پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ / ۰۷:۳۳
کد مطلب: 12451
۰

ساخت هنرستان‌ها در دستور کار آموزش و پرورش

اختصاص اعتبار 31 میلیاردی برای تجهیز هنرستان‌ها

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اختصاص اعتباری بالغ بر 31 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستانها در سال جاری خبر داد.


به گزارش میگنا، ابراهیم سحرخیز در گفت و گو با پانا و با اشاره به اینکه امسال 14 هنرستان جدید الاحداث توسط سازمان نوسازی ساخته شده و مورد بهره برداری نیز قرار گرفته است،  اظهار کرد: در استان زنجان یک هنرستان به بهره برداری رسید و تا پایان سال هم 2 هنرستان جدید دیگر در این استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
سحرخیز در پاسخ به این پرسش که به صورت کلی برای آغاز سال تحصیلی جدید چند هنرستان جدید خواهیم داشت؟ خاطرنشان کرد: آمار آن را جمع بندی نکرده ایم.اما برای سال تحصیلی جدید هنرستان هایی که سازمان نوسازی وعده آن را داده در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

*ساخت هنرستان ها در دستور کار آموزش و پرورش

وی افزود: 2 یا 3 سال است که جهت ساخت و ساز در آموزش و پرورش را به سمت احداث هنرستان ها برده ایم بدان معنا که اولویت را به هنرستان ها داده و سازمان نوسازی نیز این جهت گیری را مدنظر قرار داده است.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساخت هنرستان های دارای تجهیزات کامل در کشور، تصریح کرد: به عنوان مثال هنرستان دارالفنون در استان خراسان رضوی، استان خوزستان و در استان هرمزگان نیز هنرستان های زیبایی مورد بهره برداری قرار گرفته است.

*اختصاص اعتبار 31 میلیاردی برای تجهیز هنرستان ها

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 31 میلیارد تومانی در سال جاری برای تجهیز هنرستان ها گفت: این رقم به نظر من کافی نیست و برای گام اولیه خوب است که بتوانیم در سال های بعد اعتبار خوبی را در این بخش جذب کنیم.
سحرخیز ادامه داد: باید در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش دستگاه های دیگر کشور هم رسالت خود را انجام دهند و به آموزش و پرورش در این بین کمک کنند.

*مشارکت دستگاه های متولی صنعت کشور برای کمک به آموزش و پرورش

وی با اشاره به تعدادی از دستگاه هایی که می توانند آموزش و پرورش را در این بخش کمک کنند،  خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه هایی که متولی صنعت کشور هستند و بخش خصوصی از دستگاه های کمک یار آموزش و پرورش هستند و یک بخشی را هم از طریق برون سپاری به بخش خصوصی (آموزش های دوگانه) انجام و امسال هم همچنان ادامه خواهد یافت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت