شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ / ۱۵:۵۴
کد مطلب: 13950
۰
۱

توصیه روان‌شناسان: ۱۸ سالگی برای اخذ گواهینامه رانندگی سن کمی است!

درست است که توانایی بدنی جوانان در مقایسه با بزرگ‌سال‌ها بهتر است، اما رانندگی‌شان خطرآفرین‌تر است. این موضوع می‌تواند علاوه بر تازه‌کار بودن آنها، به فشارهای اجتماعی و خوردوهایی انتخابی بستگی داشته باشد.

با آنکه رانندگان جوان عموما دید عالی و واکنش سریعی دارند، با این وجود نسبت به رانندگان مسن‌تر درگیر تصادفات مرگبارتری می‌شوند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که رانندگی نوجوانان تا سه برابر پر خطرتر است. تفاسیر زیادی در این خصوص مطرح شده است: برای مثال اینکه نوجوانان به خودروهای ارزان‌تر و کوچک‌تر تمایل دارند، و یا اینکه اغلب در شب رانندگی می‌کنند.

به گزارش پاپ‌ساینس، همچنین آنها در جاده تازه‌کار هستند. خستگی هم می‌تواند عامل دیگری باشد، چرا که تصور می‌شود نوجوانان نسبت به افراد بالغ به خواب بیشتری نیاز دارند. اما متخصصان پیشنهاد می‌کنند که فشارهای اجتماعی در ترکیب با تمایل ذاتی نوجوانان به خطر کردن، می‌تواند عامل دیگری باشد. لورنس اشتاینبرگ، روانشناس دانشگاه تمپل کشف کرده است که کودکانی که به یک بازی شبیه‌سازی شده مشغولند، زمانی‌که در کنار دوستان‌شان هستند احتمال بیشتری دارد که با سرعت رانندگی کنند و قوانین را نادیده بگیرند.

عصب‌شناسان دریافته‌اند که قشر جلو پیشانی مغز در دوران نوجوانی دوباره شکل می‌گیرد،که ممکن است با تصمیماتی که نوجوانان پشت فرمان می‌گیرند ارتباط داشته باشد. متاسفانه، اسکن ام.آر.آی نمی‌تواند در مورد امنیت راننده نکته خاصی در اختیار ما قرار دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

راست میگن بخدا .میدونید تا حالا چندهزار نفر بخاطر این سهل انگاری ها معلول و کشته شدند .نگاهی به حجله جوونا تو شهر بندازید . این قانون که وحی منزل که نیست عوض نشه . 50سال پیش این همه ماشین تولید نشده بود و تازه ماشین ها اینقدر تندرو نبودن و هم اینکه خیابان ها و جاده خیلی خلوت تر از الان بود . برای همین سن 18 خوب بود.الان با مصرف الکل و قلیون و قرص های روانگردان بنظرم برای پسران باید بعد از 25سالگی و برای دختران هم بعد از 22سالگی باشه . تازه پسران حتما به خدمت رفته باشند .
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو