کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اولويت‌ها و ميزان وام شهريه در سال تحصيلي جديد اعلام شد

20 مرداد 1391 ساعت 7:02


رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت‌علوم، تحقيقات و فناوري اولويت‌ها و ميزان اعطاي وام شهريه به دانشجويان در مقاطع مختلف تحصيلي را تشريح كرد.


مهندس كيوان مراديان كوچك‌سرايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه دانشجويان تحصيلات تكميلي در اولويت ارائه وام شهريه قرار دارند، اظهاركرد: همچنين دانشجويان متاهل، دانشجويان در حال تحصيل در رشته‌هاي كاربردي كه بخشي از نيازهاي جامعه را تامين مي‌كند، دانشجويان رشته‌‌هاي هسته‌اي و دانشجويان ممتاز و برتر دانشگاه‌ها نيز در اولويت اعطاي وام شهريه هستند.

وي با بيان اينكه مدنظر است كه 75 درصد از ميزان شهريه دانشجويان كارشناسي و كارشناسي ارشد در قالب وام شهريه ارائه شود، تصريح كرد: همچنين در مقطع دكتري نيز رقم 2.5 ميليون توماني براي وام شهريه در نظر گرفته شده است.


رييس صندوق رفاه دانشجويان وزارت‌علوم افزود: البته ممكن است دانشگاهي تصميم گيرد كه تعداد بيشتري از دانشجويان خود را تحت پوشش وام شهريه قرار دهد كه در اين ميان طبيعتا ميزان وام شهريه‌ كمتر از موارد فوق‌اذكر ارائه خواهد شد.


مراديان تصريح كرد: همچنين با برنامه‌ريزي به عمل آمده، تا سال 94 به كليه دانشجويان متقاضي وام شهريه تعلق خواهد گرفت.


به گفته وي، در سال 90 اعتبار وام شهريه توزيعي در بين دانشگاهها 120 مياليارد تومان بود كه اين رقم درصورت تخصيص كامل، 150 ميليارد تومان افزايش خواهد شد.

وي با بيان اينكه درصدديم كه اعتبار وام شهريه در سال تحصيلي جديد به موقع به حساب دانشگاه‌ها واريز شود، عنوان كرد: براين اساس دانشجويان با ارائه تقاضاي خود به دانشگاه و دريافت وام، به صندوق رفاه بدهكار خواهند شد و 9 ماه پس از فراغت از تحصيل به صورت اقساط 60 ماهه مبلغ وام را بازپرداخت خواهند كرد.


کد مطلب: 13209

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/13209/اولويت-ها-ميزان-وام-شهريه-سال-تحصيلي-جديد-اعلام

میگنا
  https://www.migna.ir