کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردودی های پایه اول متوسطه می توانند در پایه دوم ثبت نام كنند

6 مرداد 1391 ساعت 10:02


مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش از امكان ورود و تحصیل دانش آموزان مردودی پایه اول متوسطه در پایه های دوم دوره متوسطه و شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش خبر داد.
محمد شریف زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال تحصیلی جدید مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر عدم تكرار پایه اول دوره متوسطه اجرا می شود و براین اساس دانش آموزان این پایه تحصیلی در صورت مردودی می توانند در پایه دوم دوره متوسطه و یا هنرستان ها ادامه تحصیل دهند.

وی تصریح كرد البته انتخاب رشته دانش آموزان در سال اول دبیرستان براساس علایق، استعدادها و شیوه نامه هدایت تحصیلی صورت می گیرد و دانش آموزان در صورت مردودی در برخی از دروس باید شهریورماه در امتحان جبرانی آن درس ها برای كسب نمره قبولی شركت كنند.

شریف زاده اضافه كرد: درصورتی كه دانش آموزان نتوانند در شهریورماه نمره قبولی را كسب كنند 15 مهرماه به این منظور آزمون دیگری برگزار می شود كه باید در این آزمون شركت كرده و نمره قبولی را كسب كنند.

وی ادامه داد: درصورتی كه این دسته از دانش آموزان باز هم نتوانند در مهر ماه نمره قبولی را كسب كنند در نهایت باید در تابستان سال آینده در امتحانات جبرانی شركت كرده و نمره حد نصاب را كسب كنند.

مدیركل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می شود با اجرای این مصوبه با رشد شش درصدی شمار دانش آموزان در هنرستان ها مواجه شویم.

شریف زاده گفت: امسال برنامه ریزی برای آماده شدن مدارس برای سال تحصیلی آینده دوماه زودتر صورت گرفته و تا 15 مردادماه تمام ابلاغ ها به ادارات اموزش و پرورش صادر می شود.

شریف زاده گفت: در سال جاری 800 هزار دانش آموز هنرستانی در شش هزار واحد آموزشی به تحصیل می پردازند.


کد مطلب: 12876

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/12876/مردودی-های-پایه-اول-متوسطه-می-توانند-دوم-ثبت-نام-كنند

میگنا
  https://www.migna.ir