جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۱ / ۱۸:۲۶
کد مطلب: 12652
۰

صبح زود از خواب بيدار شويد!

مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هميشه توصيه مي‌كنند شب‌ها زود بخوابيد و صبح‌ اول وقت هم بيدار شويد؛ البته اين موضوع مربوط به كشور يا فرهنگ خاصي نيست و تقريبا همه مردم دنيا فوايد سحرخيزي را تائيد مي‌كنند.

با اين حال، اگر شما عادت داريد شب‌ها تا دير وقت بيدار بمانيد و كارهايتان را انجام دهيد و اين موضوع هم مشكلي برايتان ايجاد نكرده است، شيوه‌تان را تغيير ندهيد؛ بعضي‌ها شب‌ها بهتر فكر مي‌كنند و گروهي هم صبح‌ها.

بنابراين اگر شما هم فكر مي‌كنيد از آن دسته انسان‌هايي هستيد كه شب‌ها راحت‌تر مشغول كار و فعاليت مي‌شوند، همين كه آن را درك كرده‌ايد و مطابق آن عمل مي‌كنيد، بسيار خوب است.

اما اگر دوست داريد صبح زود از خواب بيدار شده و مشغول كارهايتان شويد، بهتر است اين نكات را هم بدانيد، شايد انگيزه بيشتري براي بيدار شدن و بيرون آمدن از رختخواب به شما بدهد:

ـ يكي از بهترين و لذتبخش‌ترين تجربه‌هاي زندگي، مشاهده طلوع خورشيد است؛ بنابراين اگر صبح زودتر از رختخواب بيرون بياييد، مي‌توانيد به روز جديد خوشامد گفته و از ديدن يك صبح زيبا شادمان شويد.

ـ در ساعات اول صبح، سكوت و آرامشي وصف نشدني، در كوچه و خيابان حاكم است؛ ماشين‌ها هنوز شروع به حركت در خيابان و بوق زدن نكرده‌اند، بچه‌ها خواب هستند و صداي گريه و جيغ‌شان شنيده نمي‌شود، تلويزيون‌ها خاموش است، بچه همسايه موسيقي تمرين نمي‌كند و در كل همه جا آرام است و دلنشين.

ـ اگر هر روز صبح حتي چند دقيقه هم زودتر بيدار شويد، فرصت بيشتري براي تهيه صبحانه مورد علاقه‌تان خواهيد داشت و مي‌توانيد در زمان مناسب آن را ميل كنيد. خيلي‌ها اينقدر دير از رختخواب بيرون مي‌آيند كه حتي فرصت ندارند يك ليوان شير بنوشند و به محل كارشان بروند؛ شايد اين گروه از افراد نمي‌دانند متخصصان در مورد صبحانه چه نظري دارند، آنها مي‌گويند صبحانه مهم‌ترين وعده غذايي است كه به هيچ وجه نبايد حذف شود.

ـ با اين كار علاوه بر فرصت كافي براي صرف صبحانه‌اي كامل و لذيذ، ورزش كردن هم برايتان ميسر مي‌شود؛ فقط كافي است از شب قبل فكر كنيد و براي ورزش صبح فردا كمي زمان بگذاريد.

ـ علاوه بر تمام اين مواردي كه گفته شد، اگر صبح‌ها زودتر بيدار شويد، ديگر در ترافيك‌ خسته‌كننده صبحگاهي گير نمي‌افتيد و مي‌توانيد به‌موقع در محل كارتان حاضر شويد، البته با توجه به مصرف صبحانه، ورزش كردن و همچنين عدم استرس ناشي از ترافيك و... بهره‌وري شما هم افزايش چشمگيري خواهد داشت.

حالا شايد اين سوال براي شما مطرح شود كه چطور ممكن است با اين همه كار و گرفتاري، صبح‌ها زود از خواب بيدار شويد؟

نگران نباشيد چون به شيوه‌هايي ساده، مي‌توانيد عادت زود خوابيدن و زود بيدار شدن را در خودتان ايجاد كنيد. اول از همه به ياد داشته باشيد كه اين كار هم بايد به تدريج و آهسته انجام شود؛ به اين معني كه نمي‌توان عادت زود بيدار شدن را طي يك شب ايجاد كرد.

همچنين حتما بايد اجازه دهيد شب‌ها زودتر از قبل بخوابيد تا صبح هم بتوانيد زودتر بلند شويد. نبايد ساعتي را كه قرار است صبح زنگ بزند و شما را بيدار كند، كنار تخت بگذاريد، بلكه بهتر است آن را در مكاني قرار دهيد كه براي خاموش كردنش مجبور به بلند شدن و بيرون رفتن از رختخواب باشيد و به محض اين‌كه زنگ ساعت را قطع كرديد نيز از اتاق خارج شويد.(جام جم - ضميمه چارديواري)  


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...