جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۴
کد مطلب: 12690
۰

تعداد مبتلایان به HIV در جهان

34 میلیون نفر در جهان ویروسHIV دارند
برنامه مبارزه با ایدز سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که 34 میلیون نفر در جهان ایدز دارند اما میزان مرگ و میر در مبتلایان به علت دسترسی به درمان کاهش یافته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه مبارزه با ایدز سازمان ملل گفت: تعداد کمتری از مبتلایان به ویروسHIV جان خود را از دست می دهد زیرا آنها داروهای موثر ضد این ویروس را بویژه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا دریافت می کنند.

سازمان ملل تخمین می زند که حدود 34 میلیون نفر در جهان مبتلا به ویروس ایدز باشند.

در این گزارش آمده است که تعداد مرگ و میر ناشی از ایدز از بالاترین تعداد آن یعنی 2 میلیون 300 هزار نفر در سال 2005 و یک میلیون 800 هزار نفر در سال 2010 میلادی به یک میلیون و 700 هزار نفر در سال گذشته میلادی کاهش یافت.

برپایه این گزارش، افزایش درصد دسترسی به داروهای ایدز در کاهش این مرگ و میر سهیم بوده است به گونه ای که حدود هشت میلیون نفر در کشورهای با سطح درآمد پایین و متوسط به داروهای ضد ویروسHIV دسترسی دارند و سازمان ملل در برنامه خود قصد دارد که این تعداد را به 15 میلیون نفر تا فرارسیدن سال 2015 میلادی برساند.

جانفرد هیرنشل مدیر بخش مبارزه با ویروس ایدز سازمان بهداشت جهانی به خبرنگاران در ژنو گفت: امید داریم که بتوانیم به هدف تحت پوشش قرار دادن 15 میلیون نفر تا فرارسیدن سال 2015 میلادی دست یابیم.

برپایه این گزارش، درمان تعداد بیشتری از مبتلایان به ایدز همچنان اولویت است و در منطقه جنوب صحرای آفریقا که کشورهایی نظیر کنیا، نیجریه و آفریقای جنوبی قرار دارند، برنامه سازمان ملل ارزیابی کرده است تعداد مرگ و میر به علل مرتبط با ایدز در سال 2011 میلادی نسبت به سال 2005 میلادی 31 درصد کاهش یافته است.

آمارهای مرگ و میر در غرب و مرکز اروپا و آمریکای شمالی که درمان ویروسHIV به طور گسترده در دسترس است، اندکی ضد و نقیض است اما به طور کلی، حدود 290 هزار مورد در سال گذشته بوده است.

تعداد مرگ و میر در آسیا با 330 هزار مورد همچنان ثابت مانده اما افزایش آن در اروپای شرقی، آسیای میانه، خاورمیانه و شمال آفریقا ادامه یافته است.

برپایه این گزارش، موارد جدید ابتلا به بیماری ایدز در بین کودکان با کاهش زیادی برای دومین سال متوالی به خاطر تمرکز تلاش ها برای محافظت از آنها و مادرانشان در مقابل ویروسHIV روبرو شده است به گونه ای که تعداد کودکان مبتلا از 570 هزار نفر در سال 2003 میلادی به حدود 330 هزار نفر در سال 2011 رسیده است.     فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
قلب فقط کارش خونرسانی نیست؛ رزق و روزیتون رو هم میرسونه! خوش قلب باشید