پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۵:۰۵
کد مطلب: 13245
۰

افزایش 4 برابری وام دانشجویان هسته‌ای

وزیر علوم از 4 برابری وام دانشجویی به دانشجویان رشته‎های هسته‌ای نسبت به دیگر دانشجویان خبر داد.

به گزارش فارس، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ضیافت افطاری با اصحاب رسانه که شامگاه روز گذشته (شنبه) برگزار شد، با اشاره به آخرین تغییرات وام‌های دانشجویی گفت: از شهریورماه وام مسکن اعطایی به دانشجویان متاهل 250 هزارتومان و دانشجویان مجرد 100 هزارتومان می‌شود.

وی با بیان اینکه  ودیعه مسکن دانشجویان متاهل نیز در شهرهای بزرگ 8-6.5 میلیون تومان و در سایر شهرها 6.5-5 میلیون تومان است، افزود: قرار است 75 درصد شهریه دانشجویان نوبت دوم که برای پرداخت شهریه مشکل دارند، به صورت وام پرداخت شود.

وزیر علوم سقف وام شهریه دانشجویان دکتری را 2.5 میلیون تومان دانست و با بیان اینکه وام تحصیلی ماهیانه 70 هزار تومان است، گفت: به دانشجویانی که تقاضای وام ضروری دارند نیز 300 هزار تومان در هر ترم، وام داده می‌شود.

دانشجو درباره وام بیمه تکمیلی دانشجویان که برای نخستین بار راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: نیمی از این مبلغ را باید دانشجویان به صورت نقد و نیمی دیگر را از طریق وام پرداخت کنند.

وی وام بیماری خاص را 2.5 میلیون تومان و سقف پرداخت بیمه حوادث را 1.5 میلیون تومان دانست و درباره وام تغذیه گفت: تمام هزینه تغذیه دانشجویان از این پس برای متقاضیان از طریق وام تامین می‌شود و دانشجو در این وام هیچ بدهی به دانشگاه ندارد و 9 ماه پس از فارغ‌التحصیلی، در مدت 60 ماه (5 سال) این وام را پرداخت خواهد کرد.

وزیر علوم با بیان اینکه در حالی که دشمنان نظام برای دانشجویان و دانشجویان رشته‌های هسته‌ای مانع ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: وام صندوق رفاه به دانشجویان این رشته، 4 برابر دیگر دانشجویان خواهد بود؛ یعنی اگر وام مسکن به دانشجویان متاهل ماهیانه 250 هزار تومان است، برای این دانشجویان 1 میلیون تومان خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "