سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۶:۳۹
کد مطلب: 13046
۰

نحوه صدور مدرك فارغ‌التحصيلي واحدهاي علوم تحقيقات تغيير كرد

رييس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد با اشاره به اخذ مجوز براي رشته‌هاي بدون مجوز واحدهاي علوم و تحقيقات، گفت: تا پيش از اين حدود 1500 رشته محل در واحدهاي علوم و تحقيقات بدون مجوز فعاليت مي‌كردند.

خسرو دانشجو در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اخذ مجوز مشروط براي رشته‌ها و پرديس‌هاي علوم و تحقيقات تا مهر 91، اظهار كرد: در حال حاضر همه رشته‌ها براي دو سال مجوز اخذ کرده‌اند ولی زمانی که بنده مسئوولیت را پذیرفتم حدود 1500 رشته محل در علوم و تحقيقات بدون مجوز فعاليت مي‌كردند.


وي با بيان اينكه در واحد علوم و تحقيقات تهران ميزان رشته‌هاي بدون مجوز بسيار اندك بود، تصريح كرد: در واقع حدود 3 تا 4 رشته در دوره تحصيلات تكميلي مجوز شوراي گسترش وزارت علوم را نداشتند، كه به سرعت نسبت به اخذ مجوز دائم آنها چون امكانات فراهم بود اقدام شد، ولي باقي رشته‌ها به صورت مشروط مجوز دریافت کردند.



تعطيلي واحدهاي علوم تحقيقات در صورت عدم اخذ مجوز تا مهر92

وي با اشاره به كمك و همكاري واحد علوم و تحقيقات تهران به پرديس‌هايي كه به صورت مشروط مجوز دريافت كرده‌اند، خاطرنشان كرد: البته ما هم كمك می‌كنيم تا اين پرديس‌ها امكانات را ارتقا دهند و اعضاي هيات علمي مورد نياز را جذب كنند و اگر واحدها و پرديس‌هاي علوم و تحقيقات شهرستان‌ها نيازهاي خود را به ما اعلام كنند ما اطلاع رساني كرده و دانشجوياني كه در حال فارغ التحصيلي هستند را براي آن واحدها جذب مي‌كنيم.

رييس واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي افزود: اين كمك‌ها از سوي ما انجام مي‌شود، اما آنها هم بايد تلاش كنند تا بتوانند مجوز دائم اخذ كنند و اگر نتوانند مجوز دائم را تا مهر 92 اخذ كنند، با کسی شوخی نداریم و آن پرديس را تعطيل مي‌كنيم و اجازه نخواهيم داد دانشجوي جديد پذيرش كنند، اما من خيلي اميدوارم و با توجه به كمك‌هايی كه از سوي مسئولين مناطق مي‌شود بعيد مي‌دانم مجوز دائم را اخذ نكنند.


تغيير نحوه صدور مدرك فارغ‌التحصيلي واحدهاي علوم تحقيقات

دانشجو در خصوص وضعيت مدارك فارغ‌التحصيلان واحدهاي بدون مجوز دانشگاه آزاد، گفت: در گذشته واحدهايي كه مجوز نداشتند خود مدركي نمي‌دادند و مدركشان را از طريق واحد علوم و تحقيقات تهران اخذ مي‌كردند و در مدارك هر دو آنها فقط عنوان «واحد علوم و تحقيقات» درج مي‌شد و هيچ تفاوتي بين مدرك فارغ‌التحصيلي دانشجويان واحد علوم تحقيقات تهران و ساير استانها نبود كه اين موضوع بسيار مورد گلايه دانشجويان بود.

رييس واحد علوم تحقيقات دانشگاه آزاد در خاتمه با بيان اينكه اين روند منصفانه نبود، گفت: اين مشكل نيز مرتفع شده و از اين پس مدارك هر واحد علوم تحقيقات با عنوان واحد مربوطه صادر خواهد شد و مدارك پرديس‌هاي علوم تحقيقات نيز تحت نظر واحدهاي جامع همجوار خود مدارك را صادر خواهد كرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد