جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۴:۲۷
کد مطلب: 13736
۰

چگونه خواندن نماز صبح، موجب سلامتی و نشاط روح و روان می‌شود؟

یک کار‌شناس مسائل دینی گفت: خواندن نماز صبح در سلامت روح و جسم افراد تاثیر زیادی داشته و باعث تسکین بسیاری از درد‌ها از جمله افسردگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عبدالرزاق‌نژاد در خصوص انجام فریضه نماز و تاثیر آن در کاهش افسردگی افراد اظهار کرد: دین به عنوان یک عامل مهم فرهنگی و اجتماعی در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی بوده که این آسیب‌ها در میزان نفوذ آن می‌تواند تاثیر بگذارد و خواندن نماز باعث شادابی و نشاط در آن‌ها شده و در رفع افسردگی بسیار موثر است.

وی افزود: افسردگی به معنای بی‌نشاطی، بی‌انگیزگی، علاقه نداشتن به انجام فعالیت در جامعه و بی‌توجهی فرد به خودش بوده که بر اساس روایات خداوند نسبت به کسی که نماز صبح می‌خواند عنایت بیشتری دارد و هم چنین بر اساس تحقیقات علمی ثابت شده نماز در سلامت روح و جسم آن‌ها تاثیر زیادی داشته و باعث تسکین بسیاری از درد‌ها می‌شود.

عبدالرزاق‌نژاد با اشاره به این‌که «افسردگی با خواندن نماز قابل درمان است» درباره کاهش افسردگی افراد با شرکت در نماز جماعت عنوان کرد: انسان موجودی است که علاقه زیادی به شرکت در جمع داشته و می‌تواند نیاز فطری خود را در جمع تامین و سبب شادی روح و روانش شود.

عبدالرزاق‌نژاد افزود: شرکت افراد در نماز جماعت باعث بهتر شدن ارتباطات معنوی و روحیه تفاهم، گذشت، توجه به خدا و صمیمیت شده و در نتیجه در کاهش افسردگی افراد بسیار موثر است.

وی در خصوص راهکارهای پیشگیری و درمان افسردگی خاطرنشان کرد: از جمله راه‌های پیشگیری از افسردگی از منظر دین داشتن ارتباط با خدا با خواندن نماز، ارتباط با مردم با شرکت در نماز جماعت، مطالعه کتاب و مطالب علمی، عقیدتی و انجام تفریح‌های متنوع ورزشی است که در درمان افسردگی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.   منبع: خبرگزاری ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود