شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۱ / ۰۸:۴۹
کد مطلب: 12712
۰

محاسبه ساعت کار پرستاران در ماه رمضان اعلام شد


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران از نحوه محاسبه ساعت کار پرستاران در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش مهر، یعقوب قدسیان افزود: با توجه به اینکه دولت ساعت کاری رسمی در بخش دولتی را در ماه مبارک رمضان 9 صبح تا 14:30 دقیقه اعلام کرده است، فعالیت پرستاران در ساعات قبل و بعد از این زمان در ماه رمضان با ضریب 1.5 محاسبه می شود.

وی گفت: در جلسه ای با حضور معاون سیاسی استاندار تهران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کل سازمان نظام پرستاری، برای بررسی اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش خصوصی کمیته ای تشکیل شد.

قدسیان ادامه داد: در پایان این جلسه بعد از بررسی این مسئله قرار بر این شد که استانداری تهران طی نامه هایی به وزارت دفاع و پشتیبانی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت علت اجرا نشدن قانون ارتقای بهره وری  در بخش خصوصی را جویا شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران اضافه کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد، کمیته پیگیری اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش خصوصی در استانداری تهران تشکیل شود و هر 3 ماه یکبار برای پیگیری روند اجرای این  قانون در این بخش تشکیل جلسه بدهد.

قدسیان افزود: بر اساس آخرین مصوبات کمیته پیگیری اجرای قانون ارتقای بهره وری در بخش دولتی که هر دو هفته یکبار بین سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت تشکیل می شود، از این پس فعالیت پرستاران آنکال، دیالیز و مدیران پرستاری در صورت حضور در بیمارستان در ساعات شب و ایام تعطیل ساعات حضور آنان با ضریب 1.5 محاسبه می شود.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیم این کمیته درباره محدودیت پرداخت بالاتر از سقف 80 ساعت اضافه کار به پرستاران و محدودیت اجرای قانون ارتقای بهره وری برای کادر اورژانسهای جاده ای قرار شد این موضوع از طریق دولت از مجلس استفسار شود تا نظر قانونگذار در این مورد روشن شود. زیرا اجرای این موارد نیازمند تأمین نیروی انسانی کافی است و لازم است تا تأمین نیروی انسانی کافی اجرای این محدودیتها به تأخیر بیفتد.

معاون سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر حدود 95 درصد مراکز درمانی دانشگاههای علوم پزشکی، قانون ارتقای بهره وری را اجرا کرده اند، در بخش نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی دستورات لازم برای اجرای این قانون صادر شده و فرآیند آن شروع شده است ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است اما در بخش خصوصی هنوز هیچ اقدامی برای اجرای این قانون انجام نشده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!