پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ / ۰۴:۱۸
کد مطلب: 12315
۰

تاسیس دانشگاه‌های دخترانه

تاسیس دانشگاه‌های دخترانه/ برگزاری جشنواره مد و لباس دانشگاهی
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم از برگزاری اولین جشنواره مد و لباس دانشگاهی در دانشگاه تهران خبرداد.

به گزارش فارس، غلامرضا خواجه‌سروی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که پیش‌از ظهر امروز برگزار شد، با این نکته اشاره کرد که در قوانین مصوب که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت علوم ابلاغ شده است، بحثی به عنوان لباس متحد‌الشکل نداریم.

وی با بیان اینکه آنچه از قانون برداشت می‌شود، تنوع با رعایت پوشیدگی است، افزود: در قانون هم حداقل‌ها مطرح شده است. ولی وزارت علوم برای تحقق عفاف و حجاب صرفه‌نظر از مسائل شکلی سعی می‌کند براساس قوانین عمل کند.

خواجه‌سروی با بیان اینکه وزارت علوم به سرعت به تأسیس دانشگاه‌های دخترانه در هر استان همت خواهد گماشت، تصریح کرد:‌ علاوه بر این وزارت آمادگی دارد مجوز تأسیس دانشگاه دخترانه غیرانتفاعی را صادر کند.

وی با اشاره به ایجاد پردیس دختران برای رعایت حقوق خانم‌ها افزود: یکی از اقدامات زیربنایی معاونت فرهنگی همکاری با کمیسیون آموزش برای کمک به نهاد دانشگاه‌ها برای قوی‌تر شدن ازدواج دانشجویی است.

خواجه‌سروی به این نکته اشاره کرد که صندوق رفاه دانشجویان نیز آمادگی دارد که بتواند برای دانشجویان یا فارغ‌التحصیلانی که ازدواج دانشجویی کرده‌اند تسهیلاتی در نظر بگیرد تا زندگی آنها پایدار بماند.

خواجه سروی با بیان اینکه برای اینکه توانمندی دانشگاه‌ها را در طراحی لباس به جامعه نشان دهیم، بزودی در دانشگاه تهران اولین نمایشگاه یا جشنواره مد و لباس دانشگاهی ایران را از دانشگاه‌های سراسر کشور به نمایش خواهیم گذاشت.

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم، دانشگاه‌ الزهرا، جهاد دانشگاهی و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را پیشرو در تولید لباس دانست.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم یکی از نهادهایی است که وظیفه اجرایی کردن حجاب را دارد، گفت: علاوه بر این 26 دستگاه دیگر همچون مجلس شورای اسلامی وظیفه عملیاتی کردن عفاف و حجاب را دارند.

خواجه‌سروی با اشاره به برخی اقدامات سلبی در دانشگاه همچون ارجاع دانشجو به کمیته انضباطی در خصوص عفاف و حجاب، اظهار داشت: ارجاع دانشجو به کمیته انضباطی برای دانشگاه بسیار ساده و برای دانشجو بسیار سنگین است؛ درحالی که با فعالیت‌های ایجابی کارهای پرهزینه برای دانشگاه و کم هزینه برای دانشجو اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم نوع دانشگاه را تغییر دهیم خیلی از مسائل حل خواهد شد برهمین اساس در دانشگاه‌ها یادمان شهدا تأسیس شده و ساخت ماکت نیمه تمام از اولویت‌های معاونت فرهنگی خواهد بود.

خواجه‌سروی اظهار داشت: ‌از سال‌ها پیش مشاهدین خاصی برای عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها انتخاب شده‌اند تا مشکل عدم رعایت حجاب را دریابند و از نقطه اصلی با آن برخورد کنند.

وی مسئول این کار را شورای فرهنگی دانشگاه، معاون فرهنگی و مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها دانست و افزود: وزارت علوم اکنون بیشترین امتیاز را در رتبه‌بندی دانشگاه‌‌ها به مسائل فرهنگی اختصاص داده است که آئین‌نامه آن هفته پیش از سوی وزیر علوم ابلاغ شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم