جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 12788
۰

طرح جدید دانشگاه آزاد براي جذب عضو هیات علمی

دانشجو خبرداد: تراز مالی دانشگاه آزادمعکوس است/طرح جدید دانشگاه براي جذب عضو هیات علمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ریزی‌های ویژه‌ای برای طرح جدید جذب اعضای هئیت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال تدوین است که به زودی منتشر خواهد شد.


به گزارش ايسنا، فرهاد دانشجو روز گذشته با حضور در کمیسیون‌های بهداشت و اجتماعی مجلس شورای اسلامی با نمایندگان مجلس دیدار و گفتگو کرد.


مسير 10 سال آينده دانشگاه تدوين شد


فرهاد دانشجو با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاداسلامی و طرح جذب اعضای هئیت علمی افزود: این اساسنامه به گونه‌ای تدوین و برنامه‌ریزی شده است که مسیر آینده دانشگاه آزاد اسلامی را تا 10 سال آینده مشخص خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی پروژه موفق جمهوری اسلامی ایران بوده است که اگر مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان کشور دست به دست هم نمی‌دادند و از این دانشگاه حمایت نمی کردند، دانشگاه آزاد هیچگاه به جایگاه کنونی نمی‌رسید. در این راه بدون شک نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار پر رنگ بوده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در یک دست ما در دانشگاه آزاداسلامی پرچم فرهنگ قرار دارد زیرا دغدغه اصلی ما در این زمینه اسلام، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ پرچم آموزش و پژوهش نیز در دست دیگر ما در این دانشگاه قرار دارد.


دانشجو تاکید کرد: اصلاح نسبت استاد به دانشجو، هرم هیات علمی، تسهیل دسترسی دانشجویان به اساتید از جمله شاخه‌های بحث آموزش و پژوهش در دانشگاه آزاداسلامی است که برای هر کدام برنامه‌ریزی ویژه‌ای در دانشگاه شده است.


وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد برای توسعه کیفیت در کنار کمیت گفت: دانشگاه آزاداسلامی امکانات فیزیکی خوبی از قبیل ساختمان و فضای آموزشی دارد اما در ابعاد دیگر مانند نسبت استاد به دانشجو، بیمارستان ها و رشته های پزشکی مشکل دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت : متاسفانه در گذشته 31 واحد علوم و تحقیقات فاقد مجوز فعالیت بودند که به همین خاطر مدرک دانشجویان و فارغ التحصیلان آن‌ها نیز نامعتبر بود. اما در طول 4 ماه گذشته با همکاری بی سابقه‌ای که میان وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت موفق شدیم برای این واحد ها و بیش از 1500 رشته در دانشگاه آزاد مجوز اخذ کنیم که در این زمینه معاونت آموزشی دانشگاه آزاد فعالیت مناسبی داشته است.



تشکیل کمیته‌های انتصاب و استعداد یابی در دانشگاه آزاد اسلامی


دانشجو با اشاره به انتصاب های صورت گرفته در طول چند ماه اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دو کمیته انتصابات و استعدادیابی در دانشگاه آزاد اسلامی به منظور شناسایی افراد لایق در دانشگاه تشکیل شده است. این کمیته‌ها توانایی افراد مختلف را بررسی کرده و در نهایت 3 نفر را به رئیس دانشگاه پیشنهاد می کنند که از میان این سه نفر یک نفر توسط رئیس دانشگاه انتخاب می شود.


رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: انجام این کار به دلیل جلوگیری از انتخاب سلیقه ای افراد و بررسی کارشناسانه افراد صورت گرفته است.


وی با اشاره به توزیع امکانات و رشته های دانشگاه آزاد به صورت عادلانه در تمامی شهرهای کشور تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی کرده ایم تا رشته‌هایی که به واحدها در شهرهای مختلف واگذار می‌شود بر اساس موقعیت و استعدادهای بومی آن منطقه باشد. برای مثال 5 آزمایشگاه ملی در 5 استان کشور در دست راه اندازی داریم که اولین قرار داد این آزمایشگاه‌ها با مسئولان استان خراسان رضوی در زمینی به وسعت 100 هکتار منعقد شد.

در استان مرکزی نیز با همکاری 14 خورو ساز کشور آزمایشگاه ملی خودور و در سه استان دیگر سه آزمایشگاه بزرگ راه اندازی خواهیم کرد.


راه‌اندازي آزمايشگاه‌هاي ملي نخستین گام‌های تامین منابع مالی جدید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی این آزمایشگاه‌های ملی از نخستین گام‌های تامین منابع مالی جدید برای جلوگیری از فشار به دانشجویان و بحث ارتباط با صنعت که همواره در دانشگاه ها مطرح شده است، خواهد بود.


افزايش شهريه‌ها راهكار مناسبي نيست


دانشجو افزود: اگر بخواهیم تنها به شهریه دانشجویان برای تامین منابع مالی اکتفا کنیم بدون شک هر سال با توجه به تورم موجود باید شهریه ها را افزایش دهیم در حالی که ما اعتقاد داریم که این راه مناسبی برای تامین منابع مالی نیست. همه باید دست به دست هم بدهیم تا بتوانیم منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد که 70 درصد دانشجویان آن از اقشار ضعیف جامعه هستند را ایجاد کنیم. این موضوع نیازمند راهکارهای قانونی و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز است.


تراز مالی دانشگاه آزاد معکوس است

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما همه به خوبی از مشکلات آگاهی دارند اما کمتر کسی است که در خصوص راه حل مشکلات نیز صحبت کند. در حال حاضر پرداخت حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بیشتر از دریافتی شهریه دانشجویان است به همین خاطر علیرغم آنکه گفته می‌شود دانشگاه سالانه شهریه زیادی می گیرد باید گفت که این تراز مالی دانشگاه معکوس هم هست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید از بخش هدفمندی یارانه ها رقمی در اختیار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا مشکلات این قشر جامعه که تعداد آن ها بسیار زیاد است نیز حل شود.

دانشجو با اشاره به فعالیت های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی زمینه های خوبی برای توسعه فرهنگ دارد به همین خاطر علیرغم آنکه فعالیت های خوبی از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه صورت گرفته اما سعی داریم در این زمینه رشد بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار داشت: خط قرمز ما در جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی لزوم اعتقاد قلبی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است و حتی اگر بدانیم فردی در دانشگاه وجود دارد که در حال کار است اما این خط قرمز ها را رعایت نمی کند، باید از دانشگاه برود.

در این جلسه عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی استقبال کرد و اظهار داشت: این که برای نخستین بار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فردی است که شخصا با نمایندگان تعامل برقرار کرده و به کمیسیون های مجلس می رود نوید بخش آینده ای خوب است.

وی اظهار داشت: بدون شک دانشگاه آزاد اسلامی نیز بخش مهمی از جامعه کشور محسوب می شود و حل مشکلات آن می تواند به حل مشکلات جامعه منتهی شود.

همچنین در این دیدار حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بدون شک با توجه به آنکه تعداد دانشجویان و خانواده هایی که با دانشگاه آزاد اسلامی در تعامل هستند بیش از سایر دانشگاه های کشور است این دانشگاه از اهمیت بیشتری برای نمایندگان برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در گذشته همکاری و تعاملات میان نمایندگان و دانشگاه آزاد اسلامی قفل شده بود که در حال حاضر با برنامه ها ی مناسب دکتر دانشجو این قفل در حال باز شدن است.

در پایان این جلسه نیز معاونان فرهنگی، آموزشی، پزشکی و رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی به سوالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف پاسخ دادند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.