جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۳۲
کد مطلب: 13000
۰

فرصت دانش آموزان مشمول تا 20 سالگی

  آئین نامه ادامه تحصیل دانش آموزان مشمول سربازی بر اساس نامه رسمی سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی به ادارات آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.
به گزارش مشرق معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر افزود: بر اساس این آئین نامه ، دانش آموزانی که از مهر 91 تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز می کنند حداکثر تا 20 سالگی مجازند طبق ضوابط و مقررات آموزش و پرورش در مدارس روزانه ، بزرگسالان یا مراکز آموزش از راه دور به طور رسمی اشتغال به تحصیل داشته باشند.

ابراهیم سحرخیز گفت : بر اساس این آئین نامه به مشمولانی هم که به طور داوطلب آزاد تحصیل می کنند معافیت تحصیلی تعلق نمی گیرد .

وی افزود: دانش آموزانی که قبل از 22 آبان 90 در دوره متوسطه آغاز به تحصیل کرده اند چنانچه در رشته های کار دانش یا فنی حرفه ای به تحصیل اشتغال داشته باشند تا پایان 22 سالگی و در رشته هایی که دارای پایه پیش دانشگاهی هستند تا پایان 24 سالگی مجاز به تحصیل هستند.

سحرخیز تاکید کرد : کاهش سن معافیت از خدمت در حین تحصیل به 20 سالگی فقط شامل دانش آموزانی است که از مهر 91 تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز می کنند اما افرادی که قبل از 22 آبان 90 تحصیلاتشان را در پایه اول متوسطه آغاز کرده اند اگر در هنرستان های مشغول به تحصیل باشند که پایه پیش دانشگاهی ندارد حداکثر تا سن 22 سالگی از خدمت معاف هستند اما در رشته های ریاضی ، تجربی ، علوم انسانی و هنر که پایه پیش دانشگاهی دارد دانش آموزان تا 24 سالگی مجاز به تحصیل هستند.

وی گفت : دانش آموزانی که از مهر 91 در پایه اول متوسطه تحصیلشان را آغاز می کنند حداکثر تا سن 20 سالگی مجاز به استفاده از معافیت تحصیلی هستند و رشته تحصیلی آنان تاثیری در افزایش سنوات معافیتشان ندارد به این معنی که این دانش آموزان چه در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و چه رشته های نظری تحصیل کنند فقط تا پایان 20 سالگی از معافیت برخوردارند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش آموزانی مشمول سربازی در مقطع راهنمایی نیز اگر پیوستگی تحصیلی داشته باشند حداکثر تا پایان 20 سالگی می توانند به تحصیل ادامه دهند.

سحرخیز اضافه کرد : بر این اساس دانش آموزان راهنمایی که به سن مشمولیت سربازی رسیده باشند اگر سه ماه بدون عذر موجه غیبت کنند ترک تحصیل شناخته می شوند و کسانی که ترک تحصیل کرده ، اخراج شده و یا انصراف از تحصیل داده باشند و در سن مشمولیت باشند ، باید به خدمت سربازی اعزام شوند.

تاکنون معافیت از خدمت سربازی در حین تحصیل تا سن 24 سالگی بود که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان این معافیت از ابتدای مهر امسال به سن 20 سالگی کاهش می یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .