شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۵
کد مطلب: 12199
۰

توصيه‌هاي يك متخصص تغذيه‌ به كنكوري‌ها؛ ناشتا به جلسه امتحان نرويد

يك متخصص تغذيه با بيان اينكه استفاده از خوراكي‌هاي بسيار شيرين چون كشمش، خرما، توت و انجير در زماني كه وعده‌ غذايي مصرف نشده، بويژه هنگام صبح كه فرد ناشتا است به هيچ وجه توصيه نمي‌شود، گفت: استفاده از شيريني‌ها را بايد به بعد از صرف غذا موكول كرد.

دكتر محمدرضا وفا در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاري كنكور سراسري و همچنين سپري شدن ايام امتحانات براي دانشجويان به ارائه نكات تغذيه‌اي ضروري براي گذراندن هر چه بهتر اين روزها پرداخت و گفت: در اين ميان پيروي از يك الگوي تغذيه‌اي سالم بيش از پيش ضروري است.

وي ادامه داد:‌ اين افراد سعي كنند 5 تا 6 ميان وعده‌ي غذايي داشته باشند و اين‌گونه نباشد كه يك وعده را حذف كنند و به جاي آن در يك وعده ديگر بر حجم مواد غذايي مصرفي خود بيفزايند و پرخوري كنند. بايد توجه داشت كه پرخوري فرد را دچار مشكلات گوارشي و متابوليكي مي‌نمايد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي ضمن تاكيد بر گنجاندن مواد غذايي از هر چهار گروه اصلي هرم غذايي شامل شير و لبنيات، نان و غلات، سبزي‌ها و گوشت‌ها و مواد پروتئيني، در برنامه غذايي روزانه گفت: استفاده از نان و غلات سبوس‌دار چون نان‌هاي سنگك و تافتون بر نان‌هاي لواش، باگت و فرانسوي ترجيح دارند. همچنين استفاده روزانه از سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه و سالم لازم است. انواع گوشت‌ها نظير گوشت قرمز، سفيد، ماهي و ميگو را نيز در صورت امكان به صورت آب‌پز و كبابي مورد استفاده قرار داده و از مصرف غذاهاي سرخ شده و تحت فرآيند قرار گرفته چون كنسروها اجتناب نماييد. پنير، تخم‌مرغ و مغز دانه‌ها نيز در گروه چهارم قرار مي‌گيرند كه استفاده از آنها نيز مجاز و لازم است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد