پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۱ / ۱۰:۵۱
کد مطلب: 12217
۰

آغاز رقابت ميليوني كنكوري‌ها از صبح فردا

كنكور 42 ساله شد چهل‌ودومين آزمون سراسري با شركت يك ميليون و 66 هزار و 141 داوطلب از صبح فردا با رقابت داوطلبان آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني استارت مي‌خورد.

دكتر ابراهيم خدايي مشاور عالي سازمان سنجش در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به برگزاري كنكور سراسري 91 براي دوره‌هاي روزانه، نوبت دوم، نيمه حضوري دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي، پيام نور، غيرانتفاعي و غيردولتي و دانشگاه‌هاي ويژه فرهنگيان از فردا پنجشنبه 8 تير ماه، گفت: براي شركت در اين آزمون يك ميليون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه از اين تعداد 639 هزار و 982 داوطلب زن و 426 هزار و 159 داوطلب مرد هستند.


تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف

خدايي در خصوص تعداد داوطلبان كنكور 91 به تفكيك گروه‌هاي آزمايشي مختلف، گفت: در گروه آزمايشي علوم رياضي و فني 260 هزار و 55 نفر، گروه آزمايشي علوم تجربي 449 هزار و 955 داوطلب، گروه آزمايشي علوم انساني 325 هزار و 135 داوطلب، گروه آزمايشي هنر 17 هزار و 858 داوطلب و گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي 13 هزار و 138 داوطلب ثبت نام كرده‌اند.

وي افزود: همچنين 28 هزار و 922 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در گروه هنر علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كرده‌اند. بر اين اساس براي 46 هزار و 760 داوطلب گروه آزمايشي هنر كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود و حدود 97 هزار و 230 داوطلب علاقمندي خود را براي شركت در آزمون گروه زبان علاوه بر گروه آزمايشي اصلي خود اعلام كردند. بنابراين با توجه به تعداد داوطلبان واقعي آزمون زبان، براي 110 هزار و 368 داوطلب كارت ورود به جلسه صادر مي‌شود.


افزايش 100 هزار نفري ظرفيت پذيرش كنكور91

وي با اشاره به ظرفيت پذيرش كنكور 91، اظهار كرد: ظرفيت پذيرش كنكور امسال بر اساس ظرفيت‌هايي كه تا كنون توسط دانشگاه‌ها اعلام شده است، 660 هزار نفر است كه ممكن است اين ميزان تغيير كند ولي با اين وجود مطمئنا نسبت به سال گذشته حدود 100 هزار نفر افزايش ظرفيت خواهيم داشت.

وي با بيان اينكه دفترچه‌ سوالات و پاسخنامه گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه در بسته‌هاي رنگي نايلوني متفاوت بسته‌بندي شده‌اند، به ايسنا اظهاركرد: دفترچه‌هاي آزمايشي گروه آزمايشي رياضي و فني در بسته‌هاي قرمز، هنر در بسته‌هاي نارنجي، علوم تجربي در بسته‌هاي سبز، زبان‌ در بسته‌هاي صورتي و علوم انساني در بسته‌هاي آبي رنگ بسته‌بندي شده‌اند.


طراحي سوالات از كتب دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد

وي با تاكيد بر برگزاري كنكور 91 به صورت تستي و چهار گزينه‌اي گفت: سوالات اين آزمون از كتب اعلام شده دوره دبيرستان و پيش دانشگاهي نظام جديد سالي واحدي طراحي مي‌شود.

سرپرست سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه از بخش، قسمت، مبحث و موضوعي كه بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالي طراحي نخواهد شد، تصريح كرد: سوالات آزمون كنكور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومي است البته مفهومي بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنان نيست. مفهومي بودن سوالات كنكور نشانگر اين است كساني كه كتب درسي را به خوبي مطالعه كرده باشند مي‌توانند به سوالات مختلف پاسخ دهند.


زمان برگزاري كنكور گروه‌هاي آزمايشي پنجگانه

وي با اشاره به برگزاري آزمون گروه آزمايشي علوم رياضي و فني در صبح روز پنج شنبه 8 تيرماه، گفت: گروه آزمايشي هنر در بعدازظهر روز پنجشنبه هشتم تيرماه، آزمون گروه آزمايشي علوم تجربي در صبح روز جمعه 9 تيرماه، آزمون گروه آزمايشي زبان‌هاي خارجي در بعد از ظهر روز جمعه 9 تيرماه و گروه آزمايشي علوم انساني در روز صبح شنبه 10 تيرماه در سراسر كشور به صورت متمركز برگزار مي‌شود.

خدايي با بيان اينكه براي هر يك از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي پنج گانه يك پاسخ نامه در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: كليه سوالات آزمون عمومي و اختصاصي در هر يك از گروه‌ها به صورت شخصي سازي طراحي شده است بنابراين شماره داوطلبي، نام و نام خانوادگي داوطلب بر روي آن درج شده است.

وي از تنوع سوالات كنكور 91 خبر داد و افزود: سوالات آزمون گروه‌هاي مختلف داراي چهار تنوع A,B,C,D است.


اعلام نتايج اوليه كنكور از نيمه مرداد

خدايي با بيان اينكه پس از قرائت پاسخنامه‌ها در قرنطينه و محاسبه نمرات خام و تراز شده هر داوطلب نتايج آنان به صورت كارنامه از 15 مردادماه اعلام مي‌شود، به ايسنا اظهار كرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته ميتوانند از 17 تا 23 مردادماه نسبت به انجام انتخاب رشته به ترتيب تقدم علاقه اقدام كنند.


اعلام نتايج نهايي در نيمه شهريور

وي از اعلام نتايج نهايي كنكور از 15 تا 17 شهريور ماه در طريق سايت سازمان سنجش خبر داد و افزود: همچنين فهرست اسامي معرفي شدگان رشته‌هاي نيمه متمركز در نيمه اول مهرماه به منظور شركت داوطلبان در مرحله دوم تا چند برابر ظرفيت اعلام مي‌شود.

سرپرست سازمان سنجش در خاتمه با بيان اينكه دفترچه سوالات كنكور ساعاتي پس از برگزاري آزمون هر گروه آزمايشي از طريق سايت اينترنتي سازمان سنجش قابل مشاهده و دريافت خواهد بود، گفت: همچنين كليد اوليه سوالات كنكور يكشنبه 11 تير ماه منتشر مي‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد