جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
کد مطلب: 12890
۰

تدوين توصيه‌نامه و دستورالعمل استقبال از دانشجويان جديدالورود دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه‌ریزی این دفتر برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود خبر داد.

علی آدمی در گفت‌گو با ايسنا، اظهار كرد: در اولین نشست هماهنگی استقبال از دانشجویان جدیدالورود سال 1391 که به همت گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی تشکیل شد، نتيجه جلسات برگزار شده برای هماهنگی استقبال از دانشجویان جدیدالورود در سال‌هاي گذشته، منتهي به تدوين يك توصيه‌نامه و يك دستورالعمل براي استقبال از دانشجويان جديدالورود شد.

وی با تاکید بر لزوم معرفی چهره‌های دانشگاهی و علمی کشور به دانشجویان جدیدالورود، تصریح کرد: یکی از محورهای اصلی برنامه‌ریزی برای دانشجویان جدیدالورود معرفی زندگي و آثار چهره‌هاي شاخص دانشگاهي و مفاخر علمي هر شهر دانشگاهي خواهد بود؛ بنابراین تلاش خواهد شد مفاخر علمی و دانشگاهی شهرهای دانشگاهی کشور در قالب یک کلیپ تصویری به دانشجویان معرفی گردد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی وزارت علوم تهیه ویژه‌نامه‌ای مناسب و پرمحتوا را از دیگر محورهای برنامه‌ریزی امسال برای دانشجویان جدیدالورود عنوان کرد و افزود: ویژه‌نامه امسال شامل دو بخش دانشگاهی و ستادی است که محتوای بخش دانشگاهی آن توسط هر دانشگاه و بصورت بومی تهیه می‌شود.

آدمی ادامه داد: پيام رئيس دانشگاه و معاون فرهنگي، معرفي دانشگاه و شهر دانشگاهي، معرفي مفاخر علمي و فرهنگي دانشگاه و شهر دانشگاهي، نقشه دانشگاه و شهر دانشگاهي، خاطرات رئيس، معاون يا چهره‌هاي علمي دانشگاه از اولين روز ورود به دانشگاه از جمله محتوایی است که توسط دانشگاه‌ها تامین خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی و برنامه‌ریزی اجتماعی به محتوای ستادی ویژه‌نامه دانشجویان جدیدالورود نیز اشاره کرد و گفت: پيام وزير علوم، مصاحبه معاون فرهنگي و اجتماعي، سخناني از امام (ره)، مقام معظم رهبري و بزرگان ديني و علمي و خاطرات دانشجويي از بزرگان علمي و دانشگاهي از جمله این مطالب است.

وی در پایان گفت: در این ویژه‌نامه به موضوعاتی نظیر بصيرت اسلامي، آزادانديشي، گذار از دانش‌آموزي به دانشجويي، تعامل خانواده و دانشگاه، مسائل فرهنگي و اجتماعي دانشگاه‌ها، زندگي خوابگاهي، هويت‌يابي دانشجويان، ارتباط دختر و پسر و عفاف و حجاب، اوقات فراغت و مديريت زمان و مهارت‌هاي زندگي نیز پرداخته خواهد شد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.