جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ / ۰۷:۱۱
کد مطلب: 13933
۰

دلایل عدم پذیرش رتبه اولی های کارشناسی ارشد در دانشگاه شریف


رئیس دانشگاه صنعتی شریف دلایل عدم پذیرش رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد در این دانشگاه را تشریح کرد.


به گزارش میگنا، دکتر رضا روستا ازاد در گفتگو با مهر، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشویق دانشجویان در همه جای کشور، قانونی به نام رتبه اولی‌ها را مصوب کرد که به موجب آن اگر دانشجویی در مقطع کارشناسی در هر دانشگاهی تحصیلات خود را به پایان برد و در کنکور قبول شود و رتبه اول دوره خود بود می تواند به جای انتقال به دانشگاهی که قبول شده است به دانشگاهی بالاتر برود که نمره آن را کسب نکرده است.

وی ادامه داد: دانشجویی که 90 درصد آخرین نمره آخرین فرد پذیرفته شده در دانشگاه بالاتر را کسب کند برای تشویق به همان دانشگاه بالاتر معرفی می شود.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: آیین نامه این قانون توسط وزارت علوم تدوین و به دانشگاه‌ها تحت عنوان قانون 90 درصد ابلاغ شد بعد از یکسال شورای مرتبط با این قانون 90 درصد را به 80 درصد کاهش داد و اتفاقی که رخ داد این بود که دانشجویان ضعیف تر هم شامل این قانون شدند.


وی یاداورشد: دو سال این قانون آزمایش شد ، کسانی که با قانون 90 درصد وارد دانشگاه شریف شده بودند با زحمت فراوان توانستند این دوره را طی کنند اما کسانی که با قانون 80 درصد وارد دانشگاه شریف شده بودند نتوانستند از عهده آن برآمده، برخی ترک تحصیل کرده، برخی اخراج شدند و برای کمیسیون موارد خاص دانشگاه به موجب این قانون مشکلات زیادی به وجود آمد.

روستاآزاد گفت: خانواده ها ناراحت شدند دانشجویی که در ابتدا خوشحال وارد دانشگاه شریف شده بود بعد از گذشت یک سال مشاهد می کرد اگر جای دیگری درس خوانده بود تا کنون مدرک ارشد خود را کسب کرده بود اما اکنون بعد از طی 10 واحد، مشروط شده و اخراج می شود.

روستا آزاد افزود: این مسایل را به وزارت علوم منعکس کردیم و گفتیم که روش پذیرش باید اصلاح شود سال گذشته هم که بنا نبود دانشجویان رتبه برتر را ثبت نام کنیم از روی مسایل انسان دوستانه که البته فکر می کنم انسان دوستانه هم نیست چون به ضرر خود دانشجویان است، آنها را پذیرفتیم وزارت علوم هم قبول کرد ظرف یکسال این آیین نامه را اصلاح کند علی رغم قولی که وزارت علوم برای اصلاح آیین نامه داده بود طی یکسال گذشته اصلاح آیین نامه مغفول ماند و این قضیه دوباره تکرار شده و دانشگاه دچار مشکل شد.

وی درباره اینکه آیا این دانشجویان پذیرش خواهند شد، گفت: در حال حاضر با سازمان سنجش مشغول مذاکره هستیم و هنوز تصمیمی در مورد پذیرش این دانشجویان نگرفته ایم.

تعداد 150 نفر از رتبه‌های برتر کنکور کارشناسی ارشد با توجه به مصوبه جدید سازمان سنجش و آموزش کشور مبنی بر افزایش ظرفیت دانشگاهها در مقطع کارشناسی ارشد، برای ثبت نام به دانشگاه شریف مراجعه کرده و با عدم پذیرش از سوی این دانشگاه مواجه شدند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
شاید باورتون نشه اما دنیا به کوچک‌ترین خوبی‌های شما نیاز داره، خوب بمونید.