چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۸:۰۸
کد مطلب: 12775
۰

بکارگیری نیروهای بازنشسته در دوره متوسطه به صورت محدود

در بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش آمده است: بکارگیری نیروهای بازنشسته در دوره متوسطه به صورت محدود و پس از تأیید ستاد مرکزی ساماندهی امکان‌پذیر خواهد بود.
به گزارش فارس ، در بخشنامه معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش که به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده، آمده است: از تقسیم ساعات کسری ساعت موظف بین همکاران شاغل در حال حاضر اکیداً خودداری شود.

بازنشسته کردن معلمان مشمول بازنشستگی در طول سال تحصیلی، در جنسیت مرد انجام نشود (در صورت موافقت مستخدم) و موارد خاص را کمیته برنامه‌ریزی مدیریت کند، در سایر موارد در صورتی انجام پذیرد که باعث کمبود نیروی انسانی و افزایش سقف حق‌التدریس نشود؛ کمیته برنامه‌ریزی استان می‌تواند در صورت کمبود نیروی آموزشی با ادامه خدمت نیروهای مشمول بازنشستگی در صورت موافقت مستخدم تا پایان سال تحصیلی موافقت کند.

این بخشسنامه ادامه می‌دهد: استمرار مدارس راهنمایی کمتر از 40 نفر دانش‌آموز در صورتی که شرایط ماده 4 صفحه 6 شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی را نداشته باشند پس از تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان و تأیید معاونت آموزش متوسط وزارت متبوع با تخصیص یک نفر «معاون ـ دبیر» به صورت مستقل، بلامانع است.

استمرار مدارس شبانه‌روزی با تعداد دانش‌آموز کمتر از نرم 80 نفر دانش‌آموز در تبصره بند 2 ص 11 شیوه‌نامه در صورت عدم امکان تجمیع، با تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان و تأیید معاونت آموزش متوسطه وزارت متبوع بلامانع است.

این بخشنامه با بیان اینکه تخصیص 4 ساعت فوق برنامه به مدارس شاهد از گروه اول بلامانع است، می‌افزاید:  در شرایطی که منطقه آموزشی دارای نیروی کسری ساعت موظف بوده و تدریس 8 ساعت در هفته مشاوران در رشته‌های مرتبط تکمیل نشود، با تأیید کمیته برنامه‌ریزی استان اختصاص ساعات تدریس به امر مشاوره بلامانع خواهد بود، در غیر این صورت تدریس الزامی است.

تخصیص یک نفر مدیر به مدارس معارف اسلامی (صدرا) وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و مدارس وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری در صورت عدم کسب حدنصاب دانش‌آموز (مطابق شیوه‌نامه فوق) بلامانع است.

بکارگیری نیروهای بازنشسته (ماده 95) در دوره متوسطه به صورت محدود و پس از تأیید ستاد مرکزی ساماندهی امکان‌پذیر خواهد بود.

امکان تدریس غیرموظف برای نیروهای رئیس مجمع ورزشی طبق بند ب ماده 5 صفحه‌ای 9 شیوه‌نامه مذکور میسور نیست.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد