شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۸۹ / ۱۸:۳۰
کد مطلب: 1347
۰

ساعات کار مدارس 7:30 ، ادارات 8:30


به گزارش خبرنگار اجتماعي پانا، حميدرضا ارشاد منش در مراسم رونمايي از سامانه الکترونيکي ستاد شناسايي و ساماندهي ناوگان ميني بوسراني درون شهري و حمل و نقل بار شهري، پس از رونمايي از اين دو سامانه، درباره طرح تغيير ساعت کار ادارات و مدارس، اظهار کرد: پس از بررسي طرح هاي پيشنهادي شهرداري تهران براي آغاز ساعات کار ادارات و مدارس، به اين نتيجه رسيديم که تاثير اجراي اين طرح عملا کمتر از 10 درصد است. وي ادامه داد: سه گزينه پيشنهادي براي تغيير ساعات کار وجود داشت در يک مورد آن آموزش و پرورش شهر تهران مخالف اجرا بود اما پس از رايزني و توافق قرار شد که ساعات کار مدارس و مراکز آموزشي بدون تغيير يعني ساعت 7:30 باشد، همچنين ساعات ادارات نيز به 8:30 تغيير يابد.
 
ارشاد منش با اشاره به اينکه تغيير ساعت کار مشاغل آزاد و مراکز صنعتي تنها 5 تا 10 درصد بر حجم ترافيک صبحگاهي تاثيرگذار است، گفت: در سال 85 بر اساس مصوبه دولت و تصويب مجلس ساعت کار بانکها به 7:30 منتقل شد تا نيم ساعت پيش از آغاز ادارات به خدمات دهي بپردازند، اما پيشنهاد کنوني ما اين است که ساعت کار بانک ها يا ساعت 8 صبح، يعني نيم ساعت پيش از آغاز ادارات باشد يا بعد از آغاز به کار ادارات باشد . معاون هماهنگي امور عمراني وزارت کشور با بيان اينکه تاثير جابجايي ساعت کاري بانک ها در شهر تهران و بازگشايي بانک ها پس از آغاز ساعت کاري ادارات مي تواند 20 درصد در کاهش ترافيک صبحگاهي تاثيرگذار باشد، افزود: تغيير ساعت کار بانک ها بايد پس از بررسي کميسيون عمران و تاييد نمايندگان مجلس صورت گيرد. ارشاد منش ادامه داد: با توجه به حجم مسافران از يک ميليون و 650 هزار نفر که در ساعت 7 تا 8 صبح در مسيرها و معابر تهران رفت و آمد دارند،  روزانه 10 ميليون ليتر بنزين و 3 ميليون ليتر گازوييل مصرف مي شود که اين تردد 500 تن آلاينده در تهران را توليد  مي کند.
معاون هماهنگي امور عمراني وزارت کشور درباره واريز نخستين بخش از يارانه بليت مترو و اتوبوسراني گفت: اولين قسط از يارانه بليت مترو و اتوبوسراني که 30 درصد از مجموع يارانه ها است به زودي واريز خواهد شد. رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري هاي کشور همچنين تاکيد کرد: از آنجا در برنامه ريزي به عمل آمده بايد سهم حمل و نقل عمومي به 75 درصد برسد، لذا به دنبال آن هستيم تا پايان سال جاري اين سهم 64 درصد شود؛ همچنين سهم اتوبوس، ميني بوس و مديل باس نيز بايد به 35 درصد افزايش يابد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
چه سكوتی دنیا را فرا می‌گرفت اگر هركس به اندازه عملش صحبت می‌كرد