سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۶:۱۴
کد مطلب: 13102
۱

اسامی معرفی شدگان رشته های نیمه متمرکز کنکور اعلام شد

اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی نیمه متمرکز کنکور 91 از سوی سازمان سنجش اعلام شد و داوطلبان می توانند برای اطلاع از شرایط مصاحبه، معاینه و سایر مراحل گزینش به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.
به گزارش مهر، داوطلبانی که اسامی آنان در ردیف معرفی ‌شدگان چند برابر ظرفیت هر یک از رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی شامل: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)- دانشگاه شهید مطهری- دانشگاه مذاهب اسلامی در مراکز آموزشی (تهران، سنندج و زاهدان) - دانشگاه صنعتی مالک ‌اشتر- دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران- دانشکده پیراپزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران- بورسیه رشته‌های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ‌جمهوری ‌اسلامی‌ ایران در دانشگاههای علوم پزشکی کشور- دانشکده غیرانتفاعی اصول‌الدین (در مراکز آموزشی تهران ، قم، دزفول و ساوه) - دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا...(عج) - مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی سوره- دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه- دانشگاه امام صادق(ع) - دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری از طریق سایت سازمان اعلام شده می توانند در این مرحله شرکت کنند.

روش گزینش رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص ( به جز رشته‌های تحصیلی دانشگاه امام صادق«ع»)

معرفی‌شدگان هر رشته لازم است براساس برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه برای شرکت در مراحل مختلف مصاحبه و معاینه و یا سایر مراحل گزینش رشته ‏های مربوط، در تاریخهای تعیین شده با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز به محل ذیربط مراجعه کنند.

کلیه معرفی‌شدگانی که فهرست اسامی آنان برای مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش هریک از رشته‌ها در سایت سازمان اعلام شده است (به استثناء معرفی شدگان در رشته‌های موسسات مندرج در اطلاعیه) باید به هنگام انتخاب رشته کدرشته‌محلهای این دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (رشته‌ای که در آن معرفی شده‌اند) را در یکی از اولویت‌های اول تا نهم (قبل از اولویت دهم) درج کنند.

کدرشته تحصیلی مذکور که بعد از اولویت نهم انتخاب شده باشد، حذف و در مقابل ستون مربوط به نتیجه مندرج در کارنامه نهایی آزمون آنان عدد (1) به معنی عدم رعایت ضوابط ازسوی داوطلب درج می‌ شود.

داوطلبانی که علاقمندی خود را به دو مورد و یا دو رشته اعلام نموده‌اند و فهرست اسامی آنان در ردیف معرفی‌ شدگان دو مورد و یا دو رشته در سایت سازمان درج شده است‌، باید به هنگام انتخاب رشته، کد رشته‌های مذکور را قبل از اولویت دهم (تا اولویت نهم) انتخاب کنند در غیر ‌این صورت کد رشته‌های انتخابی مذکور حذف خواهد شد.

داوطلبانی که در ردیف معرفی‌ شدگان رشته‌‌های‌ تحصیلی دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشگاه صنعتی مالک اشتر قرار گرفته‌اند در زمان انتخاب رشته لازم است کد رشته‌های مذکور را از اولویت اول تا اولویت سی‌ام، انتخاب کنند. بدیهی ‌است‌ کد ‌رشته‌ تحصیلی ‌مذکور‌ که بعد ‌از ‌اولویت‌ سی‌ام انتخاب ‌شده ‌باشد، حذف و در مقابل ستون مربوط به نتیجه مندرج در کارنامه نهایی آزمون آنان عدد (1) به معنی عدم رعایت ضوابط ازسوی داوطلب درج می‌ شود.

در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی از سوی این سازمان پذیرش خواهند شد که برابر برنامه زمانی در مصاحبه، معاینه و یا سایر مراحل گزینش این اطلاعیه شرکت کرده و در این مرحله موفق شده باشند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیات مرکزی گزینش ذیربط تائید شده باشد و ضوابط درج  کدرشته محل و یا کدرشته‌محلها در اولویت‌های اعلام شده در فرم انتخاب رشته را رعایت کرده و همچنین حدنصاب نمره علمی نهایی برای هر رشته را کسب کنند.

فهرست پذیرفته شدگان نهایی این قبیل رشته ها به همراه اعلام نتایج رشته‌های متمرکز در شهریورماه اعلام خواهد شد.

کلیه علاقمندان به تحصیل رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی (وابسته به وزارت آموزش و پرورش)، دانشگاه علوم قرآن وحدیث-غیرانتفاعی (دانشکده علوم حدیث سابق) ، دانشگاه هنراسلامی تبریز ، دانشگاه شاهد  و مرکز آموزشی (بندرعباس) دانشگاه مذاهب اسلامی (کدهای 6994 و 7000) درصورتیکه مجاز به انتخاب رشته باشند بدون محدویت در انتخاب رشته می‌توانند رشته‌های این دانشگاهها را از اولویت 1 تا 100 درهر اولویتی که تمایل داشته باشند، انتخاب کنند.

اسامی معرفی‌شدگان چندبرابر ظرفیت براساس اولویت انتخاب رشته‌های تحصیلی در فرم انتخاب رشته انجام خواهد شد و داوطلبان در صورت تمایل می توانند نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاهها براساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای  انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام نمایند. ضمناً فهرست معرفی شدگان چندبرابر ظرفیت برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه وسایر مراحل گزینش بعد از مرحله انتخاب رشته‌ و در هفته اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

داوطلبانی‌ که علاقمندی ‌خود را به رشته یا‌ رشته‌های ‌دارای شرایط خاص (به استثنای دانشگاه فرهنگیان) نشان‌ داده‌اند و ‌فهرست ‌اسامی ‌آنان جزء‌ معرفی‌ شدگان‌ رشته ‌یا‌ رشته‌های ‌مذکور نیست مردود علمی در مرحله معرفی چندبرابر ظرفیت بوده و مجاز ‌به ‌انتخاب ‌رشته‌ یا‌ رشته‌های ‌تحصیلی ‌مربوط نخواهند ‌بود.

انتخاب‌ رشته‌های ‌تحصیلی به صورت اینترنتی در روزهای 17 تا 23 مرداد در سایت سازمان به نشانی www.Sanjesh.org انجام می‌پذیرد.

معرفی داوطلبان به عنوان چند برابر ظرفیت، به منزله قبولی درموسسات آموزش عالی نیست و کلیه‌ معرفی ‌‌شدگان‌ لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مصاحبه، معاینه و آزمون علمی و یا مراحل مختلف‌ گزینش‌ در تاریخهای‌ مقرر به‌ آدرس‌ تعیین‌ شده‌ از طرف مؤسسات مراجعه‌ کنند.

عدم‌ مراجعه‌ داوطلبان‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ فوق به‌ منزله انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ در رشته‌ یا رشته‌های‌ ذیربط تلقی‌ خواهد شد. این فرصت قابل تمدید و یا تکرار نبوده و برگزاری آن بصورت انفرادی برای هیچ داوطلبی و تحت هیچ شرایطی میسر نیست.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم