جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۱ / ۰۶:۴۳
کد مطلب: 12329
۰

باورهای غلط حیوانی

آیا می دانستید که مار به صورت غریزی تمایلی برای حمله به انسان ندارد و یا این که اگر موریانه ها وجود نداشتند به احتمال فراوان جنگلها از بین می رفتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بسیاری از ما با شنیدن نام جانوران مختلف با توجه تصور قبلی که از این جانوران داریم دچار احساسات مختل می شویم. از بعضی از این جانوران می ترسیم، از بعضی متنفریم و به همین صورت تا به آخر. اما باید به شما بگوییم که بسیاری از تصورات ما غلط است و بر اساس یک سری اطلاعات غلط شکل گرفته است. در این مطل شما را بعضی از این تصورهای غلط آشنا می کنیم.

مار

شکی وجود ندارد که بسیاری از ما با شنیدن نام این خزنده ترس را در اعماق خود حس می کنیم. خزنده ای خون سرد که قادر است با یک نیش خود انسانی را از پای درآورد. بسیاری از ما انسان ها تصور می کنیم که این مارها هستند که به انسان ها حمله می کنند. این تصور صد در صد غلط است. مارها در برابر انسان کاملا انزوا طلب هستند.

فراموش نکنید که مارها می دانند که نمی توانند انسان را به عنوان غذا مصرف کنند، پس آخرین چیزی که می خواهند استفاده از سم خود بر علیه انسان است. مارها کلا در دو حالت از زهر خود استفاده می کنند، یکی برای شکار و تهیه غذا و حالت دیگر در هنگام احساس خطر. در زمانی که انسان به مار نزدیک می شود مار تا جایی که ممکن است سعی می کند تا خود را پنهان کند و فقط در زمانی که دیگر راهی برای او باقی نمانده باشد حمله خواهد کرد.

عنکبوت " بیوه سیاه "

این عنکبوت در بین بسیاری از انسان ها به عنوان یک حشره فوق العاده سمی و خطرناک شناخته می شود. اما حقیقت این است که "بیوه سیاه " تنها می تواند در انسان های بسیار کم سن و یا سالخورده خطرناک باشد. در همین حال باید اضافه کرد که موارد بسیاری محدودی از رفتار تهاجمی توسط این گونه از عنکبوت بر ضد موجودات بزرگ گزارش شده و از آن معدودتر گزارش مربوط به گزش توسط این حشره است.

موریانه

بسیاری از ما تنها با تصور یک حشره چوب خوار از موریانه زندگی می کنیم. اما باید گفت که این حشره نقش بسیار مهمی در چرخه طبیعی در جنگل دارد. عمده چوبهایی که این حشره در آن نفوذ می کند و از آنها تغذیه می کند و با از بین بردن آنها زمینه را برای رشد چوبهای تازه فراهم می کنند. به زبان ساده تر باید گفت که بدون وجود موریانه ها جنگلها از بین می روند.

زنبور وحشی

بسیاری از مردم سالیان دراز است که با وحشت از نیش زنبور وحشی زندگی می کنند. نکته جالب اینجاست که تعداد زیادی از زنبورهای وحشی کلا فاقد نیش هستند و حتی اگر هم بخواهند نمی توانند به انسان آسیبی برساند. در کنار این مسئله باید اضافه کرد که زنبورهای وحشی نقش بسیار مهمی در عمل گردش افشانی در حیات وحش و ادامه حیات گیاهان و درختان وحشی دارند. در عین حال این حشرات با شکار بخشی دیگر از حشرات نقش مهمی دیگری را نیز در حفظ زنجیره طبیعی نیز ایفا می کنند.

کوسه

شکارچی بی رحم دریا و قاتل انسان تصوری است که بسیاری از ما از کوسه ماهی ها داریم. اما حقیقت این است که تعداد انسان هایی که سالیانه به دست کوسه ها کشته می شوند بسیار کم است. این جانور از جمله باهوش ترین آبزیان در دنیا است و با استفاده از ترکیبات موجود در بدن آن می توان بسیاری از امراض انسانی را درمان کرد. در عین حال کوسه با شکار بسیاری از گونه های آبزی تعادل در زمینه موجودات آبزی در دریا را حفظ می کند.

دلفین

تصور ما در مورد دلفین ها دقیقا برعکس کوسه ها است. بسیاری از انسانها این آبزیان را بسیار آرام و دوست داشتنی دانسته و فکر می کنند که دلفین ها موجوداتی کاملا بی آزار هستند. اما در پس این چهره های آرام و به ظاهر دوست داشتنی، چهره دیگری هم وجود دارد که به یک آبزی شکارچی تعلق دارد. دلفین ها نیز خود شکارچیانی ماهر هستند و عمدتا به صورت جمعی شکار می کنند. موارد زیادی از حملات بی دلیل دلفین ها به سایر آبزیان نیز تاکنون گزارش شده است.

سوسک

مطمئن هستیم که بسیاری از شما با شنیدن نام سوسک حال بدی را تجربه کرده و به یاد کثیفی می افتید. اما حقیقت این است که گونه های متفاوت سوسکها که در محیط های انسانی و یا وحشی زندگی می کنند نقش بسیار مهمی را در زمینه بازیافت و پاکسازی محیط بازی می کنند. باید گفت که در صورت عدم وجود سوسکها بخش بسیار مهمی از چرخه حیاتی در این کره خاکی از بین رفته و در نهایت ممکن است به از بین رفتن کل موجودات زنده بیانجامد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو