جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ / ۰۳:۳۲
کد مطلب: 12671
۱
۱

ساعت کاری ادارات و بانک‎ها در ماه مبارک رمضان / تهران چند روز تعطیل خواهد شد

ساعت کار ادارات در ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 14.30 و در روزهای پس از شب قدر از ساعت 10 تا 14.30 خواهد بود که به همه دستگاه ها ابلاغ می شود.

بر اساس این تصمیم در همه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه یابد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، این تصمیم در راستای بند (3) اصل (43) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به‌منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به‌وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی، اتخاذ شده است.

بر این اساس در تمامی استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری، صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و در بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه می‌یابد.

در تهران هم ساعت شروع فعالیت اداری ساعت نه (9) صبح و ساعت پایان کار چهارده و سی دقیقه (14:30) تعیین ‌شد. هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام می‌شود.

همچنین ساعات کار ادارات و بانک‌ها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان شروع خواهد شد. براساس این تصمیم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد ساعت فعالیت بانک‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنید که آغاز آن حداقل سی دقیقه قبل از شروع به کار ادارات و سازمان‌ها باشد.

هرگونه فعالیت فوق برنامه قبل و از آغاز ساعت کار یا بعد از پایان ساعت کار انجام می‌شود.

همچنین بر اساس تصمیم هیات وزیران برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان باید به‌طوری تنظیم شود که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک کنند.

کسری کار ناشی از اجرای این تصویب نامه در ماه مبارک رمضان با رعایت سقف مقرر در قانون (44 ساعت در هفته) از طریق انجام دورکاری جبران خواهد شد.
ساعت کار بانک‌هاي دولتي در ماه مبارک رمضان اعلام شد
بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران طي بخشنامه‌اي به مديران عامل بانک‌هاي دولتي ساعت کار بانک‌ها در ماه مبارک رمضان را ابلاغ کرد.

در اين بخشنامه آمده است:به موجب تصميم هيات دولت جهت بهره مندی‌ مطلوب کارکنان از فضايل و معنويات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره‌مندی از برکات فراوان اين ماه شريف و نورانی، نسبت به تغيير ساعات کاری ادارات وبانک ها اقدام كنند.


بر همين اساس، ساعات کاری بانک های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زير اعلام می‌‌شود:

1ـ ادارات و واحدهای ستادی بانک‌ها در کليه استان ها به استثنای تهران، فعاليت اداری را صبح‌ها با يک ساعت تاخير شروع و بعد از ظهر نيز يک و نيم ساعت زودتر خاتمه دهند.

2 ـ ادارات و واحدهای ستادی بانک‌های دولتی دراستان تهران، فعاليت اداری خود را ساعت 9 صبح شروع و ساعت 14:30خاتمه دهند.

3 ـ‌ کليه شعب و واحدهای اجرايی بانک های دولتی در تهران و ساير استان‌ها، نيم ساعت زودتر از ادارات و واحدهای ستادی شروع به کار كنند.

4ـ ساعات کار کليه شعب و واحد های تابعه بانک های دولتی در روز های نوزدهم (19) و بيست و سوم (23) ماه مبارک رمضان با يک ساعت تاخير نسبت به سايرروزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

5 ـ لازم است هر گونه فعاليت فوق برنامه قبل يا بعد از پايان ساعت کار انجام گيرد.

6 ـ برنامه ريزی اياب و ذهاب کارکنان به گونه ای تنظيم شود که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پايان ساعت معين محل کار خود را ترک كنند.

 
ساعت کار شعب بانک صادرات در ماه رمضان۸:۳۰ تا۱4:۳۰ شد
بانک صادرات ایران به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان درجهت ایجاد زمینه مساعد و به منظور استفاده مطلوب از فضایل و معنویات این ماه عزیز ساعت کار شعب و واحدهای ستادی را تغییرداد.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران،براین اساس ساعت شروع کار و ارایه خدمات به مشتریان در ایام هفته 8:30 صبح و ساعت پایان کار و ارایه سرویس به مشتریان از شنبه تا چهارشنبه 14:30 و پنج شنبه‌ها تا ساعت 13:30 تعیین گردیده است.

همچنین این بانک ساعت کار ادارت مرکزی و ستاد مدیریت شعب استانها و مناطق خود را در روزهای شنبه الی سه شنبه از ساعت 8:30 تا ساعت 16 و روز چهارشنبه از ساعت 8:30 صبح تا 15 بعداز ظهر و روز پنج شنبه از ساعت8:30 لغایت 13 درنظر گرفته است.

شایان ذکراست ساعت کار در روزهای 19 و 23 ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به ساعت فوق الذکر آغاز خواهد شد.

  تهران چند روز تعطیل خواهد شد
معاون امور بین الملل رئیس جمهور از تعطیلی چند روزه شهر تهران در هنگام برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد خبر داد.
به گزارش مهر، علی سعیدلو در حاشیه مراسم اختتامیه  کنفرانس بین المللی علمی پیرامون جنبش عدم تعهد  در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه ریزیهای انجام شده در مورد ساخت و ساز سالن اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: برنامه ریزی هایی از قبل صورت گرفته بود و با توجه به بودجه ای که به موقع رسید کار ساخت این ساختمان در حال انجام است.


وی با بیان اینکه ساخت سالن جلسات و وی.آی.پی سالن اجلاس عدم تعهد در دست وزارت راه و شهرسازی است گفت: نسبت به برنامه ای که از قبل پیش بینی کرده ایم تاکنون مشکلی بوجود نیامده و از برنامه عقب نیستیم.


معاون امور بین الملل رئیس جمهور در خصوص احتمال تعطیلی شهر تهران به دلیل برگزاری اجلاس سران عدم تعهد گفت: طبق روالی که در سایر کشورها هم در زمان برگزاری کنفرانس های بین المللی وجود دارد در کشور ما نیز احتمالا تعطیلات چند روزه ای خواهیم داشت.


وی ادامه داد: از آنجایی که اجلاس سران عدم تعهد در شهریورماه بعد از ماه رمضان برگزار می شود و عده زیادی از مردم به سفر می روند مشکل چندانی در مورد تعطیلات وجود ندارد.


سعیدلو همچنین خاطرنشان کرد: اجلاس کارشناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد 5 و 6 شهریورماه، اجلاس وزاری خارجه 7 و 8 شهریورماه و اجلاس سران عدم تعهد 9 و 10 شهریور برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

سلام موفق و پیروز باشید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود