کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درس خواندن در تابستان ممنوع!

12 تير 1391 ساعت 15:55


یک جامعه‌شناس گفت: برخی مدارس در تابستان برای دانش‌آموزان کلاس‌های فوق‌العاده برگزار می‌کنند و دروس سال آینده را آموزش ‌می‌دهند اما این کار موجب بی‌تفاوتی و عدم اشتیاق به کسب علم در سال تحصیلی جدید می‌شود.
به گزارش میگنا، حسین باهر جامعه‌شناس در گفت‌وگو با اشگاه خبری «توانا» اظهار داشت:‌ اوقات فراغت به زمان‌هایی که فرد صرف کارهای غیرمتداول تفریحی و متنوع می‌کند، گفته می‌شود.

وی، استفاده مناسب از اوقات فراغت را موقعیتی دانست که می‌تواند شرایط خودشناسی را در فرد ایجاد کند و عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده مناسب از اوقات فراغت، عقب‌ افتادگی‌های مختلف خود  در طول سال تحصیلی را جبران کنند.

* دانش‌آموزان تابستان درس نخوانند

این جامعه‌شناس با بیان اینکه مشاهده می‌شود در تابستان برخی مدارس برای دانش‌آموزان کلاس‌های فوق‌العاده برگزار می‌کنند تا آنها دروس سال آینده را آموزش ‌ببینند، بیان کرد: دانش‌آموزان نباید فعالیت‌های متداولی مانند درس‌خواندن و امتحان دادن که طی سال ذهن آنها را مشغول می‌کند را در سه ماهه تابستان نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که تابستان را به کسب آمادگی برای سال تحصیلی جدید می‌گذرانند به دلیل آشنایی با کلیت مباحث درسی سال بعد، سال تحصیلی جدید را با دلزدگی آغاز خواهند کرد، افزود: دانش‌آموزان در این شرایط کنجکاوی خود را برای کسب مطالب جدید از دست می‌دهند.

باهر ادامه داد: به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت در وزارت آموزش و پرورش ایجاد شواری عالی گذران اوقات فراغت متشکل از انجمن اولیاء و مربیان نیاز است تا با غنی‌سازی اوقات فراغت برای تمام دانش‌آموزان، دانش‌آموزانی هم که خانواده‌های‌ آنها از لحاظ مالی توان کافی برای پُر کردن اوقات فراغت‌شان را ندارند، از آسیب‌های مختلفی که ممکن است در زمان‌های بیکاری ایجاد شود، دور باشند.

*اوقات فراغت تنها برای استراحت است

باهر در خصوص آسیب‌های آموزش مقطع تحصیلی بالاتر در تابستان برای دانش‌آموز، به ایجاد بی‌تفاوتی و عدم اشتیاق به کسب علم در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: باید در نظر داشت کسب موفقیت در زمینه‌‌ تحصیلی نیازمند دارا بودن سلامت جسمانی نیز است.

وی اضافه کرد: اوقات فراغت تنها برای استراحت است، بدین معنا که فرد باید در این زمان خود را از تمام مسئولیت‌هایی که در طول سال درگیر آن بوده جدا کند، تا بتواند در این فرصت به سلامت جسم، روح و اخلاقیات بپردازد.


کد مطلب: 12338

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12338/درس-خواندن-تابستان-ممنوع

میگنا
  https://www.migna.ir