراني و اضطراب ناشي از امتحان، امري طبيعي و در حد معمول آن، مثبت است؛ چرا كه باعث تمركز و دقت بيشتر شما مي‌شود؛ اما اگر دچار هيجان شديد، ضربان قلب بالا، سردرد و... مي‌شويد، اين نوعي اضطراب منفي است و بايد سعي كنيد كه آرامش خود را حفظ كرده و اضطراب خود را به مرز طبيعي برگردانيد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود